Hoi allemaal Er zal vast wel zo een topic hier ergens staan maar dacht plaats hem toch maar. Ik ben heel erg van de aparte namen he en nou zoek ik er nog heel wat. Mijn zoon heet Andy niet echt apart maar hier kwam mijn man mee en vond het toch wel leuk. Mijn dochter heet Joëlla die vond ik opzicht wel apart hoor je denk ik niet zo heel vaak. In mijn vrienden kring en familie is het een hype volgens mij iedereen komt met aparte namen aan zetten deze vallen dus voor mijn af maar vind het wel leuk om ff te melden misschien heeft 1 van jullie er wat aan. *Jomani (spreekt uit als Djomani eigenlijk) *Guitano (spreekt uit als Djitano of kitano) *Dylancher ( spreek uit als dylantjer) *Latcho *kyano *Kensley *Devlin *Desley Meisjes *Kelsey *Cassidy *Melody *Demelza *Sammy-Jo
Oeh bah bah, nee ik vind het ook verschrikkelijke namen! Ik denk dan meteen: dat kun je je kind toch niet aandoen? Maargoed, je vroeg om onze meningen, dit is de mijne haha . Ieder zijn smaak, toch?
Die van ons krijgt ook een aparte naam.. Vind 't jammer dat meteen mensen zeggen: verschrikkelijk enzo.. Vind je 't niks dan zeg ook gewoon niks.. (weet niet of je ooit bambi gezien hebt, maar daar zeggen ze: weet je niks aardigs te vertellen zeg dan ook niks)(of iets in die trant) Ze heeft het hier geplaatst als tip voor andere..
Mijn smaak is het niet, en persoonlijk hebben wij heel bewust gekozen voor een 'normale' naam, zodat zoonlief niet zijn hele leven kon uitleggen hoe hij heet en hoe je dat schrijft. Dat leek me knap zielig voor 't jochie. In die cathegorie vallen ook de óude naam, nieuwe schrijfwijze' voor ons. Zo heet een kindje hier in de buurt Aaliesiyah (=Alicia, maar dan 'leuker' geschreven). Vind het echt sneu voor het meisje...
Het zijn totaal niet mijn smaak namen,aar dat zullen de ouders vast ook zeggen van de namen van mijn kinderen. Zoveel mensen zoveel smaken. Ik vind het niet onaardig als ik zeg dat het niet mijn type namen zijn
Voor Nederland zie je die namen idd niet vaak, maar in Amerika en Engeland zie je veel van die namen best vaak. Zeker die meisjesnamen. Devlin is een oeroude Engelse naam en Sammy-Jo kennen we uit Dynasty (voor de 30+ onder ons). Toch leuk voor de geinteresseerden om een namenlijstje neer te zetten. Het is weer wat anders dan de populaire Scandinavische namen die je tegenwoordig zoveel hoort/leest.
ik was ook op zoek naar zo'n aparte naam.. bij ons wordt het waarschijnlijk jayden voor jongen en miley voor meisje...
jayden is niet meer echt apart..... Staat in de de top 20 namen... en vorig jaar op nummer 3 binnengekomen ofzo...... (vind het trouwens wel een mooie naam, maar is nu echt een "BOOM" Zelfde trouwens met Keano... er zijn nu 4 zwangeren in mn omgeving binnen 1 maand bevallen....4 jongens en 3 (!) daarvan heten zo... de andere Devlin..... vind het altijd zo zonde als een naam opeens zoveel voorkomt en al die kindjes straks bij elkaar in de klas zitten....
zeer apart: tijdens een soll gesprek had ik een dame op bezoek die eind '80 geboren was en als 2e naam punky had omdat ze als baby haartjes die piekten kan je dus de rest van je leven uitleggen als mensen je paspoort zien. wat betreft bovenstaande namen.... zijn apart maar zitten mooie namen bij, de een kiest voor oer hollands de ander voor top20 is toch leuk dat iemand aparte namen zoekt? idd wel handig om rekening mee te houden of het uit te spreken is. ik heb een achternaam die ik steevast moet spellen of verkeerd geschreven wordt die kan je hgelemaal niet beinvloeden......
Ik persoonlijk hou wel van 'aparte' namen. Maar wel namen die normaal uit te spreken zijn. Mijn zoontje heet Romano Voor tweede hebben we Yada of Thyana jongen hebben we nog niet, maar zal ook in de trant van Romano zijn..... Nu moet ik er wel bij vertellen dat mijn zoontje ( en dus ook zijn broertje of zusje ) niet van nl afkomst is. Ik hou dus niet van die nederlandse namen bij licht getinte kindjes
Ik vind de naam van mijn dochter ook redelijk apart. Tatum is wel redelijk bekend, maar je hoort 'm niet zo vaak. Ik ken ook iemand wiens dochtertje Lemoni heet, ook wel erg apart..