Anders dan mijn banner aangeeft ben ik nu 37 weken zwanger. De naam kiezen hebben we elke keer voor ons uitgeschoven omdat we het niet eens kunnen worden. Het is onze tweede zoon en we zoeken weer een Engelse naam. De naam van de eerst is kort, 3 letters. We hebben nu 2 namen die we allebei wel leuk vinden, maar niet helemaal super. Ik ben benieuwd naar jullie mening, ook in combinatie met de achternaam. De achternaam begint met Mee..... Matt of Alec Vooral de vraag: Kan Matt Mee........?
Ja, vind Matt Mee... Prima kunnen! Alec misschien wel iets mooier, maar zou gewoon de naam kiezen die voor jullie het beste voelt.
Zo raar klinkt het toch niet? Ik denk dan aan een combinatie als Matt Meertens (fictieve naam) en vind het gewoon kunnen hoor!
Alec! Ik hou niet van allitererende namen (dus die met dezelfde letter beginnen) en 'Matt' wordt ook vaak verkeerd uitgesproken in NL denk ik
Ja hoor, kan prima. Ik zit in een soortgelijke situatie en doe t ook. Succes met de laatste dagen/weken!
Wij kiezen er zelf niet voor omdat het een beetje knullig kan linken, maar als je een naam erg leuk vindt zou ik het er niet om laten hoor!
Alek( zo geschreven iets leuker maar dat is persoonlijk) vind ik erg leuk en is internationaal, overal goed uit te spreken en ook op dezelfde manier. Matt vind ik ook wel leuk maar ook al ken ik de naam alleen op zijn engels, ben ik door de nederlandse achternaam eerder geneigd het op zen nederlands uit te spreken en is de naam gelijk minder mooi. Denk dat het heel vaak fout gezegd kan worden. En mensen zeggen vaak dat het na 1x zeggen wel goed zit en dat klopt ook wel. Alleen moet je dat gewoon heel vaak doen in een leven. En ik zelf ben het nu al spuugzat en ben pas 23 dus wil niet weten hoe erg ik het vind als ik straks 50 ben.
Bedankt voor de reacties, super. Zouden jullie Alec dan wel uitspreken als Elec? Want dat is dan de bedoeling. Gr, Esther
Als je het één keer zo hebt gezegd, zou ik Alec wel uitspreken als Elec. Misschien zelfs meteen al zonder dat je het hoeft te zeggen. Ik vind Matt Mee... trouwens niet gek klinken, hoor. Anders dan iemand die hier zei niet van alliteratie te houden, vind ik het juist wel leuk. Zolang met maar niet zoiets als 'Piet Prins' is (voor- en achternaam met elk één lettergreep).
ik zou het uitspreken als A-lec.. maar ja, dan moet je het er steeds maar even bijzeggen en dan onthouden mensen het wel toch
Ha, Ik vind MM juist heel leuk, klinkt pakkend en vlot. Alec vind ik een leuke naam, maar wel op zijn znederlands.. Je moet het er anders ook constant bij zeggen... Kortom ik stem voor Matt!