Dilemma! Naam lijkt op kleine schoonzus?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Juli2009, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

DILEMMA HIER! :rolleyes:
    Al voor de zwangerschap hadden we de voor een meisje in ons hoofd. Leuke naam, je hoort hem niet zo veel. Helemaal happy mee dus, MAAR nu kwam ik er vorige week achter dat de naam wel een beetje klinkt als de naam van dochter schoonzus. De laatste letters zijn hetzelfde. Stom! nooit eerder opgevallen! Het komt neer op bijv.

Wij: Ilona en zij Mona
    Wij: Bloesem en zij Sem

Nu begin ik dus te twijfelen, ik baal er echt van. Was al 'gewend' aan deze naam en kan nu dus ook niets anders meer vinden.... maar kan dit wel? Wat vinden jullie? Iets nieuws toch niet...? Alvast bedankt!

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bloesem voor een meisje of jongen? (gezien het naast sem staat?) .
    Overigens vind ik Sem en Bloesem niet op elkaar lijken, alleen als je het geschreven ziet, mwahhh. Maar zeker niet storend.
    En Mona en Ilona lijkt idd wel wat. Ik weet niet wat ik met die naam zou doen... twijfeltje...

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Het gaat hier om een voorbeeld van hoe de laatste lettergrepen overeen komen, niet een voorbeeld uit de praktijk!

4. sinada

sinada Niet meer actief

Ik vind dat het prima kan hoor.

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    tsja, ik vind het lastig als je de echte namen niet noemt.

De voorbeelden die je noemt vindt ik totaal niet hetzelfde soort namen, ook al zijn de laatste letters hetzelfde. Maar ik kan me voorstellen dat het bij andere namen meer op elkaar lijkt en dat het dan wel storend is. Dus het ligt echt aan de namen of ik het vind kunnen of niet. Bij de voorbeeldnamen zou ik het gewoon doen.

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Het zou mij niet eens opgevallen zijn.

Dochter van mijn schoonzusje heet Mirthe en mijn dochter Benthe.
    Pas later dacht ik, goh laatste 3 letters zijn hetzelfde. Maar niemand die daar ooit over gevallen is...

Ik vind het dus prima kunnen.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik kan het niet goed beoordelen als je de namen niet noemt inderdaad.

Offtopic: steeds als ik je topictitel zie lees ik "kleine schoonzus" alsof je schoonzus klein is... :)

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    het voorbeeld vind ik niet echt een probleem maar weet natuurlijk je echte namen niet...

9. Juli2009

Bedankt voor jullie reacties!
    De namen lijken inderdaad in het echt ook niet op elkaar. Een beetje hetzelfde als Mirthe en Benthe. Een zelfde soort 'klank' en laatste letters zijn hetzelfde. De dochter van mijn schoonzus heeft een echte Hollandse naam en de naam die wij in gedachten hebben komt voor in Zuid Europa.

Waarschijnlijk zit ik me dus gewoon een beetje aan te stellen :)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oeps, weer eens te snel gelezen ;) maar oke, blijkt wel uit dat het dus moeilijk te beoordelen is zonder de echte naam te kennen ;) . Soms kan het wel, soms niet, maar daar is TS dus zelf ook al uit :)

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik zou niet switchen van naam en zeker omdat jullie het al zo zeker weten dat die naam perfect is.
    Je zou het jezelf toch niet vergeven als je eigenlijk een "2e keus" naam hebt gegeven om zoiets.

12. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Leuke naam, zo heet ik ook! ;)

Maar terug on-topic:
    Het ligt echt aan de namen om goed te beoordelen of je het wel of niet 'kan maken', maar zelf zou ik denk ik waarschijnlijk wel de naam kiezen die je al zo lang in gedachten hebt.

Wij hadden de naam Dyon ook al voor ik zwanger werd, en toen bleek dat we een jongen verwachtten hoefden we ook eigenlijk niet te twijfelen over de naam. Deze naam was perfect voor ons, en een andere naam zou ook niet 'passen'.
    Het 'probleem' was alleen dat er nog 3 stellen in de familie een kindje verwachtten en zij waren allemaal voor ons aan. Ik was bang dat zij de naam Dyon zouden nemen of een naam die er op lijkt, maar ik was vastbesloten om onze kleine tóch Dyon te noemen, hoe dan ook!

Als jullie net zo zeker zijn van jullie naam, als wij van de naam Dyon, zou je niet moeten twijfelen maar gewoon DOEN! ;)

Succes ermee!

13. Juli2009

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Eigenlijk wist ik wel dat we het gewoon moesten doen, maar ik moest denk ik nog even over de streep getrokken worden :) Een 'B keuze' is is inderdaad ook geen optie, daar krijgen we later spijt van. Manlief had er van de week ook nog even over nagedacht en kwam gelukkig tot dezelfde conclusie!

Bedankt!

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou ook gewoon gaan voor jullie eigen optie hoor. maar zo te zien ben je d'r al uit ;)

Deel Deze Pagina