Aah fransjes zijn geweldig. Mijn fransje is in februari overleden aan epilepsie vreselijk gemis. Ik raad je ook aan een dieren verzekering af te sluiten. Fransjes staan bekend om hun neusjes, heupjes en epilepsie. Niet om je bang te maken want 9 van de 10 x gaat het gewoon goed. Zoals iemand hier boven al zei koop alsjeblieft bij een erkende fokker Veel plezier want dat ga je zeker beleven met zo een clowntje in huis
Wat leuk zeg (voor jou dan) Mijn man moet dit topic maar niet lezen, want dan gaat hij aan jullie vragen hoe hij mij moet ompraten hahaha, Hij wil graag een hondje en ik niet
Haha ja op die toer ben ik nu. Zou het niet geweldig zijn om een pup met zo'n clichéstrik om z'n nek voor haar verjaardag te geven? Ik vind het vooral zo leuk voor kinderen, ik zou er alles aan doen om ze dikke maatjes te laten worden. We hebben wel een kat, maar die blieft haar geaai echt niet en dan dat teleurgestelde snoetje van haar. En hoe ze opleefde toen de hond van m'n ouders er was, helemaal in de gloria. Honden zijn zo leuk... Lekker vooruitzicht voor jullie!
Leuk die enthousiaste verhalen..hihi En wij hebben al contact met fokkers van de HBC. Dus erkende fokkers. Komt goed. Tussen de 1250 en 1750 zijn de prijzen tot nu toe. Enne die kleintjes krijgen ze vaak wel zo ver joh hihi.
Dat gaat hier helaas niet werken. Ze wil nl geen hond :x. Schoonzus heeft er 2, amstaff en een franse bull, en ze is dus "bang" voor de bull haha. Onze kat is nog groter dan dat beestje (hebben een noorse boskat).
Wat leuk!!! Wij hebben ook 2 bulletjes en ze zijn zo enorm leuk. Wij hebben ze ook verzekerd maar gaan deze opzeggen, ze vergoeden bijna niets meer en het kan niet meer uit. Ook hebben heel veel verzekeringen de Franse Bulldog uitgesloten. Heel veel plezier alvast met de voorpret! Wel showen he als julle een pupje hebben
Volgens mij hadden wij de dieren verzekering van de hema of kruidvat 1 van deze 2 en die vergoeden nog best veel voor een fransje. Gewoon even rond bellen
Wat leuk! Wij hebben ook een franse bull zo vreselijk leuk met kinderen! Echt, het is hier 2 handen + 4 poten op 1 buik haha! Die van ons was ook zo duur trouwens.... bij een erkende fokker gekocht. Maar dan weet je iig dat ie niet is geimporteerd uit polen of van een nederlandse broodfokker komt.
@tuttie, waar zijn jullie verzekerd dan? Uiteraard kom ik hem of haar dan showen. @mamaatjevan2, nog geen naam in gedachten. Wel met een E waarschijnlijk. Met een frans tintje het liefst. Reutje of teefje.. ik ben er nog niet uit hihi.
Umm.. ja heb al verschillende verzekeringen bekeken en zitten wel een paar goeie tussen hoor.. die idd nog genoeg vergoeden. Ja prijs tussen de 1250 en 1750 tot nu toe. Schijnen hele leuke hondjes te zijn met kinderen he.. hihi
Dat zou ik even goed nakijken voor het afsluiten, ik heb een Engelse bull en wilde hem ook verzekeren maar bullies worden dus vaak overal buiten gesloten omdat het 'ras gerelateerde problemen' zijn . Verder, super leuk dat je een bulletje neemt! Bullen zijn zulke schatjes Prijzig, ja dat wel, maar ze zijn het meer dan waard!
nu bij Petplan. je hebt per declaratie een eigen risico van 35 euro wat volgens mij net naar 37 euro is gegaan (mag wel meerdere rekeningen tegelijk indienen). je moet nu de helft van elk consult zelf betalen en luchtwegen, heupen en aangeboren afwijkingen worden niet meer vergoed. vaccinaties, wormkuren, vlooienmiddelen worden ook niet vergoed MRI wordt niet meer vergoed en je betaald zo'n 200 euro per jaar premie. meeste bullen hebben of last van een hernia, patella luxatie of ademhalingsproblemen door een lang gehemelte of te kleine neusgaten. onze hond heeft vorig jaar een hernia gehad en kostte 1500 euro, dit hebben we helemaal vergoed gekregen min eigen risico. nu krijg je de helft nog maar vergoed en betaal je dus nog 750 euro zelf plus de premie van 200 euro. onze hond was 5 jaar en heeft hiervoor nooit wat gehad. dus wij hebben nog 'geluk' gehad vorig jaar en gaan nu de verzekering stop zetten
Leuk wij krijgen over een tijdje ook een puppy. De moederhond is 2 dagen terug gedekt en zal rond 25 juni uitgerekend zijn. Dan nog 8 weken bij de moeder blijven. Word in ons geval een mini australian sheperd van een erkende fokker met alle gezondheidstesten van ziekten die bij het ras kunnen voorkomen. Verzekering voor een bull is vaak de moeite niet waard. Tegenwoordig vergoeden ze bijna niks meer omdat ze alles afschuiven op rasgerelateerde problemen. Als je hond zijn heup breekt of kruisbanden verrekt door een ongeluk schuiven ze het al af op veroorzaakt door genetisch probleem van het ras en is alles wat te maken heeft met de gewrichten met name heupen, rug en beendere niet verzekerd. Huid problemen en ademhalingsproblemen net zo. Helpt veel meer om elke maand een bedrag opzij te leggen voor noodgevallen. En ik weet dat da kosten prijzig zijn maar als er niks vergoed word ben je dubbel aan kosten kwijt. Zoek het dus goed uit en kom niet voor verrassingen te staan. Als je een goede fokker hebt die beide ouders testen op veel voorkomende aandoeningen bij het ras verklein je de kans zeer aanzienlijk op complicaties bij je eigen pup. Kost in aanschaf van een hond veel meer, maar een operatie aan heup bijvoorbeeld kost al snel 1000 tot 1500 euro per pootje. Vooral bij kwetsbare rassen zoals de bullen zou ik het er zeker wel wat meer voor over hebben. Zijn bullen totaal niet mijn type honden en gaan wij voor een ras me nog erg weinig gezondheidsproblemen maar koop wel een pup uit geteste ouders omdat ik een gezond en fit maatje voor 10 tot mischien wel 16 jaar wil en niet een grotere kans op een hondje waarbij je blij moet zijn dat ze 5 jaar worden met veel ziekte en operaties. Maar goed ik dwaal af. Goed dat je het via de rasvereniging doet. Verdiep je in de aandoeningen en welke testen belangrijk zijn en zoek een fokker die ook op papier kan laten zien dat deze honden getest zijn. Ook binnen de stamboom fokkers zitten rotte appels. Al zal dit niet snel gebeuren bij een die bij de rasvereniging is aangesloten omdat ze anders hun lidmaatschap ontnomen word. Verzekering is lastig met dit ras. Kijk rond en check het goed na of alles gedekt word. Anders is zelf spare efficiënter. Succes met de zoektocht naar jullie pup. Wij zijn nu meer als een jaar bezig en kan nu echt niet meer wachten. Nog ongeveer 19 weken als er tenminste een teefje bij zit.