Hallo, Mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden. Hij slaapt nu nog heerlijk in zijn ledikantje. Klimt er niet uit en slaapt (meestal) de hele nacht door. Maar wanneer leg je ze nou eigenlijk in een nieuw bed? Ik lees overal wanneer ze er aan toe zijn, maar ja, wanneer is dat dan?? Heb trouwens al wel een super leuk peuterbed gevonden! Time4Toys.nl - Disney Toy Story - Kinderkamer Decoraties Toy Story - TOYS166 - Toy Story Junior Bed (Kunststof)
Het is denk ik wat je zelf fijn vind, mijn zoon sliep ook goed in ledikant en klom er niet uit. Ik wilde niet dat hij het idee had dat de baby zijn bed inpikte en sinds Jan/feb slaapt hij in een peuterbed. Dit gaat goed.
omdat alles nog goed gaat zou ik nog ff lekker wachten tot dat die naar school gaat... Want dan voelen ze zich eigen groot enz... Mijn zoon licht wel al 2 a 3 maanden in een 1 persoons bed maar dat is omdat hij niet meer in ze ledikantje wou en eigelijk altijd tussen mij en me vriend insliep... we zijn 2a3 maanden overhuis en toen heeft die er gelijk 1 gekregen en het gaat goed nu eerlijk rust nu in bed als wij slapen hahahah..
je moet doen wat voor jou het fijnste voelt, ! onze zoon sliep met 15 maanden al in een groot bed en onze dochter met 1,5 jaar
Dochter heeft met haar 3e verjaardag een peuterbed gekregen. Vanaf 2 jaar sliep ze eindelijk goed 's nachts en dat durfde ik eerder nog niet te 'verpesten'. In december heeft ze op vakantie in een groot bed geslapen en dat ging zo goed, dat we het nu ook wel echt aandurfden. Nu ze 3 is vindt ze zichzelf ook echt een grote meid. Ze slaapt dus in een grotemeidenbed op haar grotemeidenkamer. Mag ook echt niet meer tegen haar zeggen dat ze mijn kleine meisje is, want dan word ik direct gecorrigeerd Heb wel eens gelezen dat het voor 2,5 wordt afgeraden, omdat ze daarvoor nog minder in staat zijn om gevaren te overzien (als ze zelf uit bed komen).
Dochter met 2 jaar, mijn zoontje gaat binnenkort over. Edit, overigens klom mijn dochter toen ook al een tijd uit het ledikant en kon dan niet meer terug.
Onze oudste ging met 1 jaar en 8 maand over naar een groot bed. Hij kon geen kant meer op in het ledikantje...hij werd steeds wakker omdat hij zich niet meer kon omdraaien. Verder kon/kan je erg goede afspraken met hem maken. Hij is nooit uit zichzelf uit bed gegaan..doet hij nog steeds niet en is nu bijna 4. Onze dochter gaat waarschijnlijk rond haar 2de verjaardag naar een groot bed.
mijn zoontje slaapt ook nog heerlijk in zijn ledikant. Ik laat het zo maar bij de 3 wil ik hem wel over hebben.
Hier is de aanleiding de komst van haar zusje geweest, ze sliep nog heerlijk in haar ledikant en klom er ook niet uit maar we wilden niet dat ze het gevoel had dat ze plek moet maken voor haar zusje, dus ruim op tijd aan haar nieuwe kamer gewerkt en nu slaapt ze al een paar maanden in haar junior bed en dit gaat goed.
Julia klom niet uit haar ledikant, maar stond op de rand en klom zo naar het raam Ben me helemaal lam geschrokken! Ze was toen bijna 2, dus ze heeft nog tijdelijk in een oud peuterbedje van mijn ouders gelegen en ligt sinds haar verjaardag in haar nieuwe eenpersoonsbed op haar nieuwe kamer. Ging meteen prima! We hebben wel de deurklink omhoog gezet, zodat ze niet uit haar kamer kan.
M is met 2 jaar naar een peuterbed gegaan. Maar die ging wel spoken ... Dus nu voor T een ledikant erbij gekocht (MP) en die mag nog heeeeeeel lang daarin blijven. Dus pas het peuterbed als hij eruit gaat klimmen of als het niet meer past of als hij daar om gaat vragen
Ik denk dat dochter over gaat met 2,5 jaar ongeveer als zij een andere kamer krijgt of zoveel eerder als zij gaat klimmen. Zoon ging over met 2 jaar precies omdat hij uit het ledikant klom en er niet meer terug in kwam in zijn slaapzak en dan maar op de grond ging slapen (ging niet roepen / huilen). Als dochter over gaat dan krijgt zoon een grote mensen bed
Onze dochter was net twee toen ze over ging naar een ander bed in een andere kamer. Dit ging super goed. Even een weekje wennen, maar daarna sliep ze net als anders.
Hier is de planning rond 2,5. In september gaan we namelijk op vakantie en dan zou het mooi zijn als mn zoontje al aan een gewoon bed is gewend. Hoeven we het ledikant ook niet meer mee te slepen.
Ons zoontje is met 2,5 jaar naar een peuterbedje gegaan!! Ik moet zeggen dat het van de eerste nacht goed gaat. 'sochtends roept hij ook heel lief en blijft in bed liggen totdat wij er zijn
Mijn dochter ging over toen ze 18 maanden was maar we hadden het ledikantje nodig voor mijn zoontje en het ging direct goed. Ik weet het nog niet met mijn zoontje. Hij doet al verwoede pogingen om uit zijn bed te klimmen (hij is nog geen 14 maanden). Ik kijk even aan hoe het gaat...
Mijn zoontje krijgt er van de zomer 1, meteen voor zijn verjaardag (sept) knappen we zijn kamer op. Hij ligt nog heerlijk in zijn ledikant dus prima!
hier met ruim 1,5jaar. Hij kwam dr met slaapzak en al uit en moest een bedje voor lydia hebben. Dus daniel nieuwe en zijn bed naar lydia. Maar als hij nog lekker slaapt erin en jij vind het niet erg om hem erin/uit te tillen laat je hem toch nog lekker even erin?
Hier lag ons zoontje in februari in het 'grote bed' zoals hij dat zelf noemt. We waren halfweg december aan de gang gegaan om de grotere kamer op te knappen voor ons zoontje, omdat ik toen zwanger was. Dat is halverwege het klussen misgegaan, maar hebben toen besloten om ons zoontje wel gewoon over te doen naar een andere kamer en dus ook bed. Het ging meteen vanaf de eerste nacht goed. Als ik niet zwanger was geweest, zou het goed kunnen zijn dat ie nog in het ledikant geslapen had. Oh, en hij klimt er niet zelf uit, (halfhoogslaper), maar heb hem heel erg op het hart gedrukt om me te roepen als ie wakker is. Dus nu is het iedere ochtend: "Mama, mama? Maaammaaa!" En als ik op zijn kamer kom, zit ie meestal op zijn bed op me te wachten.
Onze dochter is nu 2.5 en slaapt nu sinds afgelopen donderdag in een peuterbedje. Ze sliep altijd al goed, maar ik wilde het nu toch proberen omdat over een paar maandjes haar zusje komt. Het gaat zo ontzettend goed, ze blijft goed liggen en ze slaapt heerlijk rustig.