Foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Allahinkulu, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hallo,

    We zijn er nog niet helemaal uit wanneer we echt voor een tweede kindje willen gaan (maar hoogstwaarschijnlijk wel een deze maanden) en ik wil eigenlijk wel beginnen met foliumzuur...
    Nu heb ik eigenlijk een paar vragen..moet er naast foliumzuur nog meerdere (vitaminen) pillen geslikt worden?
    Ik ben zelf geen yoghurt eter of melk drinker (zeker niet sinds ik in turkije woon want het is niet te drinken!) zou het verstandig zijn om hierdoor calcium tabletten te slikken?
    Zoals ik al zei woon ik in turkije..en ik weet niet wat foliumzuur in het turks betekent..volgens mij zijn ze ook niet zo bekend met dit soort dingen hier.
    (voor de turken onder ons..weet iemand de turkse benaming ervoor misschien?)

    Of zou ik ook om een een zogenaamd multi vitaminen pil kunnen vragen waar alles in een zit en zou daar ook foliumzuur in zitten?

    en misschien hebben jullie nog wat andere tips waar ik rekening mee zou kunnen houden qua gezondheid en voedsel enzo.

    sorry voor de vele vragen maar ik hoop dat iemand mij er verder mee kan helpen.
    Mijn man snapt er toch niets van als ik ga beginnen over vitaminen pillen en mijn turks is goed maar met de dokter een gesprek over medicijnen beginnen zie ik niet zo zitten..
     
  2. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik slik Fem Natal. Dit is van Davitamon. Dit zijn multivitamine met Foliumzuur. Hier zit ook geen vitamine A in want een te hoge dosering is schadelijk voor een ongeboren kind.

    Met de turkse benaming kan ik je niet helpen. Mijn turks is niet wat het geweest is ; )
     
  3. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Okey dankjewel..
    Ik heb gevonden wat het in het turks is..

    folik asit! :D
     
  4. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Gulay,

    Je zou naar de apotheek kunnen gaan en vragen welke vitaminen zij je kunnen aanraden? Misschien kun je zeggen dat je al zwanger bent en niet persè dat jullie er over nadenken (anders klinkt dat misschien ook weer raar).
    Leuk hoor dat jullie voor een 2e kindje willen gaan.

    Grt Vanilia
     
  5. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nou..naar de apotheek is niet echt een super idee..bij onze apotheek werkt een jong jongetje dat volgens mij geen snars ergens van weet..
    maar ik zat me inderdaad wel te bedenken om even langs de sağlık ocağı te gaan..dat is de plek waar baby's ook hun prikjes krijgen en daar zit vast ook wel iemand die mij hier mee kan helpen..zal het ook even aan een buuf vragen die is ook bezig..

    misschien zijn er multivitamine's waar ook wel genoeg foliumzuur in zit zodat je het allemaal in een hebt..(dan hoef je geen tig pillen te slikken)

    misschien had ik beter eerst even goed na kunnen denken voor ik een topic opende hehe..te enthousiast geopend..

    maar goed misschien zijn er nog andere dingen die handig zijn om te weten voor het klussen gaat beginnen haha..
     
  6. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    waarom had je moeten nadenken.

    Domme vragen bestaan niet
     
  7. ladyangelinaM

    ladyangelinaM Actief lid

    10 apr 2008
    255
    0
    0
    huismama
    ik slik nu een vitamine complex van de etos, speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden. schijnt heel goed te zijn
     
  8. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    helaas woon ik in turkije..hehe dus kan niet even naar de etos :p

    Ik heb een beetje zitten googlen maar ik kom nergens op uit..veel sites die inderdaad multivitaminen aanraden maar geen enkel voorbeeld of merk te vinden.
     
  9. ladyangelinaM

    ladyangelinaM Actief lid

    10 apr 2008
    255
    0
    0
    huismama
    owja, ik zie het staan, sorry ben net nieuw binnengekomen hier...... :oops: maar dat is ook lastig dan........
     

Deel Deze Pagina