M heeft slechts een paar perioden doorgeslapen: 1) 12-24 maanden 2) het laatste half jaar (max. ik denk eerder 5 maanden) T heeft doorgeslapen: 1) 13-30 maanden 2) laatste maand S heeft doorgeslapen: nog nooit Dus reken maar uit . Geen tips behalve: 1. Draai wisseldiensten 2. Slaap ombeurten uit 3. Kinderen lekker uit logeren Succes!
De enige tip die ik je kan geven is ga naar de KNO arts! Baad het niet, dan schaad het niet... Mijn dochtertje heeft al vanaf dat ze 3 maanden is last van haar oren. zij is dan wel een exreem geval, maar menig kind wordt snachts wakker van de oorpijn. na een paar uurtjes liggen bouwt de druk op...en de huisarts ziet vaak niet alles...mijn dochtertje mankeerde ten slotte niks aan haar oortjes zei de ha..en bij de KNO werd er meteen gezecht dat haar oortjes echt niet goed waren.. Het hoeft niet zo te zijn, maar sluit het in iedergeval uit!
Esmée slaapt ook niet door... nou.. ze slaapt tot 4 / 5 uur en is dan klaar wakker! Heb haar afgelopen nacht gewoon papflesje gegevenb en ze viel meteen in slaap?? ( slecht eigenlikk die fles maar ik was zooo moe)
Bij slecht slapen is het belangrijk om eerst alle eventuele medische oorzaken uit te sluiten, alleen dan helpt het om met eventuele methodes aan de gang te gaan. Ik probeerde ook alles wat in boeken stond, deed mijn uiterste best, maar niets hielp. Het bleek hier dus ook echt allerlei medische oorzaken te hebben... Vanaf de geboorte verborgen reflux, dit maakte zowel overdag als 's nachts slapen tot een drama. Koemelkallergie en een drama om de juiste voeding te vinden die wel werkte. Pas met 8 maanden hadden we de juiste voeding. Vanaf 6 maanden had ze dubbele middenoorontstekingen, die chronisch werden en dus had ze dit continue. Heupdysplasie, spreidbroek die zij niet accepteerde, niet kon slapen vanwege dat kreng... Uiteindelijk is haar neusamandel verwijderd en gaatjes in de trommelvliezen geprikt. Dit hielp tijdelijk. Pas toen er buisjes werden geprikt, werd het allemaal wat beter. Inmiddels is ze bijna 3, en slaapt sinds een half jaar een heel stuk beter. Maar er hoeft maar iets te zijn, zoals vorige week een longontsteking, of de nacht is weer gebroken. Als het slechte slapen, door welke oorzaak dan ook, eenmaal in het systeem zit, is het niet zomaar te doorbreken. Zowel voor kind als moeder/vader. Ik heb tijdens de zwangerschap ook slecht geslapen, dus al met al heb ik ruim 3 jaar iedere nacht waardeloos geslapen. Het dieptepunt was slechts 2 uur per nacht, wekenlang achter elkaar. Bij mij zit het slechte slapen nog steeds in mijn systeem en dat breekt op, dat kost veel energie. Ik heb weinig fut en ben meestal lusteloos. Persoonlijk vind ik het 'makkelijk' gezegd dat het ooit over gaat, als je te maken hebt met slecht slapen, wil je daar begrip voor, want het is gewoon zo dat slecht slapen heel ongezond is voor je. Wisseldiensten, uit logeren enz... het zijn inderdaad goede tips, maar niet iedereen heeft die mogelijkheden. Mijn man is vaak weg voor zijn werk, zit dan weken in het buitenland, mijn ouders wonen ver weg, mijn schoonouders hebben een eigen bedrijf. Dit zijn dingen die je van tevoren niet worden verteld. Je weet wel dat je gebroken nachten kunt hebben, maar dat het zo extreem kan zijn... Ook lijkt het soms wel taboe om er over te praten. Niet klagen, want je wilde toch zo graag een kind? Nou, klagen mag vind ik,want klagen kan opluchten! En daarbij.... de liefde voor ons kind houdt ons op de been nietwaar?
Bedankt meiden. Dinsdag gaan we naar t audiologisch centrum voor haar gehoor( ze praat minimaal) wellicht kunnen ze daar ook in de oren kijken? Refluxp naar de huisarts. Ik vraag dan meteen om een verwijzing voor een manueel kindertherapeut. Toerbeurt:doen we al,maar manlief is dus snachts helemaal van slag na t eerste geluid,dus dat is ook zielig. Ik slaap gewoon weer door. Bedankt voor t delen!!
Ik heb niet alles doorgelezen dus misschien stond deze tip er al tussen: heb je een babyfoon op dr kamer staan? Haal de stekker er dan snachts uit, of een router in de buurt van dr kamer ook snachts stekker eruit. Probeer het eens...heb vaker gehoord dat kinderen dan wel doorslapen. Succes in ieder geval
Hier ook gedoe met doorslapen bij de jongste. Ze slaapt nu sinds 2 nachten in n groot bed en tot nu toe slaapt ze perfect....
O ja, bij ons hielp een peuterbed ook wel degelijk, rustiger ligt ze daarin. En wat Droppi zegt hebben wij ook gedaan...iedere avond de stekker van de babyfoon uit het stopcontact halen. Ben ik gaan doen nadat ik had gelezen hoeveel invloed straling kan hebben op de slaap. wij hebben trouwens echt van alles geprobeerd hoor, ook al was een heleboel medisch, maar wij hebben bijvoorbeeld : haar kamertje zo rustig mogelijk gemaakt: niks bovenop kasten, geen rommel laten slingeren enz. Oogt steriel, maar ons meisje is er één van alles oppikken, dus hup, weg ermee. Nachtlampje plek is belangrijk ivm schaduw, zo plaatsten dat ze schaduw zo min mogelijk zien. Bedje verplaatst naar de andere kant van de kamer, waardoor zij 'overzicht' heeft over haar hele kamertje (ze lag aan een korte kant, de deurkant).
Hier een jongetje van 3,5 die ook erg vaak wakker word! Kan op Mijn vingers tellen de doorslaap nachten van hem... Ik slaap niet zeg ik altijd want ben nooit diep in slaap al bijna 5jr als je de zwangerschap erbij telt... Laatste maand heeft ie er een gewoonte van gemaakt wakker te worden rond 01u en dan kruipt ie er bij ons in... Totaal geen energie meer om dus laat m maar liggen... Ik ken nachten dat ik er soms 10x uitging om m in zijn eigen bed te laten... Hij is nergens bang voor, geen enge dromen etc. Geeft zeer duidelijk aan dat ie gwn bij ons op bed wil en gaat met zo lang door met gillen... Om de buren en onszelf te sparen laat ik t laatste tijd toe... Maar slapen? Wat is dat?! Doe t al sinds zijn zwangerschap niet en word van elke tik wakker... Slaap lichter dan licht en noemen t geen slapen meer wat ik doe maar met ogen dicht rusten... Ik maak mezelf wijs: ooit wilt ie t nie meer al smeek ik m erom. Gelukkig slaapt de jongste wel door en is een makkelijkere slaper. Wens je veel succes! Bi 1 KID is er wel wat aan de hand, bij de ander is t gwn bij je willen liggen... Hopelijk kom je achter een reden en als er geen reden is succes , ooit gaat t vast over al snap ik je heel goed dat t vermoeiend is.
hier een meisje van 19 maanden die meer nachten wel dan niet komt vaak is het haar speen kwijt en dan is ze erg verdrietig ondanks dat er meerdere spenen in bed liggen met doekjes eraan enz, helpt dat niet om het haar zelf te laten pakken ze gaat gewoon steeds harder huilen tot je komt, speentje indoet, neer legt en toe dekt soms is dat wel 4 a 5 x per nacht, meestal 1 a 2 keer en met mazzel slaapt ze door
Hier hetzelfde meegemaakt met mijn dochter (wellicht nog wat extremer, er zaten nachten tussen dat ik na 20 keer naar haar toelopen gestopt ben met tellen). Laat ik het afkloppen, maar sinds een half jaar gaat het echt heel goed. Heel soms komt ze nog een keer, maar meestal kan ik dan door de deur heen zeggen: ga maar lekker slapen, tot morgen! en dan is het goed. Ik nam en neem haar niet mee in bed, mijn man en ik zijn zeer onrustige slapers dus dat zou er niet beter van worden... Ik denk dat het opnieuw invoeren van het middagslaapje en het nachtlampje helpend zijn geweest voor het doorslapen. Door het middagslaapje hoeft zij niet alles van de hele dag in de nacht te verwerken, en door het nachtlampje voelt zij zich wellicht een stukje veiliger. Sterkte!
Ik zou zeggen, ga eens naar een osteopaat met haar. Hier ben ik een regelmatige bezoekster met de jongste. Geloofde nooit in de werking van een osteopaat tot ik 2 maand lang 10x per nacht naar dochterlief moest met speen. Ik was kapot. Mailcontact et osteopaat en na de eerste behandeling had ik na 3 dagen al een doorslaapnavht. Vlak voor de 2e behandeling weer drama en na de behandeling weer goed. Nu ga ik nog zo 1x per 3.maand gemiddeld als ik slechte nachten merk of onrust of wat dan ook en heeftsuper effect!!!!!
wij gaan uit principe niet naar een osteopaat, maar een kindermanueeltherapeut doet in feite het zelf mbt de werveltjes enzo. Maar goed, van de week bleek uit de gehoorttest dat madame inderdaad niet goed hoort en dat ze vocht achter de trommelvliezen heeft. Dus nu op naar de KNO. De gedachte dat er wellicht iets aan te doen is, geeft zoveel hoop. Mocht dit niet werken of wat dan ook, dan nemen we de stap naar de manueeltherapeut. wordt vervolgd dus
Een manueel therapeut pakt maar één van de drie vlakken die de osteopaat aanpakt, namelijk het beenderstelsel. De osteopaat neemt de organen en het craniosacrale systeem ook mee. Waarom wel naar een manueel therapeut en niet naar een osteopaat? Je hoeft helemaal nergens heen, maar ik vraag me af wat voor redenatie daaraan ten grondslag ligt.
omdat de oorsprong van de ostheopatie ligt in een voor ons grijsgebied. En we daar ons liever niet mee in willen laten. (misschien werkt het verhelderend als ik zeg dat ik christen ben ik me verre wil houden van bepaalde stromingen). Het is niet zwart of wit, maar grijs. En bij twijfel niet inhalen, zeg maar. De manueeltherapeut behandelt juist dat gedeelte wat voor ons van belang is. vragen mag en ik vind het leuk hoe je het brengt. Gewoon een open vraagstellen.. (ik kom net uit een topic gevlogen waar de waardeoordelen je om je oren vliegen)
Wij hebben ook eerst medisch aangepakt ,dat is ook erg belangrijk. Vocht achter haar trommelvliezen kan betekenen dat er bij lang plat liggen flinke druk op haar oren komt en dus pijn. En echt, dat is vreselijk... Mijn meisje heeft gigantische pijnen gehad en ik zeg nog altijd... Lang leve de kno arts ! Succes bij de kno, hopelijk kunnen jullie snel terecht!