Oké, dan ga ik ook eens op zoek naar dat boek. Thanks! Hier heeft het ook lang geduurd dat mijn dochtertje s'avonds standaard 3 kwartier na het naar bed gaan begon te huilen. Hier hielp het gelukkig wel om dan iedere keer eventjes te gaan kijken, aai over het bolletje of als dat niet voldoende hielp even op de arm wiegen. Heeft wel even veel energie gevergd, maar nu valt ze (overdag althans) toch altijd wel weer in slaap als ze wakker wordt na die eerste 45 minuutjes. Hoe gaat het nu Fleur1? Hoe is het gisterenavond en vannacht gegaan met slapen?
Hoi Chipske, Mijn man heeft al eerder over het boek 'Lekker slapen zonder huilen' genoemd. Ik denk dat ik het gewoon aanschaf. Ik vind het toch zo erg als mijn meisje zo verdrietig is 's nachts. Bedankt en groetjes, Vandana
Sorry voor het late regageren. Roos is echt moe 's avonds het is vechten tegen de slaap. Het is al vanaf een uur of half acht oogjes wrijven geeuwen enz. Maar ze kan de slaap niet vinden. Het is hier een strak 3 R systeem. We zijn al bij de osteopaat geweest waar een paat wervels in de nekje zijn goed gezet hierdoor is er wel wat verandert maar het huilen blijft. 's avonds in bad enzo allemaal al geprobreert niks helpt het is alleen maar huilen huilen en nog eens huilen niks is goed op de arm niet op de bank in de box het liefst wilt ze volgens mij alleen maar slapen maar zodra ze net een beetje begind in te dy\utten schrikt ze en alles begind weer vanaf voor af aan. Wij zitten nogal krap bij kas dus even een boek kopen zit er hier helaas niet in
Fleur1, hebben jullie al eens geprobeerd haar in te bakeren? Bij mijn dochtertje heeft dat heeeeeel veel geholpen. Zij was zo onrustig met armpjes en beentjes dat ze zichzelf keer op keer vlak na het inslapen alweer 'wakker' maakte hierdoor. En dan was het ook alleen nog maar huilen van vermoeidheid en overprikkeld zijn...
Waarom doe je het dan niet met zijn 2en? Als dat haar rust brengt? Dan slaapt ze en hebben jullie ook rust.
Mijn vriend is alleen in de weekeinde thuis en sta er door de weeks dus alleen voor. Er is zo 1 2 3 niet iemand anders die me hierbij zou kunnen helpen helaas
Aha ik dacht al. Wat voor doek heb je dan? Heb namelijk nooit problemen met inbakeren gehad en Luc is toch en een flink sterke knul.
wij hebben geen offiselie inbaker doeken we hebben een patroon gekregen met maten voor 2 dikken doeken te maken en deze met verfplakband vast te maken
Hier de pacco en je maakt hem stap voor stap strakker door het klitteband. Ik persoonlijk zou zo iets dan gaan proberen want kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt. Slaapt Daan nu wel door ( kan me nog een topic van je herinneren dat hij hier moeite mee had toch?)
Ik gebruikte ook de pacco, was ondanks dat mijn dochtertje ook behoorlijk druk en beweeglijk was bij het aandoen toch te doen in mijn eentje. Daarna stopte ik haar nog eens heel strak in onder de dekentjes. Balen dat je er alleen voor staat waar het dit betreft meid, door de week. Kan me voorstellen dat je er effe helemaal doorheen zit. Kan er niet een nachtje iemand komen logeren, die jou assisteert/het effe van je overneemt zodat je effe wat bij kunt tanken?
Fleur 1, ik weet niet waar je woont, maar ik woon in Noord-Limburg. Ik wil je het boek wel lenen of opsturen als je dat zou willen?
Daan slaapt nog steeds niet door maar slaapt wel makkelijk in dat heb ik dan 10x liever dan dit. Van de week zijn al zijn amandelen weer geknipt en nieuwe buisjes als hij 2 maanden geen onstekingen heeft gehad dan ga ik beginnen met hoesdrank dat heeft de eerste keer ook goed geholpen. Vorrige week is Rosanne uitlogeren geweest omdat daan geopereerd moest worden. Me ouders hebben haar met tranen een dag eerder terug gebracht ze vonden het heel zielig maar zei wisten zicht geen raad meer en wilde wel hier blijven logeren zodat ik toch alle aandacht aan Daan kon geven. Me ouders zeiden dat ze dan hier nog veel minder huilt dan bij hen pfffff arme mensen. Ik ga zo even kijken wat het boek kost kijken of ik ergens een gaatje kan vrijmaken zodat ik het boek zelf kan aanschaffen of op marktplaats maar in ieder geval harstikke bedankt. Het alleen ervoor staan heeft soms zijn voordelen en nadelen nu is het vaak een nadeel maar toch kan ik beter omgaan met het gedrag van Roos dan me vriend die word er zo zenuwachtig van dat ik merk dat dit nog meer doet op Roos.
@ ElleNY Sorry voor de late reactie Roos slaapt tot 8 uur dan maak ik haar wakker. in de hoop het ritme te kunnen doorbreken of te verschuiven ze slaapt dan van 10.00 tot 12.00 / 12.30 en dan van 13.30 tot 15.00 ik weet niet wat goed of normaal is. Daan huilde overdag alleen maar de eerste 4 maanden dus ik weet het niet .
Weet niet of je in de buurt woont maar als je wil mag je mijn pacco doek wel lenen om te proberen? Woon tussen arnhem en nijmegen. In ieder geval heel veel sterkte want tips heb ik ook niet, kan alleen een beetje steun geven.
KLinkt allemaal wel herkenbaar. Isis heeft het ook. Ze valt in slaap om 18 uur en om 19:30 wordt ze krijzend wakker. We hebben dit heel lang met inbakeren kunnen oplossen, maar nu is ze er te groot voor. Het huilen kwam direct terug totdat we heel streng zijn geweest en nu halen we haar uit haar bed als ze huilt, troosten haar en zodra ze stil is gaat ze er weer in. Ze huilt dan heel hard, maar meestal is dit na 10 minuten over. Zo niet dan doen we bovenstaande opnieuw Sterkte meid Liefs v Treintje
Hoi FLeur1 Wij hadden precies hetzelfde, ik hanteer ook de methode van E. Pantley, met veel succes, maar ik gebruik het meer voor overdag. Wij hadden 's avonds ook een kleine die begon met zijn huiluurtjes en vervolgens pas na zijn laatste fles in slaap viel, heel wat afgelopen want alleen lopend viel ie in slaap, als ik ging zitten was ie gelijk wakker. Wat wij wel deden was elke avond na zijn fles van ongeveer 19 uur, zodra ie moe was naar bed, elke avond hetzelfde. Ik ben antilatenhuilen dus binnen notime begon ie, haalde ik em er weer uit, maar elke avond ging ie naar bed, hetzelfde ritueel, zo ineens van de een op de andere avond sliep ie... ik meen dat het met 12 of 13 weken was. succes!
Hai Loesje, Wij doen dus precies hetzelfde.... na badje en voeding rond 19.30 naar bed, maar... na 45 minuten weer wakker en huilen, huilen huilen en wakker blijven tot de laatste voeding van 23.00 Ze is nu 17 weken en soms vraag ik me af... Gaat dit echt over? Zodat we weer een klein beetje avond hebben ? Groetjes
Ik heb even zitten meelezen maar voor mij heel herkenbaar. Mijn middelste had ook slaapproblemen 's avonds. Overdag bijna niet slapen en 's avonds gewoon niet in slaap kunnen komen. Vaak pas na de laatste voeding. Heb hier wel eens samen huilend op de bank gezeten omdat ik helemaal op was. Wat ik me kan herinneren is dat het met een maandje of 5 over was. Zomaar! Wel hanteerden we echt een heel strak schema. Esben is nu 2 jaar geweest en blijkt een heel druk maar ook een gevoelig kindje te zijn. Ben heel benieuwd of jullie dat ook gaan herkennen later. Succes en het gaat echt over !