Geheim houden voor vriendinnen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Travelgirl, Oct 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Travelgirl

Travelgirl Actief lid

Jun 9, 2009
    108
    0
    0
    Noord-Holland
    Sinds half mei ben ik gestopt met de pil en sinds augustus gestart met klussen. Mijn vriend en ik willen het graag nog voor ons zelf houden, dat we begonnen zijn met klussen. Anders krijg je steeds maar vragen: enenenenen al zwanger etc... nu is het nog ons geheimpje.
    Maar ik vind het wel ontzettend moeilijk om het voor me te houden voor vriendinnen, want ik kan dus niets delen of mn hart luchten, mn vriend heeft ook niet altijd zin om al die ovutest uitslagen uitgebreid te besprkn etc, echt meidenpraat zeg maar (behalve op het forum dan)
    Dit wkd vroeg een vriendin heel plotseling, ben je gestopt met de pil en toen kon ik het dus niet voor mn houden en heb ja gezegd, wilde niet liegen. Verder niet uitgebreid over gehad, was een druk feestje, zij weet het nu dus wel, beetje spijt van....
    Oja, ook erg lastig: om zo onopvallend mogelijk wijntjes af te slaan! Ik wil liever geen alcohol drinken, maar normaal hou ik wel van een wijntje...
    Hoe gaan jullie hiermee om?????
    Lfs

2. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Vind dat je je helemaal niet schuldig hoeft te voelen hoor. Wij vrouwen zitten nou eenmaal anders in elkaar dan mannen. Over het algemeen praten hun nou eenmaal minder over gevoelend en hebben hier ook minder behoefte aan. Ik had het al verteld voordat ik gestopt was met de pil. Ik heb de kinderwens namelijk al een tijdje heel heftig en manlief wilde nog een paar maanden wachten. hier had ik het heel moeilijk mee en wilde hier ook over praten. Heb dit dus aan 2 collega's/vriendinnen verteld en ook aan 2 andere vriendinnen. Toen mijn man ook wilde heb ik hun dus ook ingelicht. En vanochtend heb ik mijn moeder ook verteld dat ik met de pil gestopt ben. Ik heb gewoon de behoefte om dit te delen met mensen en ik kan hier niet altijd bij mijn man voor terecht, dus vandaar...

xx

3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    overigens weet ik wel zeker dat hun hun mond houden hoor, wil het niet aan de grote klok hangen.

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Blijft altijd lastig dit soort dingen.
    Vooral tijdens het uitgaan; je drinkt niet, ben je zwanger? Terwijl ik nog de pil slikte, had ik ook al regelmatig avondjes fris. Met als gevolg dat vriendinnen al zelf aangaven; als jij een x zwanger bent, dan weet je dat vast goed te verbergen!
    Mijn moeder en zusje weten wel dat ik met de pil gestopt ben. Vriendinnen hebben ws. wel een vermoeden. Als zij het aan mij gaan vragen, ga ik wel eerlijk antwoord geven. Maar ik ga er ook niet 'mee te koop' lopen.
    Hoop eigenlijk dat ik snel kan gaan vertellen dat ik zwanger ben!

5. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    ik hou het ook voor me. Mijn vriend en ik zijn nog niet heel lang bijelkaar en ik heb een heftige periode achter de rug waar ik nog geestelijk van aan het bijkomen ben. Iedereen zegt al tegen mij je gaat toch niet al voor de tweede he? als ik jou was zou ik nog zeker een jaar wachten enz. Iedereen die zich er mee bemoeit word ik gek van. Maar ja je weet niet hoe lang het duurt voordat je zwanger word dus heb ik besloten om er maar gewoon voor te gaan en me mond te houden tegen mensen.

6. Travelgirl

Travelgirl Actief lid

Jun 9, 2009
    108
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi,thanks voor de reacties!
    Als vriendinnen er inderdaad naar vragen zal ik het ook eerlijk zeggen, maar het blijft wel moeilijk! Ik denk dat het echt vermoeiend is als meerdere mensen het weten, krijg je vragen etc. Het kan inderdaad nog wel een tijd duren voordat ik uberhaupt zwanger raak.....
    Maar met de wijntjes blijft ook echt moeilijk. Drinken jullie helemaal niet of af en toe een paar wijntjes? A.s. zaterdag gaan wij uit en dan valt het echt op als ik helemaal niets zou nemen, maar eigenlijk wil ik helemaal niet drinken! (ook al heb ik nog zo'n zin in een wijntje).. xx

7. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    ik blijf doen hoe ik normaal ook doe. Dus als ik op stap ga dan drink ik ook. Bij mijn eerst zwangerschap ben ik wel gestopt met roken en 3 maanden later was het raak. Sindsdien niet meer gerookt(2jaar).

8. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Ik drink helemaal niet en ga ook nooit meer uit, heb die tijd een beetje gehad, haha. Dus bij mij valt niks op. Ook bij een etentje ofzo drink ik nooit, dus wat dat betreft geen last van.

Overigens hebben een aantal wel een vermoeden hoor. Laatst kwam mijn schoonmoeder onverwacht langs terwijl er een boek open lag over zwanger worden en ik ben ook ineens erg geintereseerd in een collega die zwanger is, hihi.

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb het nog ontkent tegen een van mn beste vriendinnen op de dag dat ik achteraf zwanger ben geworden, ik vond gewoon niet dat ze er iets mee te maken hadden :) Ik heb dit forum heel erg als uitlaatklep gebruikt. Maar je moet zelf doen waar je je prettig bij voelt, ik zou hierover echter zelf altijd wel open communiceren met mn man. Een van mn vriendinnen zei altijd van alles tegen mij, maar zij er dan bij dat haar vriend het niet mocht weten. Dat vond ik zelf ook erg vervelend en ook voor hem!

10. 123

123 Niet meer actief

Ik heb maar een paar vriendinnen die het weten zodat ik toch even mijn frustratie kan delen. Maar zij vragen niet steeds en...en..en... dat vind ik wel fijn. Voor de rest houd ik het lekker geheim!

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben het aan een stel vrienden verteld, voor de rest houden we het ook geheim.
    Ik houd normaal echt wel van een aantal wjintjes! En heb volgende week mijn verjaardag, dus ik zeg gewoon dat ik een euhm antibioticakuur heb ofzo :p. No alcohol 4 me!

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja zo lastig! Ik heb het al een paar keer moeten ontkennen omdat zoiets te sprake kwam.

Die wijntjes is inderdaad ook een punt hier! heb antibiotica voor blaasontsteking, ik ben de bob, hoofdpijn ....alle smoezen zijn langsgekomen. Ik heb zelfs al druivensap uit een wijnglas gedronken en water uit een bierflesje, hahah. moet niet veel gekker meer worden...

13. MissT

MissT Niet meer actief

Hii,

Ik ben net gestopt met de pil en heb het ook maar tegen één vriendin verteld..
    Wil het pas met iedereen delen als ik zeker weet dat ik zwanger ben..! Dus het is helemaal niet gek hoor :)

14. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Ik vind het ook erg lastig om voor mezelf te houden. Vooral omdat ik net getrouwd ben en veel mensen er nu naar vragen. Ik heb dus ook al een aantal keer moete 'liegen' tegen goede vrienden en zels mijn familie. Aan de ene kant voel ik me daar heel schuldig over, maar aan de andere kant willen mijn man en ik het gewoon aan niemand vertellen.

15. Travelgirl

Travelgirl Actief lid

Jun 9, 2009
    108
    0
    0
    Noord-Holland
    Wauw wat een reacties! Ongelooflijk wat een creatieve ideeen om een wijntje af te slaan, druivesap etc. Ik ga ermee aan de slag, hahah! Tja maar a,s zaterdag gaan we echt op stap, dan moet ik nog ff bedenken hoe ik dat ga aanpakken..anders maar beginnen met de hoofdpijn ;)
    Wij gaan ook erg ons best doen om het geheim te blijven houden. WIj vinden het ook veel leuker/ meer bijzonder om straks onze vrienden te verrassen met het nieuws dat we zwanger zijn! Nu hopen dat we snel zwanger raken! Veel succes meiden

16. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook wel lastig hoor om het 'geheim' te houden. Zeker omdat we al een poosje bezig zijn en er soms best vragen komen. Een vriendin is heel open tegen mij over haar eigen moeilijkheden om zwanger te worden. Ze vraagt wel eens of wij er mee bezig zijn, maar wij hebben afgesproken om het aan niemand te vertellen en het voor onszelf te houden. Ik zeg dan ook niets tegen haar en soms voelt dat een beetje lullig. Maar het lijkt ons gewoon zo ontzettend mooi (als het ooit gebeurd) om het de eerste drie maanden als ons geheimpje te houden. En om het daarna op een hele speciale manier aan iedereen te vertellen. Hoop dat het ooit gebeurd, want ik ben heel beniewd hoe mensen gaan reageren en wil mijn moeder dan wel eens zien (ze wil heel graag kleinkinderen!). Met alcohol heb ik geen problemen, want ik drink eigen nooit en iedereen weet dat ook. Meestal merkte ik het daaraan wel bij vriendinnen.

17. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    :)Hallo Dames,

Mij is het 9 maanden gelukt om het geheim te houden, maar toen liep na een bezoek bij de gynecoloog en dezelfde dag problemen op het werk, opeens het vat over, en heb ik het 2 vriendinnen-collega's verteld.
    Manlief was aan het werk, en ik moest opeens huilen, was het allemaal beu, en vond alles gewoon oneerlijk...

Ze waren hartstike lief, en ze hebben beloofd het niemand te vertellen, en me ook niet elke keer ernaar te vragen.
    En op de een of andere manier ben ik toch wel opgelucht, dat ik nu tegen een vrouw over mijn problemen kan klagen...
    Manlief heeft ook wel al die tijd goed geluisterd, maar toch is het anders.

Nu schreef begin deze week een vriendin vanuit het buitenland naar me dat ze een miskraam gehad heeft.
    Toen heb ik het haar ook in een mail geschreven, zodat we elkaar kunnen steunen, en we hopen samen snel zwanger te zijn...;)

Ben uiteindelijk dus wel blij dat ik het een paar mensen-vrouwen verteld heb.
    Maar voor mijn ouders houden we het nog even geheim...;)

En dat met alcohol is idd. ook een klein probleempje.
    Heb heeeel lang mijn vriendinnen-collega's een smoesje verteld dat ik weer eens antibiotica nam, of toevallig 's middags een zware Ibuprofen genomen had ofzo.
    Nu hoef ik tegen hun ook niet meer te liegen, gewoon een knipoogje is genoeg, en de vervelende vragen houden op...8)

18. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Ik heb een paar vriendinnen het verteld, enerzijds omdat ik het lekker vind om er met hen over te praten, maar ook omdat ik het vaak met hen over het wel of niet een kindje erbij heb gehad, en t nu opvalt dat ik daar niks meer over zeg haha..

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ik denk dat ik het niet aan de grote klok ga hangen als ik over anderhalve maand gestopt ben met de pil. Moet wel zeggen dat ik de neiging heb het tegen m'n zus te vertellen.. maar ik houd het toch nog maar eventjes geheim.

Wat betreft de alcohol, volgens mij kan je best een nog af en toe een wijntje drinken als je zwanger wilt worden, zolang je maar stopt als de positieve test in handen hebt. Nou word ik toch nooit heel erg dronken, dus dat ik dan misschien onbewust toch een wijntje minder drink zal niet echt opvallen (hoop ik..)!

20. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Mij lijkt het heel moeilijk Om het niet te vertellen ALS je zwanger bent..
    Pfff maar komt vast goed;)

Share This Page