Hoe lang na geboorte kraamfeest plannen

Discussion in 'Zwangerschap' started by onzewonders, Jan 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Wij willen graag een kraamfeest houden na de geboorte van ons kindje.
    Maar nu vroegen wij ons af, hoe lang na de bevalling zou je dit kunnen plannen?

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb het een week na mijn bevalling gedaan. maar ik was heel snel weer hersteld;) ik zou het niet langer dan een maand na de geboorte doen want dan komen er alnog veel mensen tussen door.

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ja, daar dachten wij dus ook al aan. Maar een week na de bevalling is wel heel vlotjes! Poeh! Super dat je weer zo snel op de been was, ik hoop dat mij dat ook gaat lukken!

4. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik zou het een week of 3 na de bevalling doen. Dan ben je zelf wel weer hersteld meestal, en dan krijg je niet alsnog veel bezoek tussendoor, 3 weken kunnen mensen wel wachten en dan is het ook nog echt een pasgeboren baby.
    Ik kreeg laatst een kaartje met een uitnodiging voor een kraamfeest als de baby 4 maanden is. Nou ja, zeg, dan is het amper een baby meer, haha.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hier heb ik vaker pas met maanden een uitnodiging gehad.
    Dus zeg als de baby 6-8wk is.

6. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    wij doen het 2 weken na de geboorte,anders krijg je toch dat mensen bellen of ze op kraambezoek mogen komen. zo heb je toch lekker 2 weken voor je eigen gezinnetje.

7. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

Dec 19, 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Ik ben 1 mei uitgerekend en het kraamfeest doen wij 1 juni dus misschien 3/4 weekjes erna. Last van ongewenste bezoekers hebben wij toch niet aan boord :D

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik denk dat het inderdaad een paar weekjes erna gepland gaat worden. Ik ben op 19 maart uitgerekend en de maanden april en mei zitten vol met dagen zoals moederdag, pasen enz. Er is dus niet veel keuze meer. Het wordt nu denk ik 21 april.Dan is het dus 2-4 weken na de geboorte.

Dank voor jullie antwoorden!!

9. Hier was het volgens mij 2 weken na de geboorte ongeveer. Maar ik voelde me verder ook goed en ik had familie op bezoek die binnen een paar weken weer wegging. We hebben het niet bij ons thuis gedaan maar gewoon iets afgehuurd dichtbij huis want ik had geen zin in al die mensen over de vloer, zit je ook met de troep. Zo kon ik met de kleine evt naar huis als het te zwaar werd, maar dat was gelukkig niet nodig :)

10. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Wij hebben het bij beide kids na 6w gedaan. Beviel me prima!
    En je dichtbijstaande familie en beste vrienden komen toch wel daarvoor!

11. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

Jul 25, 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    1 week is vreselijk, we hebben dan vanuit de cultuur van mijn man en naming ceremonie. De achtste dag, ik vind het een martelgang. Met als je kraamhulp niet meer komt het huis weer overhoop.maar ja, ik zal er wel weer aan moeten geloven.

12. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik zelf zou het niet te snel doen, maar 5 a 6 weken na je bevalling,(dit ken ik ook van om mij heen) zodat je zelf al een beetje je kindje hebt leren kennen en er een beetje ritme in de voedingen enz. zit.
    Je buik is dan weer wat teruggezakt, je bloed niet meer en je voelt je dan misschien ook wat stabieler/zekerder.
    Verder weet je nooit hoe een bevalling gaat en welke impact het op je gaat hebben, zo kon ik 3 weken lang bijna niet lopen.
    Je directe famillie en vrienden komen toch wel langs in die eerste weken en de rest gewoon wachten.

13. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    ik denk dat je moet kijken of je idd familie al voor het kraamfeest op bezoek laat komen.
    wij willen dit namelijk niet vandaar dat wij kiezen voor ongeveer 2 weken na de geboorte. de enige die in de kraamweek welkom zijn voor ons is eigen gezin. zoals je ouders en broers en zussen.

14. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier 5 weken na de bevalling. Voor die tijd kwam eigenlijk alleen onze naaste familie: vond ik heerlijk! In mijn omgeving meestal ook zo rond de 5-6 weken na de bevalling, ben je weer knap op de been ed.

15. evelientjuhh

evelientjuhh Actief lid

Apr 25, 2011
    131
    0
    16
    NULL
    NULL
    1x na 4 weken en de andere keer na 5 weken.. Beviel prima. De meeste mensen hebben zich er ook netjes aan gehouden. Alleen beste vrienden niet maar dat is ook wel zo gezellig als die gewoon thuis komen..

16. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    ik zou het denk ik 2 a 3 weken na de geboorte doen, anders zit je idd toch met mensen die voor die tijd op bezoek willen komen om de kleine te bewonderen!

17. Kaarr

Kaarr Actief lid

Jul 23, 2010
    168
    0
    0
    Ik heb het een maand na de geboorte gedaan. Had de uitnodigingen in de geboortekaartjes gedaan. Natuurlijk kwamen goede vrienden en familie wel tussendoor op bezoek, maar de kennissen en buren hebben gewacht tot het feest. Ik had het misschien nog wel een weekje eerder willen doen maar had een lang herstel van mijn bevalling. Voelde dat ik er zelf pas klaar voor was na een maand.

Doe vooral wat je zelf goed vindt voelen. Het zal namelijk een drukke dag worden..

18. tuc

tuc Niet meer actief

wij doen gewoon kraamvisite, maar wat ik aan kraamfeesten in de omgeving hoor, is het meestal een week of 6 na de bevalling.

19. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Idd een week of 6!
    Wilde het bij de eerste doen, blij dat ik het niet gedaan heb. Het herstel heeft heel lang geduurd en weet nu al dat het na deze ook zo is dus hier ook gewoon kraambezoek

20. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier met 5,5 week. Kwam toevallig zo uit. Was wel bij mijn ouders, omdat mijn familie verder weg woont en toch niet makkelijk naar ons toe komt.
    Maar eerder ging niet, zo snel was ik niet hersteld van mijn totaalruptuur.. Kon een week daarvoor nog amper een rondje om in de wijk..

Share This Page