johannesbroodpitmeel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lilo77, 3 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ons zoontje is 8 weken en spuugt veel. Met johannesbroodpitmeel gaat het veel beter, maar hij krijgt er ook heel veel kramp van! ik gebruik de nutriton. Ik zag dat er ook van kruitvat eigen merk johannesbroodpitmeel is, iemand ervaringen of hier minder krampjes van komen. Ik heb ook het pure johannesbroodpitmeel gebruikt ( van biovegan uit de natuurwinkel) maar dit werd echt net lijm. Hij kreeg de melk ook niet meer door de fles. Ik gebruik een dr brown fles! Wie heeft tips of ervaringen?

2. DeniseMK

DeniseMK Actief lid

14 sep 2018
    110
    54
    28
    Vrouw
    In principe zit er geen verschil tussen nutrilon of kruidvat eigen merk qua ingrediënten. Als het niet helpt zou ik toch even naar de HA gaan voor de zekerheid. Dat er bijna geen melk door de fles komt is op zich goed zowel voor de krampjes als voor het spugen want daardoor drinkt je kindje heel lastig.

3. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    #3 ChanelM, 4 feb 2020
    Laatst bewerkt: 4 feb 2020
    Hoi.

Ook hier gebruik ik nutrilon jbpm. Eerst gebruikte ik die van kruidvat, merk niet echt verschil tussen die 2. Ook had onze dochter de eerste 2/3 weken enorm last van verstopping en ontlasting als behanglijm. Ze liep te krijsen omdat poepen niet lukte. Uiteindelijk zijn haar darmen het gewend geraakt en nu is haar ontlasting niet meer als behanglijm, maar gewoon zacht en normaal en poept ze gewoon weer lekker 2/3 keer per dag. Het was heel zielig toen der tijd, wilde er ook mee stoppen, maar gelukkig hebben we even doorgezet.

Wat betreft de fles. Door de dikte van de voeding kon zij ook niet door een small fles drinken van difrax en ze is een gulzige drinker. Na vele spenen te proberen, werkt de 123 speen van difrax perfect, voornamelijk gebruiken we de speen op stand 2,5. Maar dat kan je beter zelf even kijken wat voor stand het beste voor jullie kindje is. Wij gebruiken namelijk bijna 2 afgestreepte jbpm op 100ml (verborgen reflux) Van 1 uur voeding naar 15-30 min. Volgens mij past die speen ook op de dr.brown fles.

Onze dochter heeft amper krampjes meer sinds wij de voeding mixen met een vork tot alle klonten eruit zijn. Zo krijgen we ook geen lucht en schuim in haar voeding meer. Eerst bruiste haar flesje van de schuim. (Nutrilon standaard 1)

4. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Die van ons kreeg er ook krampjes van. We zijn er toen mee gestopt en na 3 maanden weer gaan proberen. Toen totaal geen last. Wel met een grotere speen... en niet teveel schepjes, want dan drinkt hij het niet meer. Wij doen nu eigenlijk maar 1 schepje per fles. Dan spuugt hij wel nog wat, naar stukken minder.

Deel Deze Pagina