We waren eruit. Dachten we. NOT!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Yupgup, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    #41 Yupgup, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
    Amber is een gesteente wat vaak in juwelen wordt gebruikt. Dat wisten we. Vind ik prima. Zolang de naam van mijn kind maar geen betekenis heeft (in andere talen) zoals 'fanny' of 'dick' dat wel hebben.... prima! Zijn ook niet gelovig, dus daar geen associaties mee/hechten we geen waarde aan.

Féline valt echt af, hoor :p ook al is de betekenis mooi, de vertaling is ronduit prut!
    Faelin valt ook af.
    Céline, geen optie.

Vriend twijfelt nog weer enorm over Amber. Ik zit nu weer te denken aan Sarah.... was ook nog een tijdje in de race en vind ik ook nog erg mooi...

AAAAAAARGH dit vind ik toch wel het minst leuke onderdeel van de 'voorpret'..... want wat wil je je kind aandoen?

2. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Wij wouden de richten vajenna vajenne maar INDd de Turkse betekenis is niet leuk dan!

Betekenis is voor ons ook niey belangrijkste maar de leukste betekenis heeft bij ons wel de doorslag gegeven.

Maar als jij er echt zeker van kan dan zou ik ook voor feline gaan leuke naam. En anders Amber vind de andere ook leuk. Maar bij Thomas toch Amber.

Heel veel succes weet hoe lastig het is.
    Wij zijn er sinds maandag uit maar ergens twijfel ik nog hih

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oeh Sarah mooi! Amber vind ik niets en over Feline ben ik bevooroordeeld haha. Maar Sarah: prachtig! Helaas waren S namen hier geen optie in verband met mijn eigen naam.

4. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Sarah is ook mooi maar komt wel meer voor dan amber... (hier tenminste) Sarah staat bij ons ook op hey lijstje :)
    De betekenis van Amber,tsja, dan kan je bijna niks meer kiezen...wie kijkt er nou constant naar zijn/haar naam betekenis... Ik heb in mn leven maar 1x opgezocht wat mijn naam betekende... Dat was ook niet zo heel geweldig :)

5. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa Sarah is heel mooi!

6. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst toevallig ook de betekenis van al onze namen opgezocht (partner, kids en mezelf). Die van mijn partner en kids zijn vrij normaal, maar die van mij betekent "man"..... Ook niet echt iets om blij van te worden, ;). Maar zolang ik besta is dit dus de eerste keer dat ik hier actief naar gezocht heb en ik heb er ook nog nooit iets over gehoord.

Maar de naam Feline is gewoon een directe vertaling in het engels naar katachtige, zoals "yes" "ja" betekent. Ik snap dat dat anders is. Zeker als je familie engels(talig) is.

7. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Zou zeker voor Amber gaan. Ontzettend leuk bij Thomas

8. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik kan je natuurlijk nog andere suggesties doen, maar ik weet zelf uit eigen ervaring dat je daar maar weinig mee bent (wij zijn op zoek naar een jongensnaam en oh wat is dat moeilijk :)).

Als je Amber echt mooi vindt zou ik niet twijfelen. Meningen zijn altijd verdeeld natuurlijk. Het is nu eenmaal een feit dat sommige mensen misschien zullen vinden dat Amber geen mooie naam is, maar who cares ;)... Het is naar mijn gevoel een naam waar echt niets mis mee is. Féline of Faelin vind ik maar raar, zeker met een familienaam eindigend op -ing.

Ik snap alleszins wel je twijfel hoor ;), maak hier net hetzelfde mee. Ik wil ook altijd maar meningen horen maar ben dan stiekem wat teleurgesteld als mijn topnaam niet zo top gevonden wordt :):p.
    Zelf merk ik vaak dat mensen hun kind een naam geven die ik zelf nooit zou kiezen maar waar ik toch niks mis mee vind... Het is een raar en moeilijk iets.

Enfin, genoeg gezaagd ;). Ga gewoon voor Amber! Past ook goed met de naam van je zoontje!

9. Irene1981

Irene1981 Actief lid

11 mrt 2014
    153
    0
    0
    Gelderland
    Helemaal mee eens!

Wij zijn sinds een paar dagen ook uit onze meisjesnaam, ik moet er soms ook erg aan wennen maar spreek de naam dagelijks hardop uit, ook met achternaam, en ik vind 'm steeds leuker worden! ;)

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik vind Amber niet zo, Sarah wel, staat hier ook hoog op het lijstje!

11. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt voor de peptalk :D

Ik vind Amber nog leuk, maar vriend heeft twijfels. Sarah vinden we beiden ook erg mooi, maar komt inderdaad vaker voor dan Amber.... En klinkt ook minder mooi met de achternaam. Maar dan, hoe vaak zeg je je voor- en achternaam tegelijkertijd? Alleen bij nieuwe mensen toch wel?

We wilden eigenlijk geen top-10 namen, maar Thomas stond in 2011/2012 op nr 8 dus dat is ook niet gelukt haha! Andere opties waren Ruben of Matthijs, niet veel beter ;)

12. misa

misa Niet meer actief

Sarah, heel mooi! Nadeel vind ik het top 10 gehalte ondertussen.
    Misschien nog wat ideeën: Eva, V. era, Norah, Iris.

Het is gewoon heel persoonlijk en wat een ander ook zegt: je moet het zelf echt mooi vinden. Wat is er zo gek aan Feline eigenlijk?

13. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    en Felien?

14. misa

misa Niet meer actief

Ooh ik snap denk ik wat je bedoelt: feline is het nederlandse woord voor katachtige? Tja zou ik denk ik niet erg vinden. Maar ook dat is persoonlijk!

15. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zowel Amber als Sarah zijn leuk. Ook wel praktisch dat beide namen ook goed in het Engels uit te spreken zijn.

Ik denk dat een voor- en achternaam vanzelf goed bij elkaar gaan passen als je ze vaker samen gebruikt. Ik merk bijv ook dat je soms echt aan namen moet wennen en dat je ze na verloop van tijd niet vreemd meer vindt.

16. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Sarah ook leuk komt alleen vaak voor en doet me altijd aan oude vrouwtjes denken die Sarah zijn geworden met hun leeftijd hjhi

17. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL

Idd, een Sara(h) zet je in de tuin. Ben niet weg van die naam + daarbij de R in de naam waar ik niet weg van ben. Nee Feline is leuk!
    Succes!! :)

18. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Amber! Veel krachtiger en stoerder!

19. Eriva

Eriva Niet meer actief

+ 1

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Haha, dat is dus ook vriend z'n bezwaar....

Deel Deze Pagina