Hallo meiden sorry de laptop was kapot gegaan dus kon niet meer lezen helaas. Shaida van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!! De namen ga ik zo kijken want ik heb alleen de laatste pagina nu gezien. Hier een slechte tijd. Bij mijn moeder is dan echt kanker geconstateerd bij de longen. Seyhan heeft vaker nog pijn en huilt dan ook weer veel. Het cb houd me erg in de gaten ivm postnatale depressie. Want het word me de laatste tijd wat te veel. En mijn man snapt er totaal niks van erg moeilijk. Ik hoop dat alles goed is met jullie allemaal! xxx
Lieve lieve Elif, Wat ontzettend heftig wat je verteld! Je moeder kanker, men net nu je zelf moeder bent geworden! Wat moet het heftig voor je zijn om zulk nieuws te horen! En wat heftig zeg dat je het zelf zo zwaar hebt! Ik weet absoluut niet wat ik moet schrijven om je op te beuren of te troosten! Ik denk aan je! Een hele hele hele lieve knuffel voor jou! Waar heeft Seyhan nog pijn aan? Ananas. Wat ontzettend goed dat het drinken uit de fles is gelukt! Ik vloei ook niet meer echt, al na 1,5 week niet meer. Maar nog wel wat bruinige lichte afscheiding! Luca. Ik wil best een nieuw topic aanmaken hoor. Roep maar als jullie dat graag willen. Ik vind het ook best om hier te blijven. Mij maakt het niet uit! Fijn zeg dat T ook goed uit de fles drinkt. Dat is toch wel handig! Wij zijn van de week weer intiem geweest voor het eerst! Wat was dat heerlijk zeg! Nog niet all the way... maar wel heel fijn om even samen man en vrouw te zijn Vanmorgen met een paar meiden van zwangerschapsgym afgesproken was super gezellig! Mijn meisje was gisteren heel onrustig en was veel aan het huilen. Ook vanmorgen was ze erg onrustig... Nu slaapt ze gelukkig lekker. Ook vannacht ging het goed, dat is het belangrijkste!
Bedankt lieve meiden. Sorry voor mijn geklaag. Luca ik had dat ook dan was het zo goed als weg en dan kwam het weer. Intiem hier nu 3 keer maar ik vind de plaats van de hechting in het begin toch wel ff pijnlijk, net of het smaller is nu. Mijn moeder moet tot na het weekend op het zh blijven dan hopelijk de uitslag van de biopten en dan weten we welke behandeling. Ik heb heeeeeel sterk het vermoden dat seyhan kma heeft, het lijkt er zo op van symptomen. Gisteren is bloed genomen hopelijk weten we dan meer. Liedje ook over op de fles las ik. Dan heb je in je hoofd ook wat meer rust. Hier nog wat kolven maar dat zal binnenkort ook stoppen ivm dan misschien kma en mijn bv gaat sterk achteruit door de stress. Luca dat van die wand klinkt ook heftig! xxxx
@ Elif: Jeetje, wat een rotsituatie zeg! Zoals de andere meiden ook al zeggen: juist nu in een situatie waarin het juist allemaal van een leien dakje moet gaan gaat het bij jullie allemaal zo... Hoop dat de biopten van je moeder een goede prognose gaan geven met een passende behandeling! Duim voor jullie dat je moeder er weer bovenop mag komen. Weet je waar Seyhan pijn aan heeft? Heeft hij nog steeds erg last van zijn reflux? Ik hoop dat manlief je wat beter gaat begrijpen want het is niet niks, de situatie waarin jullie zitten! Ook goed dat het cb je goed in de gaten houd. Als je zelf het idee krijgt dat je dieper in de put raakt moet je ook direct aan de bel trekken hoor! En dat je productie terugloopt en dat je gaat stoppen met kolven vind ik heel begrijpelijk! Het geeft veel meer rust als dat stukje wegvalt. @ Luca: Volgens mij kan je wel infacol door de borstvoeding heen doen hoor! Over niet ongesteld worden tijdens borstvoeding: Ik kan je, jammer genoeg uit ervaring, vertellen dat die vlieger niet op gaat! Ik ben 3 dagen geleden ongesteld geworden en niet zo zuinig ook! Heb ook een pijn in m'n buik... Wat goed dat je naar de huisarts toe bent gestapt! Ik hoop dat de bekkenbodemtherapie je goed gaat helpen! Wat balen dat T. zo onrustig was 's nachts! Idd niet echt eerlijk om het op manlief af te reageren maar wel begrijpelijk. Gebeurd hier ook nog weleens Gelukkig begrijpen ze het meestal wel. Gebroken nachten slopen je gewoon. En inderdaad: overdag ga je niet zo snel meer liggen omdat er nog wel 1000 dingen liggen te wachten om te worden gedaan... @ Intiem zijn: Hier wel al geweest. Ook all the way maar doet wel pijn! Merk wel dat ik door de borstvoeding een stuk droger ben. Maandag ook naar de huisarts voor anticonceptie. Heb alleen nog geen idee wat we gaan doen. Denk de cerazette want zodra ik (over ik hoop een hele tijd) stop met borstvoeding wil ik weer aan dezelfde pil die ik had voor de zwangerschap. Ook ga ik vragen om oxitocine neusspray. Ik krijg namelijk met kolven geen toeschietreflex op gang. De enige manier waarop het lukt is als J. aan de ene kant drinkt en ik tegelijkertijd aan de andere kant ga kolven. Maar dit is soms best nog wel lastig hihi omdat ik J. natuurlijk ook moet vasthouden @ Liedje: Z. al wat minder onrustig? Of nog steeds veel aan het huilen? @ Geregistreerd partnerschap: Dat hebben wij hier ook. Wij zijn inderdaad voor een GP gegaan ipv een samenlevingscontract omdat alles voor de kleine en voor ons nu goed geregeld is. Ook heb ik idd ook de achternaam van manlief aangenomen zodat ik dezelfde achternaam als J. heb. Wij willen ook later trouwen maar daar hebben we nu het geld niet voor. Eerst ons huis helemaal klaar en opgeknapt en dan kunnen we gaan sparen voor het trouwen.
Hier van de week met J. naar het consultatiebureau geweest! Ze is 4530 gram en zo'n 55 cm lang! Dus 300 gram per week aangekomen Ook de eerste prikjes gehad. Daar is ze goed beroerd van geweest, en ze is nog steeds niet helemaal fit. één van de prikjes was ook gaan inkapselen, helemaal hard en blauw geworden dus daar had ze veel last van. Nu gelukkig weer weggetrokken. Heb afg. donderdag alleen wel heel de dag met haar op de bank gelegen. Vond dat ze dat wel had verdiend, en zo kon ik goed haar beentje fixeren zodat ze niet steeds krijsend van de pijn wakker werd
Elif wat een verdrietig nieuws dat jullie gekregen hebben... Het leven kan best hard zijn hoor. Brr. Ik heb best weinig tijd om hier nog te komen de laatste tijd. Het spijt me dames!! Het is gewoon ook zo druk. En ik heb het zelf een beetje lastig. Vroeger had ik last van paniekaanvallen en die zijn terug op volle kracht. Niet handig als je kinderen hebt. Dus is het dubbel en hard werken om hen zoveel mogelijk te sparen van die narigheid van mijn kant. Hopelijk is het snel voorbij!! Ik zal er altijd gevoelig voor blijven vrees ik. Het zit wat in de familie. Verder gaat het goed. ise is een flinke, leuke meid die wel veel nood heeft aan mama. Maar ze is ook nog zo klein he dus ze krijgt nog best heel veel aandacht. Ook Lore is een lieve grote zus. Momenteel zijn we weer even bij men ouders voor enkele dagen (gelukkig kan dat) zo dat ik zelf een beetje kan bijkomen. Ik denk dat het alles bij elkaar is. Niet graag meer wonen waar we wonen (te klein en onhandig ook ver van familie), mijn aard voor angst (heel grote angst om zwaar ziek te worden en mijn gezin niet te mogen zien opgroeien) en ook wel het ontzwangeren. Ik denk dat ik er best wel uit ben dat er geen derde meer komt. Ik vind momenteel het ontzwangeren echt zwaarder dan het zwanger zijn op zich! Het komt wel goed zeker dames? Dikke knuffel voor jullie allemaal en ook een dikke dikke knuffel voor jullie kleintjes!! Nogmaals sorry dat ik zo weinig tijd heb om bij te lezen.
Hallo meiden, Hoe is het hier met iedereen?? Hier zijn we sinds gisteren aan het proberen met de pepti want er zijn steeds meer aanwijzingen naar kma! Nu hopen dat het gaat helpen. Ik kolf wel nog af (opslaan) omdat ik niet de bv wil kwijt zijn als het niet zo zou zijn. Maar het brengt wel enorm veel rust net als liedje ook al zei. Lolieken hou je je een beetje in de gaten en anders zeer zeker met kind en gezin over hebben he! Ananas wat goed dat J toch al aan de fles heeft gedronken Luca wat zielig dat T zoveel last heeft van krampjes
Luca. Ik denk dat het all the way gaan al wel zou kunnen, maar manlief durft geloof ik nog niet...haha! Ik voel er helemaal niets meer van. Jij dus nog wel... dat scheelt natuurlijk al voor je gevoel! Ik bloed eigenlijk niet meer, het is nog een beetje bruine afscheiding. Ik draag alleen nog inlegkruisjes. Nog gefeliciteerd met je man! Leuk dat jullie voor ger. partnerschap gaan! Wanneer moet je naar de huisarts voor je wandverzakking? Vervelend hoor! Elif. Klagen...? Dat is geen klagen hoor! Ik ben zo blij met de overstap naar fles! Ik heb echt nog geen moment spijt gehad! Wat vervelend dat Seyhan waarschijnlijk Kma heeft! Dat is toch koemelkallergie? Hopelijk krijg je een goede uitslag! Ik hoop dat Pepti gaat helpen... al weet ik niet eens wat dat is... haha Ananas. Zo nu al ongesteld. Ik ben benieuwd wanneer ik het word! Wij moeten ook nog na gaan denken over anti-conceptie. Hiervoor gebruikten we gewoon een condoom. Een pil is niks voor mij want die ga ik echt vergeten! Succes bij de ha vandaag! Wat is J. trwns veel aangekomen! Ach.. die eerste prikjes... zo sneu! Lolieken. Fijn even van je te horen! Vervelend zeg dat de paniekaanvallen terug zijn! Dat zal heel naar zijn! en verontschuldig je niet dat je niet vaak genoeg mee schrijft. We merken allemaal wel dat het nu gewoon veel drukker is denk ik! Helaas gaat het op het moment nog niet zo lekker met haar. We hebben inmiddels de derde rotnacht achter de rug! Manlief is maar beneden gaan liggen op mijn advies want die is onderweg naar Duitsland voor een week! Het is zo apart. Als je haar in haar bedje laat liggen gaat ze nu echt krijsen. Als ze bij mij ligt gaat het aardig. Ze krijst dan niet maar heeft elke 5 minuten een heel zielig huiltje. Ze trekt haar beentjes ook helemaal op en gaat heel hard zuigen aan haar speen. Ze ademt dan heel snel en vlug... Het lijkt wel alsof er iets is... ze is zo onrustig en aan het jengelen. Nu ligt ze weer in de draagdoek en dan gaat het wel beter. Maar 's nachts is het echt beroerd want ik slaap amper. Ik ben nu ook echt labiel want die gebroken nachten breken je echt... haha Ik moest voor mezelf een afspraak maken bij de huisarts dus heb voor haar ook maar even een afspraak gemaakt. Waarschijnlijk is er niks... maar ze kan voor de zekerheid toch wel even kijken dacht ik...
Elif, jeetje wat heftig zeg! Dat is niet niks allemaal. En zoals al gezegd lekker van je afschrijven hoor! Daar zijn we ook voor! Lolieken, goed om jezelf denken hoor! Ik merk dat ik ook wat moeite heb om hier steeds hele verhalen neer te zetten. Gewoonweg omdat ik moe ben. Het vergt toch heel veel van me die gebroken nachten en steeds die alertheid voor je kleine. Maar goed dat komt straks wel weer goed. Hier gaat het redelijk goed. Feline had even een moeilijk weekje volgens mij. Erg huilerig wanneer ze wakker was en onrustig slapen en drinken. Nu ligt ze weer heerlijk te tukken. Sinds 2 nachten op haar eigen kamertje. Had het er wel even moeilijk mee maar nu is het goed. Het is een pittig en erg druk meissie. Mag haar wel inbakeren zo wild maait en schopt ze soms om zich heen. Ze heeft daarom soms ook moeite volgens mij om te gaan slapen. Druk er dan maar een speen in en daar wordt ze wel rustig van. Nog steeds wel last van mn tepels maar zet nog wel even door met de bv!
hi meiden, hoe is het hier? @Elif, hoe is het met je? wat een nare berichten allemaal. ik wens je heel veel sterkte en alles komt goed Ik probeer later op de rest van de berichten te reageren. Wij zijn inmiddels volledig overgestapt op flesvoeding. Raiyaan doet het nu heel goed en weegt nu zelfs meer dan 3000 gram. Ik heb de zware pijnstilling afgebouwd en gaat nu ook veel beter. Mijn moeder is deze weekje bij ons. Ramon is weer aan het werk. Schaam me om het te zeggen maar ben nog niet aan het genieten van mijn moederschap, ben eerder gefrustreerd, paniekerig. Overdag gaat het goed (zolang er iemand in huis is) maar in de nacht voel ik me zo alleen en "in de steek gelaten" ik wil de nachtvoedingen doen zodat R goed uitgerust naar zijn werk kan. Nu mogen we nog echt niet klagen betrft raiyaan. hij huilt alleen maar als het weer tijd is voor zijn voeding. Maar vannacht bijv. hij kwam om 2.00. ik heb hem zijn flesje gegeven. tijdens viel hij al in slaap. na de voeding ben ik hem gaan verschonen. Hij was toen ineens klaar wakker. Ik kreeg hem daarna niet meer in slaap. Hij huilt niet in zijn wiegje maar gaat wel mijmeren. en iedere keer als de speen eruit valt huilt ie. uiteindelijk om 3.30 is R wakker geworden en is het hem gelukt hem in slaap te krijgen. Vervolgens om 6.00 was het tijd voor zijn volgende voeding. Ik kreeg toen ff een depri moment, barstte in tranen uit (denk dat nu pas mijn kraamtranen eruit komen) de rest van de dag komt ie ook om de 3 uurtjes ongeveer. je bent toch ongeveer een uur per voeding kwijt. Merk ook dat R meer ervaring heeft met Raiyaan dan ik. Hij kent hem beter. Is al gewend aan alles. Bij mij begint het nu pas. Ik kijk al tegen volgende week op wanneer ik hele dag alleen met hem ben. Wanneer kan ik de rest van mijn huishouden doen?? Ik voel me zo'n slechte moeder. Waarom kan ik niet gewoon genieten van mijn zoontje??
Shaida, je bent écht geen slechte moeder. Mijn mannetje is ook zo goed met de kinderen. Zo goed dat ik me soms een stuntelige moeder voel... Hij was ook sneller weg met alles. Ik weet niet hoe het komt. Maar toch op een dag is het mama waar ze naar vragen. Blijkbaar als ik er niet bij ben polst onze oudste dochter regelmatig waar mama is en dat doet me plezier. Ik ben dan toch niet onmisbaar. Hihi. Dikke knuffel voor iedereen die er eentje nodig heeft!
O Shaida ik herken het gevoel helemaal. Zelfs op dit moment! Mijn kleine meid krijst al de hele ochtend en is alleen stil met speen. Ze worstelt en doet zo druk! Gisteren ook al de hele dag weinig geslapen. Kan wel janken! Wat is er toch met haar? Al geprobeerd in te bakeren net maar daar worstelt ze zich ook weer uit en zet het op een krijsen. Voeden gaat ook al niet van harte. Heb besloten om komend weekend te stoppen met bv. Ik ga er een beetje aan onderdoor merk ik, zowel lichamelijk als geestelijk. Dus tja voel me ook niet zo'n goede moeder momenteel.
Aggy misschien omdat ze zo moe was dan beginnen ze nog eens zo hard te schreeuwen. Het is soms moeilijk meiden heh Shaida de nachtvoedingen alleen doen is niet prettig ik weet het. Manlief werkt op het dak, vaak om 4 uur al op dus ik doe ze ook alleen. Als hij dan weer begint te huilen dan denk ik jeetje hoe krijg ik je nu weer stil Borstvoeding vergt ook veel heh meiden, nu ik kolf( de) alleen af , aan de borst was alleen om hem te sussen soms. Welke fv geven jullie nu? xxx
@ shaida: is een bakerdoek of een puckababy niks voor Raiyaan? gaan wij ook gebruiken bij t.hijmen als ie binnen is. bij Y.aniek werkte hij erg goed. Ik hoop dat je je gauw beterder voelt en tis idd niet alleen maar roze/blauwe wolk ik hoop dat het gauw meer loopt zoals je zou willen.. dikke knuff ook namens mij! @ aggy: jammer dat je stopt met bv maar als jij je er beter bij voelt is het zeker n goede keus. Je bent er echt geen slechte moeder door! Als je jezelf beter voelt heeft je kindje er alleen maar baat bij. Ik herken het gevoel soms ook wel een beetje maar ik mag op zich niet klagen hij huilt alleen in de avonduurtjes en ik denk dat als de puckababy en de swaddle me binnen is dat het n stuk beter zal gaan. Alleen de speen valt gauw uit. Verder is het n makkelijk en tevreden ventje. Y.aniek heb ik meer mee te doen dan met t.hijmen. Hij is zooo vervelend de laatste tijd, kan hem soms echt wel achter het behang plakken. Maar hij kan ook heeel lief zijn voor zn broertje en hij is echt heel gek op hem. Maar waarom hij soms zo slecht luistert en niks doet wij wij willen..??? ik weet het niet.. zal wel zo'n fase zijn. Hij gaat ook smiddags weer naar bed anders is hij helemaal tegendraads. Vanmiddag heeft ie tot 17u geslapen en om half 8 lag hij er al weer in, hij is zoo moe! zal allemaal wel door de indrukken van de laatste tijd zijn en dat ie ineens n broertje heeft etc.. De bv gaat nog steeds prima, al vraagt hij soms wat vaker en drinkt hij maar kort.. maar kunnen ook regeldagen zijn. Ik mag er 4uur tussen laten maar dat gaat niet lukken ben ik bang. Maar dat maakt ook niet uit. Vandaag is hij 4 weken, wil minstens 6 weken geven. Het liefst een half jaar. Hoop dat het gaat lukken! We zullen zien. Ben ook bij de fysio geweest, ze heeft me goede tips en oefeningen meegegeven en morgen moet ik weer komen. Ze wil buikspieroefeningen met me gaan doen ze denkt dat dit gaat helpen voor mn verzakking dat het niet erger gaat worden. Misschien zelfs wel met beter resultaat! en ik wil me de oefeningen gaan aanwennen dat ik het straks onbewust ga doen zonder dat ik het doorheb. Pfffffffffff ben echt bekaf nu.. veel aan mn kop, familieomstandigheden, geregel, visite, huishouden, y.aniek, etc...) héééél veel afspraken staan wat gewoon moet voor het geregistreerd partnerschap, de a.s school van y.aniek, fysiotherapiën,tandarts, feestjes, gastouderburo etc.. wordt al moe als ik er aan denk, maar doe het extra nu ik nog verlof heb want strax als ik werken moet wordt het helemaal druk. Hoeveel gaan jullie strax werken??
Ik ben huisvrouw (voorlopig toch nog) dus ik heb "geluk" zeg maar. Al geraak je dat ook beu hoor. Dat is hele dagen niks anders dan kinderen, kinderen, kinderen. Daarstraks was ik gaan winkelen (heel even ter ontspanning) en met wat kom ik thuis? Twee tassen vol met baby en kinderkleren écht niks voor mezelf. Het vreemde is dat ik er toen zelfs niet bij stilstond. Gek he. Op een bepaald moment leef je echt voor je kinderen en wordt je ook wat geleefd door je kinderen vind ik. Dit moment gaat voorbij dat weet ik uit ervaring maar het is wel heel vermoeiend. Bovendien heb ik heel veel last van naweeen van de zwangerschap. Zoals ik al zei een derde zou ik niet meer kunnen denk ik. En dan niet door het emotionele aspect van het "moeten zorgen voor..." maar puur door het ontzwangeren dat val me deze keer verdorie zwaar!! Ik zou dubbel zo hard genieten als mijn lichaam zo niet zou tegenwerken. Ben echt moe. Nu ook nog eens in behandeling voor die paniekaanvallen ik lijk wel een gek.
Hier ook even een berichtje van liedjefront. Mijn excuses maar ik kan jullie de hand schudden. Ik ervaar het moederschap sinds een week ook als erg heftig en sinds een paar dagen opeens weer meer last van hormonen. Waarschijnlijk door veel te weinig slaap en stress. Z. is sinds anderhalve week bijna alleen maar onrustig geweest. Ze heeft van de week een nachtje bij mijn buurvrouw geslapen omdat ik het niet meer zag zitten. Mn man is namelijk deze week ook voor het eerst weer naar het buitenland geweest. Afgelopen en volgende nacht slaap ik bij mijn zus. Mn man komt mij morgen weer halen. Van de week zijn we bij de kinderfysio geweest en ze blijkt een knakje in haar nekwervel te hebben. Waarschijnlijk door de bevalling met vacuumpomp. Ook zijn we over gegaan op Pepti voeding ivm mogelijk kma volgens de cb. Ze is de laatste twee dagen wel rustiger maar ik zelf ben nog erg onrustig en ben telkens verschrikkelijk bang en gestresst dat ze gaat huilen. Nu moet ik weer even leren dat dat niet erg is... Komt vast goed... maar ik baal er wel even van! Sorry dat ik nu even op niemand reageer. Ik hoop dat snel weer te doen! Kus van mij
Meiden, ben sinds eergisteren aan het afbouwen met bv. Maar hoeveel cc geef ik nou per keer? Als je van de verpakking uitgaat zal ze 135 cc per keer moeten krijgen maar dat is op basis van 5 voedingen. We begonnen even te rekenen vanavond en we schrokken wel een beetje want hebben haar dus die 135 cc gegeven wat veels te veel is lijkt me op basis van 6/7 voedingen die ik geef per dag. Hebben jullie een idee? Liedje, shit he die onrust? Fijn dat je even kan logeren. Mijn man gaat maandag ook weg, weliswaar voor een nacht maar zie er als een berg tegenop! Lolieken, meid het komt goed en je bent zeker niet een gek! Luca, is zeker jammer maar het is beter voor de onrust voor ons allebei.
ik vind het snachts ook heel vermoeiend maar vannacht heeft t.hijmen 7uur doorgeslapen! heerlijk! ik moet zeggen dat ik gelukkig wel heel erg aan het genieten ben, baal alleen dat ik zoveel andere dingen aan mn hoofd heb soms anders kon ik nog veel meer genieten! en het huishouden en n drukke peuter maakt het dat je minder tijd hebt om rust te nemen en te genieten van de baby, maar toch geniet ik ook wel van de hele nieuwe situatie maar moet gewoon even wennen hopelijk gaat het bij jullie ook gauw wat beter, dit is niet wat al die onzekere gevoelens en de hormonen, weinig slaap en stress.. weekend alweer voorbij! lfs