Eerte echo 8wk gehad, volgende op 12wk...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door piccolina, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Vandaag onze eerste echo gehad :) was super kort maar echoscopist zei gelijk dat nu nog niks te zien is het enige wat zij kijken is of hartje klopt en of baby op goede plek ligt.
    We hebben hartje gezien en rare vorm zoals baby haha ;)) volgens haar alles prima en op zijn plaats. Ze kon ook maar niet met zekerheid zeggen dat de bevruchting heeft rechts gevonden en niet links (terwijl ik altijd dacht dat cyste links in de weg zat).

Ik krijg nog 12wk echo zei ze maar nog geen afspraak gemaakt omdat a.s. donderdag mijn gyn. gaat beoordelen of het nodig is in zk verder gaan of naar verloskundige.

Ik heb nu aantal vragen:
    - ik heb dus verder geen medische indicatie voor chromosoom afwijking of down syndroom etc: komt niet voor in mijn of mijn man familie. Kan ik dan nog alsnog de testen vragen bij 12 weken of doen ze het dan toch niet

- waneer vertellen aan iedereen dat ik zwanger ben: nu na deze echo of wachten 12wk echo. Maar ik heb zo iets van als zij allen kijken en verder geen testen doen dan kan ik net zo goed nu vertellen want als het mis kan gaan dan is het zo. Ik ben bang meer te vertellen aan iedereen dat het aan baby iets mankeert en we moeten een besluit dan nemen voor abortus.. dan is lastig iedereen het te vertellen..

2. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Donderdag even vragen aan de gyn.
    De combi test mag iedereen laten doen, boven een bepaalde leeftijd heb je indicatie en krijg je het vergoed, anders moet je het zelf betalen.

Wanneer men het vertelt wisselt.
    Ik heb het altijd vroeg verteld, want als het fout gaat heb je mensen om je heen die je verdriet enigzins begrijpen.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb het de eerste keer meteen gezegt nog voor een goede echo.
    Helaas bij de eerste echo te horen gekregen dat het niet goed zat..was wel een domper omdat ik het meerdere verteld had en zoonlief had het helemaal trots op school verteld. Zoooo zielig.

Na 1maand alweer zwanger en het alleen de ouders en schoonouders verteld.
    Vrienden pas na 12weken en eigenlijk was dat ook heel leuk,lekker eerst samen genieten!:D

Deel Deze Pagina