He meiden, Mag ik dan ook even komen meeklagen over niet-geslaagd shoppen??... Ben stiekem babykleertjes aan het shoppen gegaan maar heb gewoon niets gekocht! Als ik al wát uni leuks kon vinden dan zat er weer zo'n "meisjes" randje aan en dan denk ik weer: Een jongen trek ik dit dus niet aan. Of het wat weer te "jongen" om een meisje aan te doen... grrr. Heb 1 ding gekocht... Kleerhangertjes voor de gekregen kleertjes, maar daar hield het ook mee op... Had zo gehoopt op wat leuks... @ Luca: Wat jammer voor je vriendin zeg Hier gaan wij ook binnenkort erkennen, dat doen we tegelijkertijd met het "in ondertrouw" gaan. Wij gaan namelijk binnenkort geregistreerd partnerschap aan. Maar wist niet dat dat voor de 16e week moest... dat is bij ons donderdag al en dat gaat dus niet meer lukken... Hebben ze ons ook niet gezegd trouwens... @ Lolieken: Same here... Echt zo klote, maarja, ik ben dus ook niet zo'n megaopgeruimde. En als ik het dan opruim kan ik het niet weervinden.. Echt rot... Maarja Goed verder zoeken hoor!! Grrr...Wordt echt zo gek van mezelf. Ik onthoud werkelijk waar niks meer... Echt niks gewoon!! anyway Verder ben ik wel heeeeeeeeeel blij om zwanger te zijn hoor
het schijnt ook niet meer te hoeven voor de 16e week zeiden ze ons net. in 2008 was dat nog wel zo. Als het kindje te vroeg geboren wordt moet het in ieder geval voor die tijd geregeld zijn en daarom raden ze aan het zo rond die week te doen. Ik vind als je kleding besteld heb je meer kans op leuke dingen dan dat je de winkels langsgaat. Miss etam vind ik echt tegenvallen.. mt 36 is mij ook te ruim daar. Moeilijk he, leuke unisex kleertjes...
Bellyfashion vind ik wel een aanrader! Heb ik een zwarte broek van noppies gekocht maar die heb ik al sinds mijn tweede zwschap. Maar nu zit ze PERFECT. Ik heb gevonden wat ik zocht!! Eindelijk rust in mijn hoofd. Ik heb het gevoel dat ik meer energie krijg. Ofwel komt het omdat ik een hele dag aan het zoeken was en krijg ik daar gewoon energie van. Vanmorgen nogthans zeer zwschapsziek opgestaan. Nu de wasmachiene uitladen, afwasmachiene inladen, living beetje opruimen, dochtertje in bed leggen en beentjes omhoog!!
Hoi meiden, ow, ow wat een nacht. Ik vraag me af. Gaan we ooit écht nog gerust zijn? Vannacht rond 4u werd ik wakker en het is al bijna een ritueel voel ik eerst even aan mijn borsten. Voelde niks. Echt niks... Super normaal gevoel, niks pijnlijk en dit na echt wel pijnlijke dagen op dat vlak. Schrok me te pletter maar wou me kalm houden. Dus even naar het toilet, terug naar bed maar kon de slaap niet meer vatten. Ik was maar aan het woelen en denken. Mijn verstand zei dat het kon mijn hart was niet normaal ongerust. Ondertussen werd ons dochtertje wakker en ga ik gaar tutje geven. Toen kon ik hélemaal maar niet slapen. Dacht what the hell doe de angel sound. Kon ik het hartje niet vinden zoals ik een beetje verwacht had. Ik heb al een dikkere buik dus het moet ook door een laagje vet. Als het kindje dan bv ver naar achter zit is de kans klein dat je het met dat toestelletje gaat horen. Ik dacht ergens in de verte een hartje te horen maar kon mezelf niet overtuigen ook af en toe zo'n *zwoep*zwoep* alsof er iets voorbijkomt maar nee de angelsound kon me niet overtuigen en werd zoals verwacht nog ongeruster. Ik ga terug slapen. Uiteindelijk met veel moeite terug een uurtje geslapen en toen werd ik wakker kon ik niet meer tot aan het toilet geraken en maar overgeven... borsten terug gevoelig. Oef... Waarom kan een mens zich nu zo gék maken? Heb al echt heel fijne dagen gehad sinds de echo. Echt al genoten en echt al gerust geweest maar vannacht, vannacht was een marteling. Terwijl het toch best kan he dat als je symptomen afnemen rond deze periode? Ben zelfs al laat... Toch jaagd het me schrik aan. Waarschijnlijk komt er een dag dat ze echt weg zijn. Ik voel dat de symptomen op en af gaan dus mss verdwijnen ze wel langzaam? Maar mijn borsten zijn dé meter die me geruststellen. Als dat weg valt ga ik echt vertrouwen moeten hebben.
@ lolieken rond deze tijd neemt de pijn id borsten af he? ik had precies hetzelfde gisteravond dat ik het hartje niet kon vinden. En dan al die buikpijnen. Heb n berichtje aan de vk gedaan hier. Toen even gaan douchen en evenlater na weer veel zoeken hoorde ik hem wel ver weg. Kvoel me er ook niet gerust bij dat ik hem telkens goed hoor en nu ineens niet meer en heel vaag en in de verte hoor. Kga hem proberen niet vaker dan 1x p/w meer te gebruiken. Ik wordt er wel ongerust van. Kben ook moe heb ook slecht geslapen vannacht, ik ga denk ik tussen de middag even slapen. Moet straks nog boodschappen doen bah!!! en de was.. wil het eten klaar hebben als mn vriend thuis komt `misschien dat hij dan vanavond al gaat sausen als het glasvlies droog is. Fijne dag meiden
Heb ook bij de verloskundige gepolst of het allemaal kan... Heb even wat steun nodig zeg maar. Moeilijk om het vertrouwen te blijven vasthouden. Momenteel ga ik de angelsound echt niet meer gebruiken. Ik moet echt wat vertrouwen hebben... Nu voel ik me weer beroerd enzo maar er zal een dag komen dat ik de klus alleen zal moeten klaren en gewoon vertrouwen zal moeten hebben. Volgens mij is die dag niet meer zo ver weg. Al mijn kwaaltjes gaan heel hard op en af. Wel goed dat het zo gaat. Omdat mijn gyn had gezegd dat het niet plots mocht weg blijven en dat is echt niet zo. Het gaat heel geleidelijk. Dus mss ben ik gewoon op weg op me beter te voelen en kwaalloos. Even wennen hoor. Heb ook het idee dat ik ons kindje echt al voel vooral 's avonds maar ik durf precies maar niet zeker zijn... Luca, komt goed voor ons meid. Doe maar een dutje als je moe bent... Goed naar je lichaam luisteren! Voor mij ook weer een drukke dag en dan twee dagen rust hoor.
Hee meiden! Oooh, wat een gebroken nacht...Pfff....Moest echt 10x naar de wc ofzo en maar niet kunnen slapen... En vanmorgen weer een potje ziek, echt niet normaal... Net alles er weer even uit gegooid... Dat is alweer een hele tijd geleden hihi. Die onzekerheid herken ik ook wel hoor! Maar durfde het van de week toen het echt erg was haast niet te posten tussen alle heerlijk positieve berichten....Maar ook hier speelt het echt nog wel eens op dat ik denk: zit het allemaal nog wel goed? Net zoals dat ik heel veel meiden (ook in het feb. topic) erover hoor dat ze hun kindje al voelen enzo, nou hier nog 0,0 hoor... Ik voel niks... en dan ga ik me daar weer druk om maken. Terwijl het helemaal niet raar is dat je met de 1e met 16 weken nog niks voelt...Toch?? En die onzekerheid maakt me ook vaak wel een beetje down... En dan denk ik ook: Ook dat voelt de baby natuurlijk! Naja, hier vandaag eerst maar een rustig dagje en dan vanmiddag weer aan het werk Heb gisteren veel teveel gedaan!...niet zo slim... Verder vanmorgen nog met de huisarts gebeld. Ik ben namelijk voordat ik met de pil ben gestopt naar de huisarts geweest om mijn medicijnen door te spreken. toen heb ik een aantal middelen moeten stopzetten en vervangen en een aantal mocht ik blijven gebruiken. Zo ook Singulair... Maar nu kwam ik hier op het forum gisteren een paar meiden tegen die dit middel per direct moesten stoppen omdat het hoofdbestanddeel in dit middel schadelijk is voor je ongeboren kindje... Naja, ik (onbedoeld) natuurlijk weer in de stress... Longarts gebeld, nou wat een hork van een assistente had ik aan de lijn zeg... Naja, daar kon ik volgende week donderdag terrecht om mijn medicijnen door te spreken. En op mijn vraag wat ik dan met mijn medicijnen moest zei ze gewoon: Ach, je slikt het nu toen al 4 maanden, dus dan kan die ene week vast ook geen kwaad. Ik voelde me zo gekleineerd!! Vroeg ook nog of het telefonisch kon, maar dat kon ook al niet.... Dus vanmorgen de ha gebeld. Nou die assistente zei dus: Ja, maar hij heeft het toch nagekeken?! Waarop ik zei wat ik had gevonden en dat ook in de bijsluiter staat dat ze niet genoeg weten en dat het dus overlegd moet worden met de arts en dat het sowieso niet mag met borstvoeding en omdat ik dat ook wil gaan geven dat ik gewoon wil dat het nagekeken wordt. Naja, sorry hoor dat ik bel... Nou kan ik vanmiddag weer bellen Gaan ze het weer even nakijken toch niet raar dat ik heb gebeld??? Sorry voor het lange verhaal!!
@ ananas: jeetje wat n stomme reactie, als het niet goed is voor het kindje lijkt mij iedere dag 1 teveel dat je het geslikt hebt. Idd wat n hork. Ik hoop dat je zsm duidelijkheid hebt. En je mag ook als iedereen positief is, al je problemen en onzekerheden hier gewoon neergooien hoor! daarvoor is dit topic bedoelt dat je alles aan elkaar kwijt kunt. Mij lucht het altijd wel op. En als je voor de 16e week nog niks voelt is echt normaal! het is toch je eerste kindje? ik voelde toen pas wat met 23 weken! ik had wel de placenta voor liggen. Maar ik maak me nu ook al iets druk want bij de 2e voel je het vaak al wel vroeg. Maar wie weet heb ik wel weer de placenta voor liggen. En volgens mij is dan voor de 16e week nog wel vroeg. En jij weet niet wat je moet voelen omdat het je eerste is. Sommigen kunnen het ook verwarren met de darmen. @ lolieken: Krijgt Lore een nieuw kamertje? of houdt ze haar kamertje en krijgt de baby een nieuwe? Y (ons zoontje sorry noem zijn naam liever hier niet ivm privacy) krijgt de grotere kamer en de baby zijn kleine kamertje. Dus dubbelop werk. We zijn met zijn kamer nog lang niet klaar, als die klaar is gaan we misschien de babykamer ook nog opnieuw doen want die oom van ons wou misschien die ook wel nieuw glasvlies erop doen. Maar wel veel extra werk.. dit kan op zich nog best goed.. dus nog ff bekijken.. Zijn jullie allemaal al met kamertje begonnen?
Pff Luca dat is idd erg Heeft ze geen cryo's meer ? Helaas krijg je er maar 3 vergoedt dat jaagt haar denk ik echt angst aan Hoop dat het 3 maal scheepsrecht word. xxxx
Ananas, jeetje wat lullig zeg. Snap niet dat mensen niet een beetje meer inlevingsvermogen kunnen tonen. Zoek dan een andere baan zeg! Snap heel goed dat je je zorgen maakt, weet je intussen al wat meer? Heb net een broek gekocht van een kennis van een vriendin. Mooie zwarte dus nr 1. is binnen!
Heee Lieve meiden! Ik weet inderdaad al wat meer Ze weten er niet genoeg van om er iets over te kunnen zeggen. Maar mijn andere medicijnen zijn al stopgezet en verandert voor iets anders en dit is het "beste" middel van de niet onderzochte die ik kan slikken. Als ik me er niet prettig bij voelde mocht ik ermee stoppen en dan kijken hoe het zonder gaat. Maar dat probeer ik niet eens... Ik weet hoe ik me voelde voordat ik met dit middel begon... Toen ik hiermee begon voelde het alsof ik milionair was geworden: ik had minder last van bijwerkingen, veel minder medicatie nodig, veel minder hoesten, veel minder last van mijn longen en veel minder last van ontstekingen dus dan gebruik ik dit wel gewoon door Er is ook niks vervangends voor te vinden wat wel werkt bij mij dusja. volgende week donderdag alsnog naar de longarts en dan zie ik wel wat hij zegt @ Kamertje: Ja, hier zijn de verbouwingen in volle gang! Maar we maken een handgemaakte muurschildering dus dat duurt wel even Verder schiet de rechterkant van de kamer aardig op, dus straks links beginnen!! @ Aggy: Wat fijn dat broek nummer 1 binnen is Ik ga morgen voor broeken kijken! Wat adviseren jullie? V&D? C&A? Prenatal? Miss etam? Waar kan je een beetje leuke broeken vinden? Ik ben benieuwd
Hi meiden, sorry even een ego berichtje hier.. stress s hier weer begonnen. ben nu zo bang voor de volgende echo. Wat als het niet goed is... stom maar na een goede echo gehad te hebben ga je al vanuit dat het allemaal goed is. we hebben net slecht nieuws gehad van onze vrienden. Ze hadden net een mk achter de rug na een gezonde echo toch mis gegaan met 10 weken. Gelukkig hebben ze wel een zoontje. maar nu denken ze dat ze ook een mola zwangerschap heeft en in het ergste geval moet ze aan de chemo en mag ze komende 1,5 jaar niet meer zwanger raken. we zijn al zo ver met onze planningen wanneer we eindelijk het kunnen uitschreeuwen. ons bellijstje staat al klaar, sms bericht alles. wordt er gewoon bang van.Nu voel ik hier en daar lichte pijn.. word hier helemaal gek... nog een paar daagjes en dan weten we het.. Moet nu alleen aan onze vrienden denken en Loki.... @Ananas, goed dat ze toch het zekere voor het onzekere nemen..
@ shaida: dat had ik ook! en heb ik nu ook weer. Ben al bijna 15wkn maar voel me niet zwanger. Telkens buikpijn en telkens wil ik met de angelsound luisteren of het hartje nog wel klopt, maar zo vaak is misschien ook wel weer niet goed.. dus toch ma niet doen.. vreselijk.. Nou heb ik gister veelsteveel cola gedronken, kon er niet vanaf blijven en nu heb ik spijt.. is natuurlijk niet goed voor t kindje... maar heb ik tijdens de zwangerschap van ons zoontje ook gewoon gedaan. Maar toch.. Ik herken het helemaal en ben al in de veilige periode, hoopte dat het dan minder zou worden maar helaas.. moet je vandaag voor de echo?
ik heb pas maandagmiddag de echo.. en volgende dag gaan we op vakantie.. dus hoop wel op goed nieuws. ieder dag is er weer een en zover zijn we nog geen enkel keer geweest maar toch ergens die angst.. Daarnaast heb ik nu erg veel hoofdpijn. Hoop niet dat ik ziek word, zou wel iets voor mij zijn vlak voor vakantie ziek worden. Ik snap wat je bedoelt met je cola tik hihi. Mijn probleem is dat ik nooit een sterke eter ben geweest. Ik verwaarloos dat al heel snel. Dan ben ik zo druk dat ik gewoon vergeet te eten. Daar probeer ik nu toch echt verbetering in te brengen. Maar als ik zie wat je ongeveer moet eten, dat is voor mij echt teveel op een dag. lunch en avondeten dat gaat wel. maar probeer minstens 2 stukken fruit te eten en iets van zuivel. Dag is gewoon tekort voor mij om het allemaal op te krijgen haha. Wij zijn btw nog niet begonnen met de babykamer. ben ook niet zover als jullie. Maar bij ons hoeft niet veel gedaan te worden. kamer is nagenoeg leeg. Alleen andere behangetje en de meubels kunnen erin.
O shaida, herken het helemaal dat eten. Ik ben ook een slecht eter en zorg ook niet goed voor mezelf. Heb nu al een paar keer gehad dat ik dus gewoon te weinig eet op een dag en dan voel je je niet fijn zeg maar. Heb mezelf nu ook voorgenomen om nu beter te gaan eten en wat meer verspreid en veel meer te gaan drinken. Ananas, fijn dat ze er achteraan gegaan zijn. Bij de dichtbij zijnde C&A hier hadden ze geen zwkleren meer. Miss Etam vond ik waardeloos. Zit wel een leuk winkeltje in Heerenveen, Zei lifestyle, hebben ook een website maar vond het wel wat duur. Voor de rest weet ik niet. Ik sneup ook wat op MP.
Shaida heel normaal meid die angsten maar probeer beetje kalm te blijven die stress is niet goed! Zowiezo meiden, je hoeft je niet zwanger te voelen of dergelijke. Met de 17 weken voel ik me ook nog steeds niet zwanger!! Maar de kleine doet het goed. Bedenk dat deze stress ook echt niet goed is voor het kleintje!!
Shaida, kop op meid ook al snap ik je angsten heel goed. Dat bedoel ik een beetje gaan we ooit weer volledig gerust zijn? Ik niet denk ik. Ik probeer het zoveel mogelijk van me af te zetten en écht te genieten maar bang blijf ik toch daar is niks aan te doen. Ik zal blij zijn als onze pruts alive and kicking is tijdens de volgende echo maar dat is toch nog wel een tijdje wachten. Maar het gaat goedkomen voor jou. Je kan wel denken hoe weet jij dat nou noem het een voorgevoel. Het komt goed! Het is idd beangstigend om al met vanalles en nog wat bezig te zijn. Na de 20 echo ga ik er écht tegenaan maar daarvoor begin ik ook al rond te kijken hoor. Ik kan het toch niet laten om nieuwe spulletjes te kopen. Over het kamertje trouwens (geloof dat iemand me dat vroeg?) We wonen eigenlijk wat krap. Dus zitten we niet in de meest ideale situatie. We hebben dus maar twee slaapkamers. Zijn al heel lang iets aan het zoeken maar we geraken er niet uit en het is allemaal zo ongelooooooofelijk duur. Dus gaan we ons eventjes behelpen. Tot 6 maanden sliep onze dochter bij ons dat gaat nu ook zo zijn en we hopen tegen die tijd een ander nestje gevonden te hebben. Anders zullen ze tijdelijk met twee op 1 kamer moeten. Gelukkig is die wel vrij groot!! Niet ideaal dus maar niet alles kan perfect zijn denk ik dan. Er komen nog drukke tijden aan gelukkig krijgen we hulp en zal ik me vooral concentreren op de kinderen OF ze gaan een tijdje logeren bij onze ouders (indien we moeten verhuizen) zijn jullie wat mee? Nu twee dagen RUST. Beetje huishouden, beetje dochtertje bezighouden en that's it. Ik ga zelfs niet naar de winkel. Ik heb al een tijdje rust voorgeschreven gekregen maar je moet altijd maar door he. Nu wil ik het wel even ter harte nemen. Ik ken dat trouwens qua eten. Ik zit dan wel goed in het pak. Toch eet ik niet consequent genoeg. Ik snoep bv niet en zeker nu niet dat is dus al iets goed. Dit omdat ik vorige keer op het randje van zwschapdiabetes zat ben er zeker van dat het nu ook zo gaat zijn maar je kan maar cold turkey gaan qua suiker en zien wat helpt toch... Maar daardoor verlies je natuurlijk snelle energie en ik ben ddan al geen ontbijter, smiddag eten vind ik ook niks (vergeet ik steeds) maar 's avonds eet ik altijd té goed. Slechte manier. Ik probeer er iets aan te doen maar het is moeilijk. De gyn wil me cola met echte suiker laten drinken maar ik begin er écht niet mee. Stel je voor wat DAT met mijn suikerspiegel gaat doen. Dus mag ik van haar een glaasje light per dag drinken zonder me zorgen te maken. Maar soms eindig ik de dag wel eens met 2 blikjes. Maar ik kon het ook niet laten bij onze dochter en die is knal gezond (hout vasthouden) dus jah. Maar ik probeer die hoeveelheid écht niet te overschrijven. Voor de rest drink ik bruiswater maar dat ben ik soms zo beeeeuuuu. Nu denk ik erover om aan de thee te gaan maar dat drink ik ook niet graag. Ben ik moeilijk of wat
@ lolieken, wij hebben 4 slaapkamers maar ik mis beneden de ruimte.. wil als ons volgende kindje een paar maand oud is, naar de bank om te vragen wat we lenen kunnen. Of we wat groters kunnen kopen. Zo niet, dan niet. Wij willen graag beneden meer ruimte en een grotere tuin met n schuur. Maar of dat te betalen is? We willen zowieso eerst ons huis kwijt voor we wat anders kopen. Misschien staat het wel heel lang te koop. Ik hoop het niet. Misschien dat we evt in het vakantiehuisje van mn schoonouders kunnen zitten tot we wat weer hebben. Dat we dan hun huur gaan betalen ofzo. En onze meubels bij mn ouders ter opstalling.. zit er soms wel eens aan te denken maar wat zal dat dan een drukke tijd worden al dat geregel en verhuis en dan 2 kids.. moet er nog ff niet aan denken..
Meiden, ik heb alles gelezen maar voor mij even geen uitgebreide reactie. Ik heb onwijze pijn in mijn rug en hoofd, dus even niks voor mij vandaag. Zal zometeen even een rondje lopen hier in de buurt, misschien dat mijn rug dan wat beter wordt
Ken ik meid. Ik bekijk het stap voor stap eerst ons kleine mensje goed laten groeien en gezond en wel geboren laten worden!