Bij ons stond Mae heel hoog. Maar inderdaad afgevallen omdat het in Nederland niet zo praktisch is. Ga je mee Mae? Ik zou voor ivy gaan dan. De rest vind ik niet leuk
Hmm.. Maeve en Mae vind ik beiden meer scandinavisch klinken... River, vind ik persoonlijk leuker voor een jongen. Bovendien doet het me ook aan de (mannelijk) acteur River Phoenix denken... of aan dat liedje van Justin Timberlike "Cry me a river" Billie.. nee, niet mijn smaak!! Ivy, die vind ik wel leuk, maar wordt wel heel vaak gegeven tegenwoordig! Engels dus zeg je... Ik ga nu alleen namen opnoemen die ik zelf leuk vind, want anders blijf ik bezig.. : Rosaly Nova Olivia Yentl Rose Verder weet ik even niks..
Ivy of Ivy-Mae River vind ik beter voor een jongen, maar ook dan wat geaffecteerd klinken. Maeve en Mae alleen werken niet in NL denk ik. Billie vind ik niet echt een serieuze naam. Doet me teveel denken aan Ikea boekenkasten. Je hebt dan wel Billie Holiday, maar dan zou ik eerder een langere naam kiezen, zoals Willemijn. Dan roepnaam Billie. Kan ze altijd later nog Willemijn kiezen.
Ik ken wel een Maeve van rond mijn leeftijd (30)... Ivy-Mae... ja, dat is dan wel weer een goede!! Ook niet zo standaard, zoals Ivy op zichzelf wel is...! En Billie, daar zeg je me wat... hihi Inderdaad... zo'n Ikea-boekenkast associatie... Overigens moet ik bij de naam Billie meteen aan "cowboy Billie Boem/Boom" denken... (op de maat van: we zingen aaj-aaj-jippie-jippie-jeej, we zingen..., maar dan dus: we zingen cowboy, Billie, Billie, Boem, we zingen...) hahaha
Haha als het aan mijn vriend had gelegen dan had de jongste nu River geheten. . Nu Wilt hij de naam voor eventueel een 3e later als t een meid word
mag ik vragen waarom je dat denkt? Mijn dochter heet zo met de uitspraak Mae - ve (meevie) zeggen vaak Meef. Maar kan prima en krijgen best heel wat complimenten maar naam komt niet veel voor hier. .was gewoon even nieuwsgierig
Ivy is geen originele naam meer. Ik ken veel kindjes die zo heten. Also, ik had een Ivy in mijn klas, een heel groot kind. Ik vond de naam echt niet bij haar passen. Mae vind ik leuk voor een halfbloedje. Voor een blond Nederlands kindje vind ik het persoonlijk niets. Maeve , ik weet ik niet hoe ik dat uit moet spreken, dus ik heb daar geen mening over, haha. River ... nee. Je noemt je kind niet 'Rivier'. Zoveel namen om uit te kiezen maar dan gaat men voor Rivier. Ik begrijp dat niet