Krijssen en dan ineens slapen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolevanl, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 18 weken. Zodra ik hem naar bed breng en hij ziet zijn bed, begint hij al een beetje te piepen. Leg ik hem neer dan is het krijssen, maar zodra ik zijn speen en doekje geef is hij gelijk vertrokken. Dit doet hij al vanaf het begin. Het is pas 1 keer voorgekomen dat ik hem in bed legde en hij begon een beetje te brabbelen...Herkent iemand dit? Waarom huilt hij toch altijd? Doe ik iets fout? Is hij bang?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Niet willen slapen misschien? Maar blijkbaar toch zo moe zijn, dat zodra hij zijn slaap/troost spulletjes heeft, dat hij dan toch gelijk in slaap valt?

Hier hebben wij dat later gehad. En tegenwoordig krijst ze af en toe 10 minuten, staat ze in bed te drammen en dan ineens, geeft ze toe en valt (bijna letterlijk) in slaap.

Vrij bizar, maar als dit voor je kindje de manier is, dan geeft dat niet. Als er echt iets aan de hand zou zijn, dan zou hij ook niet slapen met z'n speentje en doekje, maar blijven krijsen.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

sommige kindjes doen dat gewoon, als hij gelijk gaat slapen zodra hij zijn speentje heeft zou ik me er niet druk om maken, je zou nog wel kunnen uitsluiten of hij oorpijn heeft en naar een huisarts gaan om dat na te laten kijken maar ik denk dat het gewoon "zijn manier" is.

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan doet dit ook vaker. Soms wel een paar minuten. Ik laat hem dan even en kom een paar minuutjes later terug voor een aai over zijn bol en de speen opnieuw in te doen en dan is hij zo vertrokken!
    Ik denk zelf dat hij zich tegen de slaap verzet. Er valt veel te veel te zien buiten zijn bedje!!! Maar ja, de slaap wint het gelukkig meestal wel!!

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Gebeurt hier ook regelmatig. Eerst viel Thijs na huilen vanzelf in slaap. Maar nu een aantal weken niet meer. Even laten huilen en zodra hij zijn speentje krijgt, doet hij zijn hoofd opzij en slaapt:$. Na de laatste voeding geef ik hem geen speen en kan hij zonder huilen zelf in slaap vallen. Ik ben veel te bang dat hij dan snachts wakker wordt en zijn speen wil.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Lees je hem al een verhaaltje voor? Ons bedritueel duurt zo'n 5 minuten... In bed leggen, gordijnen dicht, verhaaltje voorlezen, liedje zingen en kusje geven. Sinds wij dit doen, is hij heel relaxed als hij in bed wordt gelegd. Ik denk omdat hij weet dat er nog wat volgt en ik niet direct weg loop. Misschien een idee om uit te proberen? Het zal vast niet in 1 keer goed gaan, maar wellicht wel als je het een paar dagen uitprobeert.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre doet dat ook, ookal hebben we een bedritueel. Ik denk dat het huilen haar ritueel is, het duurt 2 minuten en dan ligt ze in diepe slaap ;)

8. mona23

mona23 Niet meer actief

zoals er meer zeggen, sommige kindjes hebben dit gewoon nodig. Onze giel doet dit ook soms, en soms ook niet.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje doet t ook! Het hoort bij hem, hij doet t al vanaf het begin. Even een minuutje huilen en dan is het ineens stil en is hij vertrokken. Soms verzet hij zich tegen het naar bed gaan (heb dan ook het idee dat het te abrupt gebeurt ofzo , goed idee van dat slaapritueel!!), maar heb ook het idee dat ze even wat gebeurtenissen van de dag moeten verwerken. Dat het hun manier van loslaten is.

Deel Deze Pagina