Goedemorgen! Ik ben bijna 26 weken zwanger maar we zijn nog steeds niet over de naam uit. Niet dat we geen tijd meer hebben maar we willen nu toch wel de beslissing gaan nemen. Mijn vriend heet Julien en vind Etien (of Etienne) een hele mooie naam, ik vind Etienne te lang. Ik vind Iven/Yven heel mooi maar dit lijkt op Ivan en dan vinden we geen mooie naam dus wil mijn vriend het niet. Dus beide namen zullen het niet worden omdat we er niet allebei 100% achter staan. Nu dacht ik gisteren Etien + Iven = Eviën? Vriendlief zei gelijk dat dit wel vrouwelijk klinkt en misschien heeft hij daar ook wel gelijk in. Pff zo lastig haha Wat vinden jullie? Misschien tips van andere Franse namen die hierop lijken?
Ik vind het ook meer een meisjesnaam.... Andere suggesties met dezelfde klank: -Alain -Bastien -Damien -Sylvain -Fabien Niet helemaal dezelfde klank maar lijkt er een beetje op: -Yves -Yann Moeilijk ik kom niet verder. ik denk dat je deze ook te lang vind dan....en als het persee frans moet zijn en op de klank ''-en'' moet eindigen, is er ook niet veel keuze meer denk ik. Ik vind Iven trouwens wel leuk
Moet het echt een franse naam zijn, of kan het ook een naam zijn die in het frans goed uit te spreken is? Dat geeft je namelijk wat meer keuzes. Julien vind ik erg leuk, Etien geen fan van en Eviën inderdaad iets te vrouwelijk. Misschien helpt dit je nog op wat inspiratie: French Baby Names for Boys | Nameberry.com-
Ja het liefst wel, of een naam die Frans lijkt. Mijn vriend heeft een Franse achternaam en dan staat een Franse voornaam er toch het mooist bij, een oer-hollandse i.i.g. niet. Als mijn vriend geen Julien had geheten hadden we onze kleine Julien genoemd. Helaas haha De naam hoeft overigens niet persee op -en te eindigen.
Ik vind Guillaume(e) altijd zo'n mooie Franse naam. Uitspraak Giejoom, met de Franse uitspraak van de G natuurlijk
Als je Etienne te lang vindt, vind je Etien dan ook te lang? Ik vind dat namelijk helemaal geen lange naam. Mijn zoontje heet Olivier (NL), maar kan je natuurlijk ook FR uitspreken. Dan vind ik het nog steeds een mooie naam De combi van twee namen vind ik niet mooi. Het doet mij denken aan Evian.
Florent Florien Benoit Etienne Noé Clément Adrian Rémi Pascal of Pasquale Laurent Pièrre Nicolas Alex Alain Phillipe Jérôme Quentin Thibault .. allemaal uitsproken op z'n Frans, dus vele letters worden niet uitgesproken.
Okay....poging namen die frans lijken of makkelijk voor fransen zijn en die naar mijn mening leuk zijn: -Loan -Ylan -Alec -Eloi/Eloy -Favien -Yoel -Evan -Ilan/Ylan -Ivo -Ivain
[FONT="]Ik vind Eviën ook een beetje vrouwelijk klinken, sorry...[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Misschien zit hier wat tussen? De meeste namen zijn Frans en de andere namen worden veel in Frankrijk gegeven:[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Emil(e)[/FONT] [FONT="]Alain[/FONT] [FONT="]Jaime / Jaimie[/FONT] [FONT="]Noël[/FONT] [FONT="]Leon[/FONT] [FONT="]Mathis[/FONT] [FONT="]Luc [/FONT] [FONT="]Lucien[/FONT] [FONT="]Joel[/FONT] [FONT="]Oliver[/FONT] [FONT="]Maxim[/FONT] [FONT="]Quentin[/FONT] [FONT="]Manou[/FONT] [FONT="]Samuel[/FONT] [FONT="]Dominic (officieel Dominique, maar dat vind ik te vrouwelijk)[/FONT] [FONT="]Jules[/FONT] [FONT="]Sylvain[/FONT] [FONT="]Lucas[/FONT] [FONT="]Noah[/FONT] [FONT="]Ian[/FONT] [FONT="]Ethan[/FONT] [FONT="]Gilles[/FONT] [FONT="]Eloi[/FONT] [FONT="]Camiel[/FONT] [FONT="]Yannick[/FONT] [FONT="]Daniel[/FONT] [FONT="]Alois[/FONT] [FONT="]Emeric[/FONT] [FONT="]Maël[/FONT]
Dominic is de mannelijke versie van Dominique. Net als dat Frederic de mannelijke versie is van Frederique. Beetje vergelijkbaar met Noa (V) en Noah (M)
Dominic is niet Frans maar Engels. In het Frans is het Dominique, zowel mannelijk als vrouwelijk. Maar het hoeft niet perse een Franse naam te zijn, dus Dominic zou wel kunnen. -
Klopt, maar over het algemeen wordt in Frankrijk de mannelijke versie met een C of K geschreven en de vrouwelijke versie met -que.
Bedoel je dat Etienne te lang is qua aantal letters? Want Etienne heeft maar 2 lettrgrepen, terwijl Evien er 3 heeft en dus langer is qua lettergrepen, maar minder letters heeft. suggesties : ook een paar oude 'vergeten' Franse namen, die ook in andere talen voorkomen (gehaald uit mijn Franse voornamenboek) anders Prénoms : découvrez l'origine et la signification des prénoms | Le Figaro Madame * Darien * Bastien * Orien - Oriën * Lucien * Dion * Joël * Cyril : Franse schrijwijze is Cyrille, maar dat zal wel te vrouwelijk uitzien voor jullie * Milon * Rion : (Saint), Riovennus, moine de Redon, honoré le 14 avril. * Isarn : (Saint), harnus, abbé de Saint-Victor de Marseille, honoré le 24 septembre * Thion : (Saint), Theodulphus, abbé de Saint-Thierri, honoré le 1er mai * Romain * Guyon - Guion * Léon * Raoul * Éon * Alain * Remi
Even een paar namen die in onze Franse familie- en vriendenkring voorkomen: Achille Audric Baptist Basil Clément Brice (uitspraak: Brieze, vernoemd naar z'n opa Fabrice) Aymeric (uitspraak: eemeriek) Maxence Théo Lucien (Vind ik wel mooi als alternatief voor Julien)
Jammer dat het Iven niet wordt, Lomi! Ik vind Iven en Ivan wel anders klinken hoor...net als Bart en Bert of Tim en Tom... Succes met het vinden van een passende naam!
Met Franse naam zou ik wel opletten met de spelling, te moeilijke spelling voor je kind (als je in Nederland woont dan) kan een behoorlijke obstakel zijn. Ik vind Maurice en Lucien mooie namen voor een kind met Franse achternaam, maar ook in Nederlands bekend en goed uitspreekbaar