Misschien hoort deze bij gezondheid? Geen idee... ik probeer het hier maar. Gisterenavond ben ik nog eens ouderwets gezellig wat gaan drinken met een paar meiden die ik al een hele tijd niet meer had gezien. Eentje van hen is een moslima en op een bepaald moment ging het gesprek richting ramadan en hoe ze het had beleefd. Ze vertelde dat haar broertje nu voor het eerst meedeed omdat hij voor het eerst een natte droom had gehad. Euh, say what? Blijkbaar is dat het 'signaal' waarop ze mogen meedoen (wist ik niet). Ze wond er ook geen doekjes om, voor haar is dat heel gewoon om daar open en bloot over te communiceren in hun familie want ze vertelde ook dat haar broer van 15 daar wekelijks last van had (van de natte dromen) en dat dat komt omdat ze van hun godsdienst het niet zelf mogen 'oplossen' als je begrijpt wat ik bedoel. In het kader 'je bent nooit te laat om bij te leren': is het inderdaad zo dat de natte dromen stoppen als de jongens ontdekken hoe ze het met zichzelf moeten doen? Dat wist ik helemaal niet...
Dat over de eerste zaadlozing schijnt correct te zijn. Op http://www.moslima.nl/nl/geloof/ramadan.php lees je: bij een meisje is dat na de eerste menstruatie en bij een jongen na de eerste zaadlozing. Ik heb ooit inderdaad eens gelezen dat moslimjongens veel meer natte dromen hebben vanwege hun andere omgang met seksualiteit. Weet alleen niet precies meer waar. Het klinkt ook logisch he. Het lijkt me overigens best frustrerend om mee om te gaan. Gelukkig is het bij ons zo'n boeltje niet
Als je niet masturbeert dan kun je inderdaad veel meer last van natte dromen. Religie heeft er iets "abnormaals" van gemaakt waardoor je dus deze dingen krijgt. Vanuit de natuur is het normaal om op een gegeven moment jezelf aan te gaan raken want uiteindelijk is het een drang van voortplanten. Lukt het niet met een vrouw dan kun je de druk zelf weghalen. Over het algemeen wordt dit als erg lekker ervaren
Ja de druk moet toch eens van de ketel. Als een jongen dat dan niet zelf doet kan dat zich uiten in een natte droom. Vrouwen kunnen trouwens ook een "natte droom" krijgen.