we verkopen onze auto....

Discussie in 'De lounge' gestart door linnepin, 3 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo,
    In oktober 2003 hebben wij een hele leuke auto gekocht. Een lavendelkleurige Daihatsu Cuore. Alleen nu met de tweede op komst, hebben we echt wel een grotere nodig. :cry:
    Heeft iemand van jullie tips om snel je auto te verkopen? Hij staat al op internet, op marktplaats en autotrack, maar zijn er nog meer goede sites of andere manieren om een auto snel te verkopen?
    Voor degene die geinteresseerd zijn in mijn auto, stuur me een PB.
    Het is een geweldige auto, alleen voor ons nu iets te klein geworden.
    Hebben jullie tips om hem te verkopen, kom maar op......

x Linda

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hier nog een :( ook op marktplaats, speurders enz.
    Reacties krijgen wel wel, maar ze willen onder onze prijs :(
    We willen ook een grotere, dus tips a.u.b voor Linnepin en mij!

ps het is een opel astra champange (1998) 1.6 op gas.

jessica

3. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Gewoon, inruilen via de autodealer is het snelst!

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Maar daar moet je ook bijbetalen :(

jessica

5. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    heey,

je hebt ook een auto veiling site, dan kunnen particulier en garages er opbieden tussen een bepaalde periode. Je betaald dan wel een bedrag.

autorola zo heet het

ik weet niet of ik de site hier mag vermelden. ik zal je een berichtje sturen

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
  7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    op marktplaats, gaan mensen altijd onder de prijs bieden, mischien moet je je vraagprijs wat verhogen? zodat mensen eerder het bedrag bieden wat jullie hebben willen?

wij doen die van ons mischien weg, maar ik ben wel eens door wildvreemden gevraagd of onze auto te koop was. dus denk dat ik hem zo kwijt ben.

maar in ieder geval succes!

8. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
  9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Snelste manier is via autodealer inruilen voor een andere. Op verkoopsites waar mensen kunnen bieden bieden ze toch altijd te laag.

10. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Ja, maar bij een dealer krijg je er ook veel te weinig voor terug. Ik zou maar 4000 euro voor deze auto terug krijgen, terwijl ik hem, in deze staat, zeker voor 5500 euro zou moeten kunnen verkopen. Dus inruilen doe ik liever niet.
    x Linda

11. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    Ja precies, ik raad het ook niet aan, wilde het ook doen met een fiat uit 2002 en daar kreeg ik maar 1500 euro voor, terwijl hij nog helemaal goed was :S en op internet heb ik heb verkocht voor 5000! groot verschil dus...

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja als je de tijd hebt pom te verkopen dan kun je bijvoorbeeld ook A4-tjes met de verkooptekst op je autoruiten plakken en afwachten of iemand reageert. Maar omdat het snel moest dacht ik..? Wij hebben vandaag nl auto ingeruild, of eigenlijk omgeruild dus, vandaar die optie van mijn kant ;)

13. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb voor onze vorige auto veel meer teruggehad bij de autodealer, dan dat ik er op internet voor had kunnen krijgen.

Soms moet je ook eens een paar garages af en kijken wat ze voor je auto terug geven.

14. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Ja, ik ben nu pas bij 1 garage geweest, dus ik weet niet wat anderen ervoor zouden geven. Maar die 4000 euro viel me best rauw op mijn dak. Ik had toch wel minstens 5000 verwacht, dus ja.
    Ik ga nog wel bij wat meer garages langs, kijken wat zij zeggen.
    x Linda

15. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    @ Adine: Bij wat voor soort garage ben jij geweest? Bij een dealer of juist niet?
    x

16. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    dealers varieren ook heel erg.
    Bij onze auto wou de een maar 1000 euro er voor terug geven terwijl de ander 2600 bood..
    Zaterdag gaan we weer naar een andere garage helaas, dus ik ben benieuwd wat deze wil geven..

17. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Bedankt voor de tips ;)

jessica

18. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    aaai als je naar een garage gaat heb je altijd verlies....

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat is het risicio als je de auto naar een dealer brengt omdat die weer meer kosten hebben om de auto in goede staat te kunnen verkopen en ze dat natuurlijk niet voor niets doen....

voordeel is wel dat je vaak bij een dealer weer een betrouwbare auto terugkoopt met garantie wat je niet krijgt als je een auto particulier koopt, plus daarbij dat je niet hoeft te leuren met je auto, tis nu niet een goede tijd om je auto te verkopen, en je niet zonder auto zit....enne iets voor je auto willen hebben en het er voro krijgen zijn 2 verschillende dingen.... ;)

maar wil je de auto toch verkopen via een site als marktplaats of wat dan ook, probeer het hier eens....

http://www.autoscout24.nl

succes

20. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Als je hem bij de garage inruilt, ligt het er ook aan op wat voor auto je hem inruilt. Op een duurdere auto geven ze weer meer voor jou auto terug.
    En als je bij een garage gaat die daihatsudealer is krijg je ook weer meer terug, dan dat je bijvoorbeeld bij een nissandealer gaat.

Maar als je de tijd hebt, zou ik inderdaad misschien ook proberen om via internet en advertenties in plaatselijke krantjes te verkopen. Kijk maar naar dat verschil van €1500 of €5000 bij DBM21 , zou voor mij de moeite van het wachten toch wel waard zijn.

Groetjes en succes met de verkoop,

Inge

Deel Deze Pagina