Nachtzweten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zara75, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Sinds een paar dagen word ik 's nachts wakker en dan is mn hoofd bij mn haargrens helemaal bezweet, terwijl de rest van mn lijf gewoon droog is. Heb mn haar al vastgezet in een knotje, maar dathelpt ook niet.
    Ik slaap alleen in een onderbroek onder een vrij dunne deken, terwijl mijn man naast me ligt onder een dik dekbed en pyjama.
    Gekke is dat ik overdag nog steeds een grote koukleum ben, net zoals voor mn zwangerschap.
    herkenbaar?

2. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik heb het sinds een paar weken ook! Maar bij mij is het dan dat ik gewoon helemaal bezweet ben. Ik had zelf het idee dat het komt doordat ik in mijn slaap vaak op mijn rug draai en dat dat niet zo chill is ivm de druk van de baby op die ader die onder de baarmoeder doorloopt. Dat ik daardoor dus automatisch wakker word. Maar weet niet of het echt daar door komt.. Ondanks dat ik het zelf een beetje vervelend vind omdat ik niet zo lekker wakker word en dus ook niet zo lekker weer in slaap val, kan het volgens mij niet echt veel kwaad..

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Heel herkenbaar! Ik was 's ochtends ook nat van het zweet, terwijl ik het normaal altijd koud heb. We sliepen steeds onder een dunne deken, een paar dagen na de bevalling kon de winterdeken er weer op haha. En straks als het zeiltje op je bed gaat wordt het helemaal leuk... ;)

4. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Ik ook... Raam open enkel dekbed en ik zweet ook enorm! Ik kan alleen op mijn buik slapen, krijg last van mijn rug en ribben op mijn zij. Wel word ik soms op mijn zij wakker.

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja hoor hier ook last van, dan heb ik het een paar dagen en dan weer ff niet en dan komt het weer.
    Hdeb nagevraagd bij vk en ze zei dat het door de hormonen kan komen.
    Op internet heb ik dit ook gelezen en dat dezweet kliertjes nu ook extra werk moeten doen

6. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ja heel herkenbaar. Komt echt door de hormonen (als je later in de overgang bent heb je dat ook)

Ik had /heb het in mijn zwangerschap al, maar tijdens mijn borstvoedingsperiode was het echt fors! (2x omkleden per nacht) dus bereid je maar voor!

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb het sinds een paar weken zo erg dat heel mijn t-shirt drijf nat is....

8. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik heb het ook! Dacht dat het kwam door de waterdichte molton die ik op het bed heb gedaan, maar zou inderdaad ook door de hormonen kunnen komen!

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Klinkt heel herkenbaar indd!
    Ik heb nu sinds een week een zeiltje op liggen omdat ik hoogzwanger ben, en dat is pas vies haha..
    Ik word iedere nacht ervan wakker, meen ik dat ik in mijn bed heb geplast of mijn vliezen zijn gebroken zo voelt het.
    Is erg broeierig :(

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Tell me about it! Ik heb in de mmm gezeten en de nodige hormonsters moeten spuiten,om in de overgang te komen, letterlijk badend in het zweet werd ik dan wakker. Afschuwelijk was dat..
    Dan valt het nu nog mee, had vannacht een droge nacht, jippie!
    Maar nu weet ik tenminste dat het nog wel erger kan gaan worden dus....

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Bij mij was het vannacht juist zo erg dat me shirt aan me tepels vast geplakt zat omdat die ook nog eens gigantisch waren gaan lekken.
    Heeeel charmant:)

12. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Haha ik heb vanacht ook weer zo liggen zweten pff....
    Ik hen ook zn zeiltje nu onder het hoeslaken, zo een wat baby's ook hebben haha.
    Maar dat plakt idd

13. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Ik had het al een paar keer gehad maar vannacht moest ik echt uit bed om iets schoons en droogs aan te trekken, wat ontzettend vervelend! (en wat voelt het vies!)

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Vanaf wanneer wordt zo'n zeiltje aangeraden? Ik neem aan dat dat is voor als de vliezen evt breken?

15. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hier een zeiltje vanaf 36 weken en maar goed ook want ik wordt nu ook elke ochtend drijfnat wakker.....;)

Heb ik tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ook gehad en dat werd zelfs nog even erger na de bevalling! :$
    Werd toen echt drie weken lang badend in het zweet wakker en kon me elke nacht verschonen...

Nouja, weet ik in elk geval meteen wat er straks bij de overgang komt kijken. :)

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb er ook last van. Ik lig ook alleen in een onderbroek onder het dekbed niet ver van het raam wat op een kiertje staat. Af en toe gooi ik 's nachts het dekbed van me af, omdat ik het zo warm heb.

17. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg

Ja idd, gister was de kraamzorg hier voor intake en sei dat het nu al kon.
    Ik heb het al een week ofzo, stel dat je eens moet niezen of hoesten en er gaat wat urine weg ofZo, hoeft niet kan wel.
    Hihi

18. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier niet gedaan wat een vréselijk ding!

Voor de mensen die het ook vreselijk vinden, destijds was er een topic waarin iemand schreef dat je voor een paar euro een waterdichthoeslaken bij de action kon kopen, dat ligt comfortabeler.

Ik wíst gewoon zéker dat mijn bevalling niet zo beginnen met het breken van mijn vliezen dus ik had het niet gedaan, en inderdaad die hebben ze uiteindelijk in het zieknhuis moeten breken.

19. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik zelf vind het wel prettig, ik ben gwn zoiets wat de baby ook heeft

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hey Zara

welkom in de wondere zwangeren wereld.:D

Hier bij alle drie enorm last gehad van nachtelijk zweten. Na de bevalling werd het even erger en na een paar weken was het weer normaal.

Als je nu al zoveel last hebt van zweten zou ik je geen zeiltje aan raden maar een waterdichte molton, te verkrijgen bij action of hema bijv. Is net even iets prettiger.

Deel Deze Pagina