Hallo dames. Iemand ervaringen met het aanvragen van hulpmiddelen via de gemeente?? De MO zaak kwam hier van de week om mijn gegevens en situatie te bespreken omdat wij aanvraag hadden lopen voor een huishoudelijke hulp voor de badkamer en keuken. (mijn man doet de rest) en een bakfiets zodat ik ook mezelf eens kan vervoeren.. Ik heb er zo de balen van. Eerst melken ze me anderhalf uur uit met vragen en dan roepen ze dat huishoudelijke hulp niet gegeven word omdat mijn man dit voor zijn rekening moet nemen. Maar mijn man is buiten de rest wat hij allemaal doet ook bezig met mij en mike om alles een beetje oke te houden. En omdat ik niet met openbaar vervoer of de auto kan wilden we vragen of er niet een bakfiets vergoed zou kunnen worden. (ik kan alleen fietsen wanneer er extra wielen aanzitten) en niet achter omdat ik dan alsnog steeds uit balans raak en dan bang ben om om te vallen. En ik heb ook trapondersteuning nodig.. Het moet ook een bakfiets zijn omdat ik niet kan sturen wanneer mijn zoontje voorop aan het stuur vast zou zitten.. Nou ook niks dus he.. Volgens de gemeente wil iedereen tegenwoordig nu trapondersteuning dus heb ik maar pech gehad.. Dat kun je toch niet geloven.. Ik wil ook wel eens gewoon iets zelf ondernemen met mijn zoontje... Heb er zo'n verdriet van dat ze zo makkelijk met je omgaan en je aan de kant schuiven. Je hebt er al moeite mee om het aan te vragen en dan..... Gewoon pech.. Pffff en die fietsen zijn als je ze gewoon in de winkel moet kopen ook nog eens knetterduur anders hadden we hem zelf wel aangeschaft.. Nou ja goed misschien kunnen jullie er ook wel niks mee maar ik moest even mijn hart luchten...
ik ben chronische ziek, ik kan op goede dagen ook alleen fietsen op een elektrische fiets, ik mag (voorlopig) geen auto rijden met mijn ziekte, en openbaar vervoer.... daar zal ik dan toch op een bepaalde manier heen moeten.... dus ik heb een elektrische fiets gekregen, ik heb ook nog een douchekruk omdat ik niet kan staan onder de douche, en we hebben hulp in de huishouding in de hoogste schaal ze vonden ook dan mijn man het wel kon doen.... maar ze zijn een paar dagen "meegelopen" in ons leven en zagen dat we daar gewoon niet aan toe komen, ik kan niets in het huishouden, ja koken.... maar thats it, als ik voor de kinderen zorg, kan ik door mijn ziekte het huishouden er niet bij doen, mijn man werkt er nog bij.... door mijn ziekte moet hij soms ook voor MIJ zorgen, helpen met wassen, aankleden,toilletgang, etc etc, dus het huishouden schoot er vaak bij in.... daarom hebben wij toch hulp in de huishouding gekregen en hebben dit nu al een jaar of 4. een bakfiets vergoeden ze niet zo gauw, zeker geen elektrische bakfiets. dat kost echt handen vol geld en veel gemeentes willen hier niet aan beginnen. van het huishouden.... tja eerlijk... als het alleen gaat om de badkamer en de keuken.... ik kan me indenken dat de gemeente denkt : als hij de rest kan doen... waarom dan niet de badkamer en de keuken..... ik zeg niet dat ik het niet klote voor je vind hoor, maar kan we wel de gedachtengang van de gemeente voorstellen, hun weten niet hoe jou situatie is, misschien zou je hun ook gewoon een aantal dagen langs kunnen laten komen. vind het iig erg vervelend voor je dat het is afgewezen, als je er van overtuigt bent dat je hier recht op hebt zou ik gewoon weer opnieuw anvragen, en probeer met feiten op tafel te komen waar hun niet omheen kunnen ik had bijv een verklaring van mijn arts gekregen dat ik gewoon echt niet meer kon fietsen, ze wouden mij een scootmobiel doen... nou hallo... toen 18 jaar.... zie je het al voor je ... op een scootmobiel.... nee dankje... ik wou echt een elektrische fietst, dus heeft de arts mij geholpen dat een 18jarige niet op een scootmobiel hoort, maar een elektrische fiets zodat niemand ziet dat ik daar "gehandicapt" in ben.
Wat betreft de hulp bij huishouding klopt het volgens mij wel wat ze zeggen. Maar wat betreft die fiets. Hebben ze een medisch rapport aangevraagd? Want alleen met een medisch advies kunnen zij aantonen dat trapondersteuning niet noodzakelijk is lijkt me. Ik zou bezwaar aantekenen tegen het besluit.
Oke dat is wel een optie ja. WIst niet dat dat kon.. En op het eerste antwoord. Het gaat om de keuken en badkamer omdat mijn man regelmatig bezig moet zijn met het verzorgen van mij of Baby.. Dus dan lukken de grotere klussen gewoon niet omdat er gewoonweg geen tijd meer in zit.. En de fiets heb je al vier jaar geleden gekregen. Het gaat om nu. Ze willen er nu niet meer aan omdat iedereen dat tegenwoordig heeft.. Medisch gezien kunnen ze overal raporten voor aanvragen dat heb ik ook aangegeven. Ben benieuwd hoe nu verder..
toen ik je verhaal aan het lezen was wist ik al dat die huishoudelijke hulp er niet zou komen omdat je een man hebt. hoe krom het ook is zo doen ze wel. ik heb zelf 25 jaar geleden heel erg veel moeite moeten doen om een tandem te krijgen, iets wat eerst ook afgewezen werd en je krijgt hem ook maar 1 maal in je leven.ik heb de helft zelf bij moeten betalen toendertijd goed voor 1.500 gulden. hij was 3.200 gulden. hij is dus echt helemaal gaar nu en ik heb al 5 jaar niet meer op een fiets gezeten. iets wat ik ontzettend mis. maar een nieuwe kopen zit er gewoon niet in. ik heb wel een daisyspeler en aangepaste computerprogramma's waardoor ik kan computeren. maar die gingen via de ziekenfonds. de rest van de hulpmiddelen heb ikzelf moeten bekostigen. en moet ik nog steeds wekelijks zelf bekostigen (medische dingen enzo) ow, heb ook nog een aftanse typemachine en speciale lamp op zolder die moeten terug naar het (toenmalige) gak als ik doodga) (ik ben slechtziend trouwens) ik denk dat het allemaal steeds minder en minder wordt alle hulpmiddelen en vergoedingen. heb je al bij de ziekenfonds geprobeerd? je moet toch wat.