We weten het niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hopeful89, 7 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeful89

Hopeful89 Actief lid

22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    Hoi!

pff waar zal ik beginnen?
    Onze baby van 7 maanden heeft in het begin wat getobd met zijn melk, ernstige reflux. Uiteindelijk alles goedgekomen.

nu sinds we brood hebben toegevoegd, zijn overgegaan op opvolgmelk 2, papfles vanaf 6 maanden geven.. zit meneer onder de bultjes en vlekjes. Beetje eczeem achtig.

doorverwezen vanuit de huisarts naar de kinderarts. Ben daar niks wijzer geworden. Ze vermoeden een allergie, maar welke? Dat testen ze vanaf 4 jaar. Hebben we wat aan.. naar huis gestuurd met het idee, gewoon blijven aanbieden het eten.

Vanaf afgelopen zondag t/m dinsdag overgeven, koorts , weigert flessen. En als hij drinkt is het hooguit 50 cc per voeding. Weer bij huisarts geweest, waarschijnlijk de griep. Op advies van huisarts, brood en andere dingen weglaten ( vermoeden van een gluten tolerantie?) vlekjes zijn weer weg! Eczeem ook bijna. Maar weigert nog steeds z’n flessen, heeft inmiddels weer wat dikkere ontlasting. Verder drinkt hij wel water en eet hij fruit en groente ( eet hij echt goed) hij weigert echt puur de melk.

Ik weet me geen raad.. dan is het een allergie voor koemelk ( uiteindelijk was dat het niet) daarna weer gevoelig voor fruit etc. En nu hebben ze het over een eventuele gluten intolerantie. Moet brood, koekjes en pap waar gluten in zit voor 2 weken weglaten en daarna weer opnieuw aanbieden. Kijken of hij dan weer vlekjes krijgt.

maar zit er in kunstvoeding ook gluten dat jullie weten??

hebben jullie nog tips, of advies? Of ervaring met gluten allergie ? Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, ze weten het gewoon niet.

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Gluten zitten in producten die van granen zijn gemaakt. Denk aan brood, pap, pasta enz. Als het daadwerkelijk de gluten zijn kan het gewoon zijn dat hij zoveel pijn ervan heeft aan zijn darmen dat ook de melk nu verkeerd valt. Ik zou de komende twee weken bijhouden wat hij eet, hoe hij zich voelt, welke klachten er spelen en daarmee terug naar de arts. En ook als je weer brood gaat geven een eetdagboekje bijhouden. Als ze gluten verdenken kunnen ze bloed prikken. Maar dan moet hij wel gluten binnen krijgen.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Al terug naar kv nummer 1?
    Opvolgmelk is niet nodig, je kunt de gehele periode nummer 1 blijven geven.

Celika en G89 vinden dit leuk.
  4. Hopeful89

Hopeful89 Actief lid

22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw

Top dankje voor de goede tip!

5. Hopeful89

Hopeful89 Actief lid

22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw

nee nog niet gedaan! Is deze dan zo anders dat hij zo kan reageren op 2? Ik dacht juist dat je wel over moest naar 2 ivm dat hier meer in zit.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Dit was inderdaad het 1e waar ik aan dacht.
    Mijn zoontje is bijna 7 maanden en zit ook nog lekker aan de 1.

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Nee nummer 2 en verder is alleen gemaakt omdat er voor 1 geen reclame gemaakt mag worden.

8. Hopeful89

Hopeful89 Actief lid

22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    Kan het ook zijn dan hij het merk niet lekker vind ? Kruidvat eigen merk heeft hij

9. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hoelang drinkt hij deze al? Je zou wat anders kunnen proberen, maar als hij deze altijd al drinkt, lijkt me dat niet de oorzaak. Mijn zoont drinkt Jumbo, deze vind ik wel wat zoeter overigens. En lekkerder dus ;)
    Als je al op 2 zit hoef je niet terug te gaan hoor, je kan wel langer 1 blijven geven, maar van teruggaan zal hij niet opeens geen eczeem/vlekjes meer hebben.
    Kan je, omdat hij zn flessen niet goed drinkt en wel goed eet, zn flessen niet als pap geven? Dus bijvoorbeeld aanmaken met Bambix? Dan krijgt hij iig wel die voedingsstoffen binnen.

10. Hopeful89

Hopeful89 Actief lid

22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    deze heeft hij vanaf 3 maanden oud tot 6 maanden gehad, en daarna 2. Sindsdien ook brood etc erbij ineens vlekjes en flessen weigeren al 2 weken . Zit nu weer terug op 1 en heb nutrilon ipv Kruidvat , net gehaald en denk probeer het meteen en nu drinkt ie uit het niets z’n fles meteen leeg!!

11. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Volgens mij is Nutrilon hetzelfde als kruidvat. Hopelijk is het geen toeval, maar drinkt ie nu gewoon weer lekker :)

12. Hopeful89

Hopeful89 Actief lid

22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    Haha idd! Vind wel dat het anders ruikt dan Kruidvat. Miss vind ie het lekkerder smaken, of dat terug naar 1 gaan.. maar hij drinkt weer! Hopelijk idd geen toeval!

sabagirl vindt dit leuk.
  13. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    een goede bioresonatie therapeut zoeken in de buurt? Goede ervaringen mee betreft voedselovergevoeligheden bij zoontje. Misschien kan het jullie ook helpen

14. Hopeful89

Hopeful89 Actief lid

22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    hoi!
    Daar zijn we toevallig vorige week geweest!
    Daar kwam uit dat hij geen contact allergie had, maar wel allergie 1. En vitamine d te kort. En zijn immuunsysteem is behandeld. Maar wat voor allergieën konden ze me niet vertellen..

15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wilde het niet zeggen, bioresonantie!
    Maar dat heb je dus al geprobeerd?
    Onze dochter had toen ze 12 was ineens vaak eczeem in haar elleboog plooien. Het werd steeds erger. Bioresonantie laten doen en daar kwam uit dat ze op koemelk reageerde (en ik geloof ook een beetje op spinazie en wortel). We moesten toen een periode (aantal weken) helemaal niets aan directe koemelk geven (dus wat in een beker of bakje gaat, etiketten lezen hoefde gelukkig niet). Eczeem werd direct steeds minder en verdween uiteindelijk. Daarna moesten we gaan opbouwen, eerst om de 4 dagen 1 product, toen om de 3, etc.
    Dit een poos volgehouden en nu kan ze het weer volledig verdragen. Geen idee hoe ze er dus ineens aan kwam, een verstoring ofzo waardoor ze het niet volledig verwerkt kreeg. En dat kon doos ook weer overgaan met een hulpje de goede kant op. Soms kon je dus ook een bepaalde hoeveelheid wel verdragen en daarover heen niet meer.
    Ik zou dus ook proberen om weer even melk nr. 1 te geven. Wie weet zit daar net een wat grotere hoeveelheid lactose of koemelkeiwitten o.i.d. in en is dat voor nu even teveel.

Deel Deze Pagina