We weten het niet meer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tese, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als eerste voor jezelf. Ga 1 nacht in een andere kamer slapen en laat je man alles doen en doe het de nacht erna andersom. Als je fv geeft is het niet per se noodzakelijk dat je alletwee gebroken nachten hebt. 1 nacht doorslapen kan al heel veel goed doen.
    Als tweede bel je moeder/vriendin/tante/zus wie dan ook en huil even goed uit. Iemand van wie je weet dat je echt heel veel van je kind houdt, maar dat je het even niet weet. Dat lucht even goed op.

Wat betreft de kleine zelf. Ik zou toch de reflux even laten controleren. Hoor veel verhalen dat huisartsen daar slecht over geinformeerd zijn. Verder denk ik dat even door zetten met inbakeren een goed idee kan zijn. Baker haar eens in net voordat je haar in bed wil leggen en houd haar een tijdje op je arm. Zodat ze in een veilige omgeving went aan het gevoel. Leg haar dan in een warm bedje en houd haar nog even vast. Zing daarbij bijvoorbeeld heel rustig zodat alles aan jou rust uit blijft stralen. Baby's zijn hypergevoelig voor jouw stemming. Hoe onrustiger jij bent (hoe begrijpelijk ook, het is absoluut geen verwijt) hoe onrustiger je baby zal zijn.
    Heb je trouwens een ledikantje of een wiegje. Ik hoor vaker dat onrustige baby's de grote ruimte van een ledikantje eng vinden. Misschien slaapt ze daardoor beter in de wandelwagen en kun je kijken of je de bak daarvan even een tijd gebruikt.

2. Vlindertje83

19 jul 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt idd wel als reflux klachten hoor, hier ook meegemaakt.
    Het constante huilen en gebrek aan slaap gaat je opbreken he? Ook heel zielig om je kleintje zo te zien huilen, als ik het zo lees klopt er iets niet hoor! Maar dat geef je zelf ook al aan, en je moedergevoel klopt echt hoor, leer daarop vertrouwen!
    Ik zou als ik jou was zéker nogmaals contact opnemen met je huisarts / kinderarts, evt laten doorverwijzen, tot je een arts hebt die meedenkt en je niet zomaar naar huis stuurt! Reflux wordt op deze leeftijd erger als je er niets aan doet, dan ben je verder van huis. Het kan ook veroorzaakt worden door koemelkallergie, maar wellicht is dat nog niet goed zichtbaar bij een kindje van nog geen 2 weken?
    Je zou bij de apotheek speciale voeding kunnen gaan halen (waarvan de eiwitketens uit de koemelk kleiner zijn) en als het daarmee beter gaat weet je ook genoeg... maar die melk is erg duur hoor! Zou ik ook alleen doen als je echt KMA vermoedt, anders kun je het beter via een arts spelen dan krijg je het sowieso vanaf het begin vergoed.
    Sterkte in ieder geval, hopelijk weet je snel waardoor dit gedrag wordt veroorzaakt en kun je er iets aan doen zodat het beter gaat!

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik zou wel eerst reflux uitsluiten voordat je begint met inbakeren.. een ingebakerd kindje dat op de rug ligt en reflux heeft en gaat spugen, kan letterlijk geen kant op. Relfuxkindjes zouden sowieso niet op hun rug moeten liggen, maar bij voorkeur op hun buik, eventueel op hun zij (aldus onze kinderarts destijds).

4. Tese

Tese Niet meer actief

Thanks meiden.

We hebben haar vandaag de hele dag op onze slaapkamer in de wieg gelegd. Ze huilde wel een tijdje maar hebben haar laten gaan. Vanmiddag hebben we haar vanwege het maaien met dr armen toch maar weer ingebakerd en dat is toch beter dan niet inbakeren!

Dus we hopen echt dat de nacht ook beter gaat worden.
    Het lijkt er trouwens op dat de diarree ook minder word. Dus we houden onze vingers gekruist!

ALs ze gespuugd heeft kunnen we trouwens zo weer een fles geven maar dat schiet niet op als ze meteen daarna aan de diarree gaat of weer gaat spugen. Dit hebben we al geprobeerd.

WIj gebruiken nu gewone friso voeding. Hoe moet ik dt indikken dan, kan iemand mij dit vertellen?

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Gewone voeding kun je indikken door er johannesbroodpitmeel aan toe te voegen. Dat zit in een kartonnen doosje en is te koop bij, onder andere, de apotheek. Misschien ook bij de supermarkt, dat weet ik niet. Volgens mij is het van Nutricia/Nutrilon.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ok dank je.

Trouwens als ze ingebakerd ligt kan ze dr hoofd nog makkelijk opzij leggen hoor. Zo slaapt ze ook met dr hoofd opzij.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Overigens denk ik niet aan kma. Ik heb even gegoogeld maar alleen de diarree komt overeen.

Ik ga wel proberen om dr voeding in te dikken.

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ja, maar hoofd opzij leggen is niet altijd genoeg. Onze dochter spuugde dusdanige hoeveelheden dat ze helemaal onder zat, haar neus en mond zaten helemaal vol dan, en ik zag haar ogen niet eens meer.. dan wil je dus niet dat je kindje op de rug ligt, want het kwaad is al geschied voordat je kindje haar hoofdje opzij draait.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    als het nou zo is dat het weer een drama is vannacht. Zou ik gewoon naar de HAP gaan vannacht. Als het indd reflux is kunnen ze gelijk medicijen voorschrijven of werkt het zo niet? Ik heb geen ervaring met reflux maar die enorme spuitluiers en dat vele overgeven lijkt me niet echt ten goede komen met betrekking tot uitdroging voor je kindje....
    En zo ben je gelijk op en goed adrs want ze zijn verplicht je te helpen als je daar aan komt en zo kun je mooi buiten het CB en je HA om aan de goede hulp komen!!

Sterkte !! Liefs

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Nou, voor de HAP moet je toch eerst bellen hoor, en dan beoordeelt de assistente of je direct hulp nodig hebt en dus langs mag komen. Althans, zo werkt dat hier.
    Bij sterke vermoedens van reflux kunnen ze idd direct medicatie voorschrijven, maar het gaat niet direct werken natuurlijk.

11. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hoi

hier ervaring met heel veel gehuil ons zoontje heeft de eerste 16 weken 15 uur per dag gehuild!!!! de eerste weken zijn altijd rommelig, je kindje moet wennen en jullie ook, het is niet gek dat je kindje veel huild het heeft 9 maanden veilig bij jou in de buik gezeten en nu ineens is er een grote wereld en heel veel prikkels. ik zou zeggen neem je kindje veel bij je geef het liefde (niet dat ik daaraan twijfel) en geborgenheid. draag je kindje lekker in een draagdoek bij je.

laat verder je kindje nakijken op eventuele reflux klachten, want als dit het probleem is is er een oplossing voor.

sterkte.

12. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend om te horen. Vele tips zijn al gegeven. Maar ik zou ook zeker gaan indikken en de huisarts (of een andere ha) bellen om relfux te laten controleren. Daarna zou je ook heel ietsje meer voeding kunnen geven als ze misschien nog honger heeft. Probeer je gevoel te volgen.
    Inbakeren moet je soms even volhouden voordat de kleine eraan gewend is.

Ik hoop dat jullie snel een oplossing kunnen vinden en dat jullie toch wel kunnen genieten van jullie wondertje!

13. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo meis,

Mijn dochter begon toen ze 1,5 week oud was met spugen, van mondjes tot halve flessen, en met een boog. Ook lag ze te maaien, en maar huilen huilen huilen. Tong naar buiten en herkauwen. Na 10 dagen zijn we eindelijk geholpen en ze bleek phylorushypertrofie te hebben, moet je even op google kijken. Ze is geopereerd en daarna was ze gelijk opgeknapt, en kreeg ik een vrolijk meisje terug!

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het klinkt mij ook als terug stromen van de voeding in de oren.

Dochterlief direct na de geboorte al Ks gaf ze steeds vruchtwater op zeg nog tegen de kraamverpleegster in het ziekenhuis ze heeft toch geen reflux ( Dus wel.)

Omdat ik hier las wist ik snel dat ik de voeding in moest gaan dikken. Het is even tobben om de juiste dikte te krijgen en de speen want het is natuurlijk dikker dan normale babyvoeding. Gat niet te groot maar ook niet te klein anders krijgt ze het er niet uit.

En idd inbakeren zou het in combinatie met het spugen even nog niet doen. Dochterlief stikte er snachts zo wat ik kwam via haar neus naar buiten dus nee niet doen. Wel kun ja haar nog om en om op haar zij leggen. Met een rolletje in haar rug en een rol voor haar buikje zo dat ze niet gaat rollen. Bedje iets om hoog niet te hoog of liever de wagenbak waar je het al overhad ook iets omhoog je kunt zo een rolletje van een handoek maken en onder dat matrasje stoppen.

Succes mocht het allemaal niet helpen. Ik zie hier niemand de kinderarts opperen passeer je ha en laat je door sturen naar de kinderarts.

Mijn ha nam me eerst ook niet serieus tot hij naar het ziekenhuis belden en met de kinderarts sprak en die zij ze kan medicijnen krijgen. Ben daar wel snel mee gestopt ze werd naarde van de medicijnen dan van het spugen toen ik de juist dikte van de voeding te pakken had.
    Met een maand of 5 waren de meeste klachten over ze gaan dan meer zitten.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel het is niet makkelijk.

Verder dat met zuigbehoefde hier zeker twee maanden vaak haar gepikt. Geen pup die wilde ze ook niet wel me pink werd ze heerlijk rustig van.

15. Tese

Tese Niet meer actief

Thanks meiden, het is de hele dag redelijk goed gegaan. We hebben nu de laatste fles gegeven en ze is wel weer onrustiger in bed. We blijven even wijs beneden zitten tot we het idee hebben dat ze goed diep slaapt. Ik ben heel benieuwd wat de nacht brengt...

Mocht ze reflux hebben, mag een puckababy dan ook niet? Wij hebben namelijk van mn zoontje nog een echte bakerdoek die superstrak zit zeg maar. In een puckababy zal ze toch wat meer vrijheid hebben. Is ook niet echt inbakeren in mijn ogen. Manlief wil morgen al naar de babydump gaan om er 1 te halen.

16. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    bij reflux ook geen puckababy i.v.m. kans op verstikking door het spugen.

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier mochten we van de huisarts en kinderarts en consultatiebureau ondanks behoorlijk reflux wel een puckababy.. maar goed... er worden wel vaker tegenstrijdige berichten gegeven

18. Tese

Tese Niet meer actief

Cb belde vandaag ook hoe het ging en ik mag wel inbakeren.

Vannacht hebben wel een hele goede nacht gehad. Het duurde wel na de fles van 23 uur andrhalf uur voor ze echt sliep maar we schrokken vanochtend om half 8 wakker!!! Nou zo mag het van mij elke nacht wel gaan!

19. Nonnevot

Nonnevot Lid

10 sep 2009
    54
    0
    0
    Bij de kids werken
    Ergens in Nederland
    Wat fijn een lekkere nacht ben je meteen weer een beetje opgeladen.

De puckababy is idd niet helemaal inbakeren maar het zorgt er wel voor dat kindjes die veel met de armpjes maaien, zichzelf niet wakker slaan.
    Misschien vind ze het strakke wel niet fijn maar de puckababy wel.

Mijn zoontje sliep ook haast niet alleen op de arm. Ik ben vanaf 3 weken de puckababy gaan gebruiken en dit was hier echt een succes. Hij viel zelf in slaap in de wieg en sliep dan ook heel goed.
    Een heel verschil met de 1e 3 weken waar hij nauwelijks sliep.

Ook deed hij toen soms mondjes terug spugen maar vooral op spugen en weer afslikken. Ik ben toen op aanraden van de huisarts, Nutriton gaan gebruiken en ook dit hielp heel goed.

Om de hoeveel uur geef je voeding ?
    Misschien kun je iets vaker voeden en dan minder in de fles ???? Ik weet niet of je dat al geprobeerd had (heb niet alles gelezen sorry)

Succes ! En het is de eerste paar weken zeer zeker niet makkelijk !

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bij mijn zoontje duurde het ook zo vreselijk lang in de avond voordat hij eindelijk sliep. Ook begon hij steeds onrustiger te drinken (pas sinds hij een week of 3 is). Hij bleek uiteindelijk verborgen reflux te hebben, en samen met de medicijnen en regelmaat is het heel erg verbeterd! Hij gaat 's avonds direct slapen (al moeten we hem nog wel een paar keer de speen geven voordat hij eindelijk diep slaapt) en drinkt beter (maar nog wel wat onrustig). Overdags slaapt hij ook een stuk meer, maar het onrustige blijft wel. Dat zal waarschijnlijk pas overgaan als hij over de reflux heen is gegroeid.

Oh ja, hij is 's avonds ook beter gaan slapen sinds ik hem standaard iedere avond masseer.

Succes! Ik weet hoe moeilijk en zwaar het kan zijn :( Maar het komt uiteindelijk goed :)

Deel Deze Pagina