We mogen beginnen met IUI! (Aurelie)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Aurelie, 1 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hee Aurelie, dat is wel goed nieuws dan vandaag! Ik blijf duimen voor je.

Wat betreft ons; We hebben aanstaande woensdag een gesprek in het ziekenhuis over alle uitslagen (meeste weten we al) en hoe nu verder. Best spannend. Ik hoop (en daar ga ik stiekum al vanuit) dat het IUI gaat worden. En het liefst wil ik dan in juni ook meteen beginnen.

liefs

2. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Zonneschijn,

Als je banner klopt, gaat IUI in juni volgens mij niet meer lukken, of heb je een hele korte cyclus?
    Als je morgen je gesprek hebt, zie ik verder geen reden waarom je in de volgende cyclus geen IUI zou kunnen doen. Ik zal voor je duimen! :D

Jij zat toch ook in het Catharineziekenhuis in eindhoven? Misschien loop ik je morgen wel toevallig tegen het lijf ;) Ik moet er om 11h30 zijn.

liefs, Aurelie

3. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ik bedoel ook de volgende cyclus ja, als het goed is gaat die nog wel in juni vallen... Dit weekend ongesteld worden (of liever niet) en dan eisprong ergens tussen dag 12 en 16 altijd.

We moeten er om 10:10 zijn, dus dan gaan we elkaar niet zien (of jij moet heel veel te vroeg komen en ons gesprek uitlopen... je herkent me aan de rode hoed en groene paraplu hihi).

Heb je al een idee wanneer de insemenatie zou kunnen zijn?
    Succes morgen!
    liefs

4. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Ik denk dat inseminatie dit weekend zal zijn en ik vermoed zelf op zondag. Gelukkig worden er ook in het weekend inseminaties gedaan. Deze gebeuren dan alleen in de ochtend.

En hoe was je gesprek vanochtend gegaan? Ik heb je wel misgelopen met je rode hoed :) .
    Bij is de FM goed gegaan. Er groeien gelukkig geen 10 eitjes meer, maar nog maar eentje. Het hadden er van mij best 2 mogen zijn, dubbele kans, maar eentje is ook goed. Hij was op de moment 15 mm en vanaf nu groeien mijn eitjes altijd supersnel, dus ik verwacht dat hij vrijdag rond de 20 mm is en dan zondag poging 2.

liefs, Aurelie

5. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Fijn dat er in ieder geval 1 eitje heel goed groeit! Bij hoeveel millimeter springen eitjes ongeveer? En moet je vrijdag nu weer terugkomen?

Wij gaan de volgende ronde ook IUI doen. We mochten kiezen of nog zelf proberen of IUI, keuze hadden we vantevoren al gemaakt. Nou hopen dat vriendje niet in buitenland zit rondom m'n eisprong (ziet het wel naar uit... :( ). Andes wordt het augustus, in juli gaan we (weer) op vakantie.

Ons gesprek liep heel erg uit (of eigenlijk de gesprekken ervoor), om 11 stonden we buiten. Had nog even het wachtgedeelte in gekeken, maar ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet en het was heel druk. Was m'n hoed en paraplu vergeten...

liefs

6. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Blijkbaar zit je ook effe achter de pc. Ik heb net jouw stukje op het IUI form gelezen.
    Ons gesprek duurde ook langer dan wij verwachtten, maar het is alleen maar fijn dat ze de tijd voor je nemen. Dan wordt je tenminste wel serieus genomen.

Ik heb me laten vertellen dat eitjes tussen de 15 mm en 25 mm springen en dat het gemiddelde ongeveer 22 mm is. Ze zijn in het zk niet zo gek op om "gemiddelde" dingen aan te geven, maar ik heb het er toch uitgepeuterd gekregen. Mijn vorige IUI was toen mijn eitje 21.5 mm was. Daarna zijn we op vakantie gegaan, dus ik weet niet precies wanneer hij nu gesprongen is, maar ik verwacht wel dat dit rond de 22.5 gebeurd is.

liefs, Aurelie

7. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Vrijdag weer een FM gehad en de eindspurt is ingezet! Ik heb meteen even gechecked bij welke grootte ik vorige keer geinsemineerd ben en in tegenstelling tot dat wat ik dacht, 21.5 mm, was mijn eitje toen 24 mm.

Mijn rechtereitje is op dit moment 18 mm en ik mag zondag weer terug. De gyn was erg blij dat de overige 9 eitjes waren gestopt met groeien, want ze zag het somber in voor mij in op maandag.

Ik vermoed zelf dat ik zaterdag of zondag de pregnylspuit mag halen. Dit is echt mijn favoriete onderdeel :( . Ik kijk er ook al naar uit!

liefs, Aurelie

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Spannend!
    Ik duim voor een goede afloop!

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Vraag anders naar Ovitrelle! Is véél makkelijker in het gebruik, echt! Heel veel succes!

10. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Goed nieuws Aurelie! Maar een vraagje; hoe kan je veentueel zaterdag je pregnyl-spuit krijgen als je zondag pas terug moet? Of werkt dat met ovulatietesten?

En is pregnyl echt zo erg? Pijnlijk of veel last van bijwerkingen?

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @ zonneschijn. ik voel niks van het zetten. na een weekje word ik wel erg emo enzo, en moe. verder niet veel.

12. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Zonneschijn: Ik volg methode 1 in het zk. Dat betekent dat ik s' ochtends en 's avonds ovutesten moet doen. Op het moment dat ie positief is, moet ik de pregnylspuit gaan halen en de inseminatie is dan de dag daar op. In het weekend gebeurt dit 's ochtends en doorderweeks in de middag.

Gisteren gaan oppassen bij mijn nichtje, maar ik vermoedde al dat het pregnyltijd was, dus ipv 20h00 testen, heb ik om 18h00 gedaan, en ja postief. In het zk heel lief gekeken en het werkte, want om 19h00 zat die spuit in mijn achterste. Deze keer zeer vakkundig gezet door een zeer zelf verzekerde verpleger die mij verzekerde dat het zo goed als pijnloos zou zijn. En dat klopte! Ging veel sneller dan de vorige keer en ik heb nergens last van. Daarna snel naar mijn nichtje gegaan en ik was nog op tijd ook!

Vanochtend heeft manlief zijn zwemmers ingeleverd en om 12h40 ben ik aan de beurt. Ben wel zenuwachtig. Ik hoop op genoeg goede zaadcellen.
    Van de spuit heb net als de vorige keer (na het zetten dan) weinig last. Wel ben ik erg emo vandaag. Ik heb het gevoel dat er maar iets hoeft te gebeuren en de waterlanders komen. Had ik vorige keer ook. Ik denk dat het door de spuit komt, want anders ben ik nooit zo.

Ga mijn zadel en hoofdstel poetsen en na de inseminatie ga ik met mijn paard de bossen in. Even alle spanningen en zorgen vergeten en dan komen de moeilijkste 2 weken van de maand.

liefs, Aurelie

13. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Heel veel succes Aurelie zometeen! Ik zal voor je duimen. En geniet van het paardrijden erna!

Gebruikte jij voorheem ook ovulatietesten? Ik wel en ik heb m'n eisprong ook altijd meteen op de dag van de positieve ovulatietest. Lijkt me dan te laat als pas een dag later de insemenatie is in mijn geval.
    Denk dat ik vandaag ongesteld ga worden (of morgen), voelt in ieder geval wel zo.

Natasja, jij moet nog ongeveer een weekje wachten hè. Succes ermee!

14. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Zonneschijn,

Voorheen gebruikte ik ook ovutesten, maar dan alleen 's ochtends en dan had ik op die dag mijn eisprong. Maar nu ik 2 keer per dag test en de test geeft aan dat je eisprong over 24 tot 30 uur komt, heb ik wel meer tijd en ik weet zeker dat ik mijn eitje niet gisteren al gesprongen is.
    Verder houden zij het in zk ook heel goed in de gaten met de FM. Ze monitoren de groei van je eitjes zo goed, dat ze volgens mij eigenlijk nooit fout zitten.

Ben wel benieuwd hoe groot mijn eitje nu is, want vrijdag was ie pas 18, maar bij mij groeien de eitjes na cyclusdag 15 altijd als kool. Ik stond eigenlijk vanochtend om 10h50 ingepland voor een fm, maar die heb ik nu niet meer nodig!

liefs, Aurelie

15. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hey Aurelie,ik schuif een beetje voor je op op het bankje....heel veel succes!
    Ey zonneschijn,klopt die banner van jou?

Liefs!

16. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Patricia, Ja banner klopt. Testen is toch niet nodig; temperatuur is gezakt en voel aan alles dat ik ongesteld ga worden vandaag of morgen.
    Voor jou wordt het ook spannend of niet?
    liefs.

17. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    hey Aureli,

Ik wilde je even succes wensen en laten weten dat ik aan je denk.

liefs Hope

18. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Ik ben in de wolken, want we hadden dit keer maar liefst 52 MLN ZWEMMERS. :whistle: :whistle:
    Manlief en ik konden het niet geloven toen de gyn zei dat we deze keer topzaad hadden, maar toen ze zei dat wij 52 mln zaadjes hadden, sprongen we allebei een gat in de lucht.
    Ik weet dat het niet gaat om de kwantiteit, maar onze hoogste score tot nu was 8 mln, dus dit aantal is moeilijk te bevatten. En 1 van de 52 mln moet er toch wel in slagen om door de barriere komen? [-o<

Ik heb er een goed gevoel over, maar over twee weken weet ik het pas zeker. En de komende twee weken zullen lang duren, dat weet ik nu al.

Iedereen super bedankt voor meeleven! :thumup:

liefs, Aurelie

19. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Geweldig nieuws lieverd.
    Dat het deze keer raak mag zijn.
    Succes met wachten.

Liefs Hope