We hebben het er al vaak overgehad, al lang voor dat ik zwanger was. Over de hoeveelheid voornamen. Ik heb zelf 3 namen en mijn 1. Nu dacht is compromie 2, maar nee mijn man is helemaal tegen! Ik vind het mooi staan op bijvoorbeeld post en bij gelegenheden dat je 2 namen hebt. Ik vond het ook super tijdens mijn huwelijk en bij eerdere uitreikingen van diploma's! Wat vinden jullie 1 of 2? Liefs Pip
Mijn man en ik hebben 1 naam maar voor ons kleintje hebben we 2 namen , inderdaad omdat het leuk staat
We hebben de 2e en 3e namen gebruikt om te vernoemen Ik ben zelf ook vernoemd met de 2e en 3e naam en ik vind het een mooi idee. Ik mijn moeder leeft niet meer en ik vind het een heel fijn idee om toch zo iets van haar aan het kindje mee te geven.
Wij hebben ons zoontje 2 namen gegeven in verband met dezelfde voorletters. Heel stom maar mijn zus en ik hebben 1 voornaam en mijn broertje 2 en daar was ik altijd een beetje jaloers op haha
Ik vind 2 namen wel leuk. Zelf heb ik er maar 1 en ik heb dat altijd jammer gevonden. Vandaar dat ons zoontje er 2 heeft.
ik heb 6 namen en mijn dochter ook. het is bij ons een traditie ze heet Alicia, Liney, Ilana, Caitlyn, Ivanna, Ashley en haar roepnaam is alicia en haar voorletters vormen ook deze naam
Ik vind 2 of 3 namen mooi en het heeft ook nut: 1. Als je kind de naam later niet leuk vindt of als er 2 andere kinderen in de klas zijn met die naam, kan hij/zij zich bij zijn/haar 2e naam laten noemen. 2. Op de vraag: "Wat zijn uw voorletters?" (later in de grote volwassenen wereld) is het antwoord in ieder geval niet "J". En bijv. op een visitekaartje op het werk staat het ook wel goed. 3. Het is als kind leuk om een geheime, verborgen naam te hebben die niet iedereen kent. 4. Het kan mooi zijn om iemand die je dierbaar is te vernoemen. 5. Je kiest vaak een wat chiquere of langere naam als 2e naam. Een naam die je wel mooi vindt, maar die overdreven of onhandig is als roepnaam. Zo kun je die naam toch meegeven. 6. Je kunt een mooie, unieke combinatie maken van 2 voornamen en de achternaam. De kans op volledige naamgenoten (voornaam en achternaam gelijk) neemt daarmee sterk af. 7. Je geeft je kind echt wat moois mee. 8. Het is handig met de post, vooral als broers/zussen/pa/ma dezelfde eerste voorletter hebben. Zoals jullie zien, ben ik echt voor het geven van meerdere namen.
Wow... staan ze ook ergens voor? Dus is ze ook vernoemd naar mensen, of gewoon namen die je leuk vindt? Als ons kindje een jongen wordt, wil ik maar 1 naam. Bij een meisje wil ik graag twee namen (tweede is vernoeming beide oma's). Van de opa's valt niets te maken En ik vind wel dat ze betekenis moeten hebben, dus als het niet kan, dan maar niet.
Mijn amn en ik hebben allebei één naam, maar we gaan ons kindje 2 namen geven. Inderdaad wordt de tweede naam en vernoeming, en het staat ook leuker vind ik.
Ook ik wil heel graag 2 namen voor ons kindje (mocht het zover zijn) niet om een speciale reden, maar gewoon voor de leuk
Ik vind meerdere namen zelf ook mooi. Zoals ik in reacties van anderen al las: mijn broer had 3 namen en ik 2, was ik ook altijd een beetje jalours op. En je hebt inderdaad nog een reservenaam, mocht je kind even de eerste naam zat zijn of een pseudoniem willen gebruiken. Overigens vind ik mijn eigen doopnaam verschrikkelijk, ben naar mijn oma vernoemd. Wel trots naar haar vernoemd te zijn, maar helaas had ze geen mooie naam.