We weten het niet meer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tese, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Ik weet het ze is pas 1 week en 5 dagen oud maar we zitten nu al met de handen in het haar. We weten niet hoe we moeten om gaan met ons dochtertje.

Overdag wil ze beneden in de wandelwagen slapen maar dan is ze in de avond zo overprikkeld denken we dat ze daardoor in de nacht niet slaapt.

We hebben haar nu op onze kamer in de wieg gelegd met de gordijnen open maar ze doet niets anders dan huilen. Ze ligt maar met haar armen te maaien en met haar hoofd te draaien. We hebben al geprobeerd om in te bakeren maar dan word ze meteen kwaad en gaat ze ook huilen.

Laten huilen heeft ook geen zin want ze blijft huilen! Dit alles was de eerste dagen overigens niet zo. Maar vanaf vrijdag is ze aan de diarree gegaan en is ze gaan spugen na de fles en toen is het begonnen. We zijn al 2 keer naar de dokter geweest vanwege de spuitluiers. Maar die vind het geen diaree (ondanks dat het water is) omdat ze dat pas zo noemen vanaf 15 luiers op een dag.

Als ze na de fles een spuitluier heeft of ze gooit een deel van dr fles eruit (verschilt van een paar mondjes tot 1/3 fles) dan weten we al hoe laat het is. Ze gaat dan niet slapen want ze gaat zoeken met dr mond. Ook krijgt ze steeds een mondje melk terug in dr mond en gaat ze herkauwen zeg maar. Ze zit ook steeds te smakken en met dr tong naar buiten als je snapt wat ik bedoel.

Dat zoeken doet ze zowiezo heel erg veel. Speente pakt ze niet. Ze duwt hem meteen eruit. Ook al probeer je hem erin te houden ze wil hem absoluut niet. Pink pakt ze wel maar ik heb gisteren 4 uur met de pink in dr mond gezeten maar slapen ho maar!

Uit wanhoop hebben we vanacht maar de schommelstoel naar boven gehaald en haar daar in gelegd want we kunnen niet meer!

Ik heb al een topic geopend met de vraag of iemand een osteopaat weet want ze zat vast met haar schouders bij de geboorte. Ze lijkt er geen last van te hebben maar ik wil toch voor de zekerheid even langsgaan.

Ze heeft nauwelijks last van krampjes, dat is wel weer lekker. Ze is wel met haar flessen heel erg gulzig, de ene keer is dat erger als de andere keer.

-Is het gewoon zo dat ze moet wennen in dr eigen wieg en moeten we vol houden?

-Wat moeten we in godsnaam aan die zuigbehoefte doen? (ze zit trouwens met 4 kilo op 7x 80 cc dit was 100 cc maar omdat ze zoveel teruggaf zijn we een stap teruggegaan. Dt helpt wel wat maar ook niet alles)

-Ik heb geen ervaring met reflux maar zou dit het misschien kunnen zijn of is dat gewoon van mijn kant zoeken naar een reden waarom ze zo doet.

-Moeten we haar toch inbakeren? Want huilen doet ze toch wel, misschien dat ze wat rustiger word uiteindelijk omdat ze niet meer maait.

Ik hoop een gouden tip te vinden hier, we willen slapen!! Het huilen staat me nader dan het lachen....

Buiten alles ben ik wel verliefd op haar hoor, maar ik begrijp mn kind niet en dat doet pijn...

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maak je wiegje eerst warm?is de kamer warm genoeg? je kunt temp van huis een graadje hoger doen.
    na eten meteen fopspeen erin doen, of andere merk fop proberen.
    wiegen op de arm
    na eten rechter op houden.

3. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Als ze spuugt/ mondjes teruggeeft kan dit inderdaad reflux zijn. Heb je haar bedje aan het hoofdeinde al wat omhoog gezet? Je kan haar voeding nog indikken met Johannesbroodpitmeel (Nutriton), goed laten boeren, ook tussentijds, en na de voeding een half uurtje omhoog houden.
    En vertrouw je het niet of heb je het gevoel dat er iets is, dan gewoon blijven bellen naar je huisarts.

Sterke, ik weet hoe machteloos je je kan voelen...:(

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja ben het vergeten laten boeren!ook tussen door de voeding. zo dat was lang geleden voor ons. je moet af en toe stoppen met flesje en laten boeren, en aan het eind goed de tijd nemen om te laten boeren. en dan fop er in in warm bed met kruikjes.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Eigenlijk alles wat jullie zeggen doen we al. Behalve de voeding dikker maken. Probleem is alleen met laten boeren dat ze ook gaat spugen als ze rechtop gehouden word. Eerst komt er een boer, en daarna komen de mondjes erachteraan. Weet niet goed wat ik daaraan moet doen.

Vanacht hebben we ook onder 2 poten wat boeken eronder gedaan. Maar ze gaat er niet beter van slapen ofzo.

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Heeft ze geen koorts?
    En heb je het CB gebeld? Miss zijn die niet zo lomp als je huisarts.
    Sterkte ermee!!

7. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    Inderdaad indikken met johannesbroodpitmeel kan echt helpen bij veel spugen.
    Inbakeren kan rust geven bij maaiende armpjes, misschien toch nog even proberen.
    Tip vanuit ziekenhuis: drinkspeen gebruiken als fopspeen, door er een spuugdoekje in te rollen wordt er geen lucht aangezogen en blijft hij liggen.
    Drinkspeen met kleine opening zoals de difrax s, zodat ze niet zo snel kan drinken.
    Het klinkt overigens wel als reflux-klachten alhoewel ze in de wagen dus wel goed slaapt (en ze daar, neem ik aan, ook plat ligt)

8. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hi,
    Wat vervelend zeg! als ze echt veel diaree heeft moet je uitkijken dat ze niet uitdroogt en idd heeft ze miss koorts?
    Wat t miss ook zou kunnen zijn is kma? ik noem maar wat hoor.
    Maar laten huilen is nu nog echt niet nodig hoor ze is nog niet eens 2 weken oud.
    Vertrouw je t alsnog niet gewoon weer naar de huisarts en je door laten verwijzen!
    succes

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wat vervelend zeg.
    Hier ook wel de eerste weken heel veel huilen en alleen in onze armen willen slapen. Hier was de puckababy en later Zantac de dingen die goed hielpen. Het is toch altijd zoeken wat er met zo`n kleintje aan de hand is. Als ze alleen beneden in de wagen slaapt, maar je het idee hebt dat hij dan s` avonds over prikkelt is kan je het dan niet wat minder prikkel gevoelig maken beneden ? Sanne sliep de eerste weken ook beneden in de wagen maar die zette ik dan op een rustig plekje. Radio en tv uit.
    Misschien kan je de wagenbak in haar bedje zetten. ( misschien voelt de bak toch beschutter aan voor haar dan haar bedje... ( Het zijn zomaar wat ideeen hoor. Het is natuurlijk lastig te beoordelen wat er aan de hand kan zijn. Reflux-klachten kan best. Ieder kindje heeft een vorm van Reflux. de een heeft er last van de ander niet.
    Succes ! En af en toe iemand even op laten passen zodat je even adem kan halen ! Anders gaat het je zo frustreren en daar schiet je kleintje ook niets mee op.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.870
    113
    Dat van die 15 spuitluiers per dag klopt echt niet hoor, bovendien heeft mijn huisarts nog nooit zo'n definitie gegeven. Diarree is waterige poep, ongeacht het aantal poepluiers.
    Dat je kindje de nacht niet doorslaapt is nog heel gewoon op deze leeftijd, dat komt echt vanzelf wel goed. Zou haar nu gewoon nog lekker knuffelen en bij je houden, ze voelt zich duidelijk niet lekker.
    Bel anders het CB even op (de zorgcentrale ofzo heet dat geloof ik), die kunnen je vaak ook helpen en desnoods nog even het kraambureau voor advies, die mag je ook nog na het vertrek van je kraamhulp bellen. Blijkbaar kom je met die huisarts geen steek verder op deze manier.
    Mijn dochtertje bleek ook reflux te hebben en in behoorlijke mate, maar mijn huisarts stuurde me ook met een kluitje het riet in, want ze zag er toch gezond uit en bovendien, alle baby's spugen. Wist ik veel, het was mijn eerste, nu bij de tweede zie ik pas wat 'normaal' spugen is. Op het CB bleek ze amper te zijn aangekomen, omdat ze zoveel spuugde, toen heeft de CB arts me goed geholpen.
    Weet niet wat jouw kindje heeft, ik ben geen arts, maar die kleintjes kunnen snel uitdrogen, dus ik zou toch even kijken of je op een andere manier hulp kunt inschakelen.

11. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Als ik jou was zou ik hele kleine beetjes Orisel geven (ORS) de apotheek geeft je hier uitleg bij. Het is geen medicijn oid hoor.
    Dit is in ieder geval om uitdroging tegen te gaan. Gewoon heel klein beetje geven. Want die spuitluiers zijn naar mijn idee echt niet oke.. Je kleintje heeft ergens last van!.

Mogen ze al paracetamol met een week? Niet dat ik er voorstander ben om een baby ermee vol te proppen, maar stel je eens voor dat ze dan kalm word. Dan betekent het dus dat ze ergens pijn zou hebben..

En als ik jou was zou ik dan ook de paracetamol geven voor dat ze s nachts zou moeten gaan slapen. Dan is ze misschien rustig en gaat ze wat fijner slapen

Misschien dat ze het dag en nachtritme ook omgedraaid heeft. Dit schijnt redelijk vaak voor te komen. Misschien dat die paracetamol hierbij kan helpen?

Wat ik ook zou proberen is een heel duidelijk dag en nacht ritme aan te houden. Globaal dan en niet met een tijd ofzo.

Maar bijv.

Wakker worden en dan verschonen.
    Dan een flesje geven,
    even met haar knuffelen of kletsen of liedje zingen of wat dan ook. Tot je merkt dat ze moe word. Dus gapen, oogjes wrijven aan de oortjes zitten.
    En dan in haar bedje of reiswieg of wat dan ook leggen om te slapen. Of dit nou boven of beneden is moet je zelf weten maar ik zou wel kijken of het beneden dan een beetje rustig is.

Dit zou ik aanhouden overdag en dan s nachts heel duidelijk zijn als ze wakker word een flesje geven, in zo donker mogelijke kamer,bij jullie in bed bijv. en dan weer terug in haar bedje leggen. Dus zo min mogelijk prikkels geven. Zodat ze hopelijk over een tijdje leert dat s nachts slaaptijd is en overdag speeltijd.

En als je merkt dat ze heel onrustig is in bed. Kun je haar dan niet bij je nemen en op je buik leggen bijv. Dat ze nog lekker bij papa of mama is? Maar dat je wel een rustmoment inbouwt..

Pfoe ik snap dat het moeilijk is. Ik geef maar wat suggesties en hoop dat je er iets mee kan!.

Sterkte en het komt echt wel goed.
    En als je het niet vertrouwd blijf dan de dokter bellen en anders eis dat hij je doorstuurd naar de kinderarts zodat zij even kan kijken.

12. Tese

Tese Niet meer actief

Koorts heeft ze niet en ze heeft nog goede plasluiers. Ik heb het cb net gebeld maar ik had een k*t met vingers aan de telefoon die vertelde dat als de dokter het niet weet zij ook geen tips heeft. Gelukkig moet mn eigen wijkverpleegkundige nog komen donderdag en misschien komt ze morgen al.

Ik zal eens googlen op kma, weet niet goed wat de symptomen zijn.

13. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Hey meid, ik herken wel een aantal dingen van je dochtertje. Ik zou het inbakeren even proberen door te zetten. Wat betreft het spugen zou ik nutriton proberen. Mijn zoontje herkauwde ook veel en voor hem is dit een uitkomst. Verder even achter de osteopaat (schrijf ik het goed?) aangaan en sowieso niet te snel op andere voeding overstappen.

14. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Wat betreft een speen, blijven doorzetten. Probeer het gewoon elke dag een paar keer, de meeste kindjes pakken hem dan op den duur wel al kan dit weken duren.

Mijn 2e is vanaf 2/3 weken meer gaan huilen en maaide ook erg veel met zijn armen. Hij sliep nog amper en ik herkende de symptomen meteen van mijn eerste zoontje dus zijn we gaan inbakeren. Dit hielp vrij snel en tot op de dag van vandaag nog steeds erg goed.

15. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    met de speen: gebruik je dental (met plat onderstukje) of combo (helemaal rond), dat kan namelijk ook nog een verschil zijn welke ze wil pakken.

16. Als ze steeds blijft zoeken na een voeding zou ik denken dat ze honger heeft. Misschien krijgt ze door het vele spugen wel te weinig binnen waardoor ze honger blijft houden.
    Hoe je dat kunt oplossen als je de fles geeft weet ik niet. Ben een bv mama en geen ervaring met de fles.

Ik weet van mijn twee kids dat ze allebei de eerste 3 maanden enorme mama honger hadden. De oudste heeft uren gegild in de box, wagenbak en ledikant. De jongste heb ik 24 uur per dag zo ongeveer bij me in de buurt gehad. Dus niet alleen op een kamer, altijd bij me. Overdag in de draagdoek of op de arm. Dat was het enige dat hielp tegen het huilen.

Van het huilen werden wij helemaal radeloos en was slopend. Door ervoor te kiezen m'n dochtertje heel dichtbij te houden huilde ze bijna niet. Wij minder gestressed en beter uitgerust (ondanks het hele dagen rondlopen met haar).

Sterkte in ieder geval en hopelijk kan de wijkverpleegkundige je een stapje verder helpen.

17. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik heb geen idee wat de oorzaak kan zijn, ik zou idd contact opnemen met het CB.

De enige tip die ik je kan geven, is een draagdoek (geen draagzak!) uitproberen. Mijn zoontje sliep in het begin vaak overdag een of meerdere slaapjes in de draagdoek in foetushouding. Hij had erg behoefte aan het huidcontact, de ene dag ook meer dan de ander. En hij sliep daarnaast prima in zijn eigen bedje, dus het was ook niet zo dat hij teveel 'verwend' werd daarmee. Mocht er idd iets van reflux zijn, dan helpt het ook voor het spugen, omdat ze (in foetushouding) rechtop zitten in die doek en het eten dus niet snel terugvloeit naar de mond. Ik had een doek van draagdoek.nl, die kun je ook prima gebruiken voor pasgeborenen.

18. Tese

Tese Niet meer actief

De rondegebruiken we

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.842
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heeft ze ook écht honger naar je idee? Dus als je een fles geeft drinkt ze dan meer/weer?
    Toen onze dochter ziek was (1,5 week geleden) spuugde ze halve tot hele flessen uit van het hoesten - maar daarna bleef het soms jengelen tot flink brullen: Nieuwe fles gemaakt en ja hoor.. dan was haar buikje pas gevuld en was het goed.

Dat ze snachts ligt te spoken en overdag wel slaapt: Is haar dag nacht ritme misschien nog omgedraaid? Wij hebben met de oudste indertijd 3 weken getobt - snachts wakker en overdag super lief slapen.

Heb je al eens geprobeerd om snachts de wagen naar boven te halen om haar daar ook de nacht in te laten slapen?

Wij geven overigens h.a voeding en hebben eigenlijk altijd wel waterig dunne luiers (vies bruin/geel/groen kleurtje - schijnt er bij te horen bij h.a voeding) ... hier lijkt het erbij te horen... maar dan wel gewoon 1 of 2 x per dag...

Overigens: ALs ik het oz lees: denk ik toch ook aan reflux klachten.. zelf geen ervaring mee, maar toch... inmiddels veel over gelezen hier. Ook dat herkauwen schijnt daar zo typisch voor te zijn.
    Jammer dat je huisarts niet meehelpt/meedenkt verder.

Hopelijk heb je meer aan de wijkverpleegkundige.. sterkte!

20. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Herkauwen en veel slikken en spugen kunnen idd wijzen op reflux. Je kindje krijgt dan telkens een sloot opkomend maagzuur in haar slokdarm/keel/mond en dat kan heel pijnlijk zijn! Bij onze dochter, die heel veel last had van reflux, werden die klachten duidelijk toen ze een week of twee was. Daarvóór zagen we haar wel slikken en moeilijke gezichten trekken en haar tongetje naar buiten doen, maar ze brulde er niet zo om en ze spuugde toen nog niet telkens de halve voedingen uit.
    Je geeft flesvoeding, dus je kunt idd verdikte voeding geven. Mocht dat niet helpen, dan raad ik je aan toch eens bij de huisarts langs te gaan.

Deel Deze Pagina