In dubio..... We willen allebei heel graag een 2e kindje maar twijfelen of dit financiëel ook haalbaar is. Onze zoon is nu bijna 1 jaar en 3 maanden. Qua spullen zou alles dus gewoon over kunnen das geen probleem. We werken allebei iets minder. Ik 3 dagen mn man 4. Een 2e zou dus ook niet naar de opvang hoeven. Er komt nu ongeveer 2700 binnen waarvan uiteindelijk na aftrek van vaste lasten (ook benzine telefoon en boodschappen meegerekend) zo n 300 over. Zijn er meer mensen die ook een 2e hebben en ook van ongeveer dit bedrag moeten rondkomen en lukt dit? We zijn verder geen big spenders.
Ik heb er geen ervaring mee, maar zoals jij je financiële Plaatje schetst zou het toch kunnen? Je kan aan het kraambezoek specifiek om dingen vragen die je nodig hebt en tegenwoordig kan je ook veel kleding en speelgoed Ed. 2de hands kopen!! Dus het grootste gedeelte gaat aan op aan luiers en voeding( als je geen bv geeft). En dat moet je wel kunnen redden toch met 300pmnd?
Ik moet samen met mijn dochter van 400 per maand rondkomen... En dan nog boodschappen en luiers enz ervan betalen. Dus wat jullie overhouden is wel beter te doen moet ik zeggen. Maar wij kunnen die beslissing voor jullie niet maken
Wil idd als t gaat wel weer gewoon bv gaan geven. Ik weet dat t uiteindelijk aan ons is maar toch. Beetje Meningen horen van andere kan soms de beslissing makkelijker maken
Ik ben zwanger van de tweede en zit momenteel in de ww. Acht de kans heel klein dat ik nu aan een baan kom, dus ja, we zullen wat moeten gaan rekenen over een tijdje, maar ik ben er niet bang voor
Als jij die 300 euro over hebt als de boodschappen al gedaan zijn, lijkt me dat dat toch moet kunnen!!! Misschien kun je kijken of er nog dingen zijn waar je op kunt besparen (abonnementen, boodschappen goedkopere merken/winkels), maar dit lijkt me geen probleem.
We zijn er toch uit. We gaan t proberen. Nog 3 dagen aan de pil dan is ie op. Dus gelijk maar aan de slag