hoi, Als tweede naam willen we Roàn/Roan. Zelf vind ik met streepje mooier staan, maar dat zie je eigenlijk nooit. Is het raar als we toch voor het streepje gaan? Zal het vraagtekens geven bij mensen die de naam lezen? Het gaat om de tweede naam, dus je zit niet met het probleem dat je dagelijks je naam hoeft te verbeteren met spelling. Wat vinden jullie?
Ik zou gewoon voor Roan gaan, maar ik hou niet van decoratieve streepjes en niet-functionele dubbele letters en zo.
Het streepje heeft geen functie dus niet doen, staat meer alsof je interessant wil doen. Ik zeg niet dat dat zo is hoor, maar zo komt die schrijfwijze over.
1 kleine aanvulling nog op mijn twijfel. Ik heb ook familie in Amerika. Zal Roan daar niet fonetisch als “Roown” uitgesproken worden?
Roan spreek ik uit als ROan. Roán spreek ik uit als roAN. Klemtoon dus. Ik weet niet welke uitspraak je in gedachten had? Overigens vind ik het streepje niet mooi staan, beetje gekunsteld.
In dit geval doet het streepje niets met de uitspraak, dus ik vind het overbodig. Zonder streepje is duidelijk genoeg, ook voor Amerikanen. Die zeggen hoogstens 'rowen' en dat is toch ook prima?
Ik zou gewoon met streepje doen als jullie dat mooier vinden. Of wat vind je ervan om het te schrijven als Rowan of Rohan? Dat is in het Engels ook makkelijker
Ik zou absoluut Roan doen, het streepje veranderd niets aan de uitspraak. Roan kan ook prima in Amerika. Vraag me niet waarom ik dit in hemelsnaam onthouden heb maar de zoon van Sharon Stone heet ook Roan.
Ik zou voor Roan gaan. Het streepje is enkel decoratief en onhandig. Het vermoeilijkt onnodig het schrijven en in de digitale wereld loopt het al eens mis. Mijn achternaam heeft een “é” en nog steeds heb ik af en toe omgekeerde vraagtekens op documenten...
Het streepje heeft totaal geen nut. Het verandert de uitspraak niet en de naam hoort zo niet te worden geschreven. Een streepje plaatsen puur alleen om uniek te willen zijn, vind ik onzin. Alsof een kind met streepje specialer is dan een kind met de normaal geschreven naam?!