Hoi Ik heb een dochtertje van 2 weken en 3 dagen oud. Zij heeft nu sinds een paar dagen dat meestal de eerste heft van de nacht wel redelijk gaat, maar als ze dan om 3 uur haar flesje heeft gehad, is mevrouw klaar wakker en slapen we niet eerder weer dan rond half zes . Een uur later is mijn zoontje van 2 wakker dus je begrijpt ik krijg niet veel meer dan ongeveer 3 uurtjes slaap per nacht. Ik ben dus gewoon letterlijk op. Heb nu ook veel last van hoofdpijn door het vele slaaptekort. Hebben jullie misschien suggesties hoe ik dit ritme kan omdraaien? Of is dit iets wat vanzelf moet komen... Ik ben nu vandaag begonnen met haar op bedje brengen iedere keer als ze moe wordt. Tot nu toe sliep ze gewoon de hele dag beneden in de kinderwagen dus ik dacht dat ze misschien wel overprikkeld kan zijn. Heeft u verder nog suggesties? Ik zit er nu even best wel doorheen. Ik kan overdag ook niet gaan slapen omdat ik al een zoontje heb van 2. Ik geloof trouwens niet dat het honger is omdat ze dan net een fles heeft gehad en overdag houd ze ook perfect vol tot de volgende voeding. Alvast bedankt Groetjes
Hoi hoi, Ik begrijp dat je er doorheen zit. Het is nogal wat dat je maar drie uurtjes slaapt. Ik wil graag wat meer informatie. Hoeveel weegt ze, hoeveel krijgt ze per fles? Komt ze zelf voor de voeding 's nachts? Uit wat voor flesje drinkt ze? Heb je het idee dat het darmkrampen zijn? Het kan even duren voor ze dat ritme omdraait. Wat je er aan kunt doen, is ze overdag echt om de drie uur wakker maken voor de voeding, en haar dan voldoende geven. Anders gaat ze er een gewoonte van maken om 's nachts te eten. Heel goed dat je haar op bed legt als ze moe is, ze leert zo zichzelf te ontspannen en te slapen in haar eigen bed. IK hoor van je... Groetjes Adrienne
Hoi Ze is gisteren gewogen door de wijkverpleegkundige en ze is nu 4120 gram. Ze krijgt elke 4 uur 120 cc in de fles. Soms komt ze er overdag zelf voor en soms moet ik haar ervoor wakker maken. Dit doe ik wel overdag zodat ik mooi een schema met tijden heb. De tijden zijn: 07:00-11:00-15:00-19:00-23:00-03:00 's nachts komt ze uit haarzelf voor de fles. Ze drinkt uit de difrax s fles met de 3 standen speen. Ze doet ongeveer 15-20 minuten over de fles. Ik heb niet het idee dat dit krampen zijn. Dit had ze namelijk wel de eerste week en het lijkt daar nu niet op. Ze huilt overdag ook bijna niet, het is puur alleen 's nachts. Vannacht is ze wakker geweest tot half vijf en om half zeven was mijn zoon weer wakker . Het valt me wel op dat als ze dan huilt en ik pak haar bij me in bed word ze veel rustiger. Misschien is het behoefte aan lichamelijk contact? Ik weet zelf niet meer waar het aan ligt, misschien moet het toch uit zichzelf goed komen...? Inbakeren doen we ook al omdat ze heel druk is met haar armpjes en dan slaat ze zichzelf steeds wakker. Ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt Groetjes
Hoi hoi, Misschien is het een optie om haar de laatste voeding wat meer te geven, 150 ml of zo zodat ze wat langer door gaat slapen 's nachts. Een kruikje in bed, zodat ze niet op een koud plekje komt is ook een goede! Wat de voeding betreft loopt het verder goed zo te zien. Zou het mogelijk zijn dat je de laatste voeding om de beurt doet? Dan kun je om de beurt op tijd gaan slapen. Waarschijnlijk is het maar tijdelijk hoor! Groetjes Adrienne
Hoi We hebben zelf nu toch het idee dat het door honger komt. Vooral sinds gisteren lijkt ze de hele tijd honger te hebben en huilt ze veel. De wijkverpleegkundige dacht ook al dat ze honger had terwijl ze toen net de fles had gehad. Is het een idee om misschien over te stappen op Nutrilon Forte?
Hoi hoi, Je kunt dat in overleg met het CB doen, maar ook kun je proberen om wat meer voeding te geven dan die 120. Een baby moet twee weken wennen aan nieuwe voeding in ieder geval. Succes Adrienne