Dag dames, Ik heb een enorm leuke vacature gezien voor docent op een hbo. Behalve een didactische aantekening voldoe ik aan alle eisen... Ik ben heel benieuwd of er hier misschien docentes zijn die op het hbo lesgeven? Of die wellicht ervaring hebben met het halen van een didactische aantekening? Het lijkt mij een enorm leuke functie maar hoor graag wat ervaringsverhalen of het leuk is en hoe het behalen van een didactische aantekening in zijn werk gaat in de praktijk!
Hier! Ik heb mn didactische aantekening via de opleiding gehaald. Werd gewoon door de baas betaald en was voorwaarde voor een vast contract. Vaak is het leuk werk (collega's, studenten, bezig kunnen zijn met inhoud en mensen zich helpen ontwikkelen tot jonge professionals) maar het is wel typisch een branche met een hoge werkdruk en vaak organisatorisch nogal chaotisch en weinig professioneel ingericht. Dat moet je liggen. Dat je veel vakantie hebt betekent doorgaans dat je 10 tot 25 procent meer werkt in een week. Dat vindt men normaal in de organisatie en is wel vaak nodig om je te kunnen onderscheiden.
Bedankt voor je reactie! Was het halen van die aantekening lastig? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
Ik geef les op het mbo en moest ook mn pda halen. Wat voor achtergrond heb je? Ik heb zelf pabo gedaan dus die didactische aantekening met 2 vingers in mn neus gehaald... Ik moest gedurende 10 maanden 1 avond in de week naar school. Veel zelfstudie en (praktijk) opdrachten maken. Ik had m nodig om officieel bevoegd te zijn maar op het coaching- en studieloopbaanbegeleider gedeelte na, had het voor mij geen meerwaarde.
Ik heb zelf een specifieke WO-opleiding afgerond (marketing), geen PABO ofzo, totaal niet onderwijskundig verder. Ben heel benieuwd, ik denk dat ik de sollicitatie wel ga indienen, ook al heb ik de didactische aantekening niet . Ze zoeken een bedrijfspersoon die dus ervaring heeft op het gebied van marketing, dat heb ik allemaal .
Ooh nou zeker doen dan! Die aantekening haal jij zo En werken in het onderwijs is gewoon heel gaaf. Zeer veelzijdig, veel voldoening en tsja die vakanties moeten je toch zeker over de streep trekken elke zomer heb ik 7 wkn echt een geweldige baan als je kids hebt. Ik werk ook veel thuis 's avonds waardoor ik als het kan smiddags dan om 15u al thuis ben op sommige dagen. Veel succes!
Hier ook PABO gedaan, maar heb afgelopen jaar gewerkt zonder pda. Deze zou ik dit jaar gaan halen, maar heb onverwachts een kindje gekregen dus ben nog in gesprek met mijn werkgever hoe we dat gaan doen. Werken op hbo is in elk geval ontzettend leuk en zeer uitdagend. Ik vind het contact met de studenten zo ontzettend leuk!
Overigens werk ik er 2 dagen (andere 2 dagen op basisschool) en ik moet vaak wel tot 6 lesgeven. Verschilt vast per hogeschool, maar ik kan niet aangeven dat ik maar tot een bepaalde tijd vrij wil zijn. Wel staan de dagen vast. Omdat ik een uur reistijd heb, ben ik op maandag dus pas om 7 thuis maar dat heb ik er wel voor over. Vind het erg leuk werk.
Dat is wel inderdaad een puntje, deze opleiding biedt ook deeltijd aan, in de avonduren. 2 avonden per week zover ik heb begrepen. Ach ja het lijkt me gewoon superleuk!!!