Ik ben op zoek naar een nieuwe hobby en ik wil graag mijn foto's organiseren, duss.... scrapbooking! Ik wil foto's per jaar uitzoeken en dan een album maken met ons gezin. Maar soms weet ik niet waar te beginnen Wie doet er nog meer aan scapbooking en kan wat inspiratie bieden?
Ik ben aan het rondkijken om ook te beginnen. Ik ben een beetje huiverig met kant en klare albums/mappen. Ben er een beetje bang voor dat deze dan over een poos niet meer leverbaar zijn en dat ik dus allemaal verschillende mappen krijg. Ik ben nu vooral aan het kijken op youtube hoe ik zelf een album kan maken en waar en de materialen kan kopen. Helaas valt dat laatste nog niet mee, ik kan niet 1 winkel vinden die alles verkoopt dus ik moet denk ik meerder bestellingen plaatsen. Veel verder dan rondkijken ben ik nog niet gekomen, ik wil in de zomer er echt mee bezig. Dan heb ik wat meer tijd ivm zomervakantie studie/werk.
Ik was van plan om gewoon een foto album bij action te kopen en vervolgens zelf de pagina's te versieren met stickers, knipsels, etc. Maar foto's zou ik dan in verschillende formaten willen afdrukken om een leuk effect te krijgen (met bijvoorbeeld polaroid randje er om, 10x15, andere kleine formaten, photobooth reeks, etc) maar daar is geen beginnen aan vrees ik
Bij de action kun je ook veel leuke scrapbook dingen kopen zoals verschillende soorten structuur papier en stickers. En op Ali express. Ook zelf tekenen of dingen uit tijdschriften gebruiken. Bij mij zijn dat altijd leuke voornemens maar na een paar pagina's ben ik er dan wel klaar mee. Mijn trouwscrapbook is dan ook nog steeds niet af en we zijn dit jaar 10 jaar getrouwd . Maar een vriendin doet het wel trouw, ik ben alleen nogal een quitter.
Ik maak van iedere zomer vakantie zo'n boek. Gewoon idd een fotoboek bij de Action halen en er is daar zat te vinden om je pagina's aan te kleden. Foto's, van verschillende formaten, bestel ik altijd via Albelli. Is wel even een werkje maar vind het niet vervelend want het werkt erg makkelijk. Ik houd trouw iedere dag bij wat we die dag doen en hoe het weer was en bewaar de bonnetjes van wat we uitgeven. Vind het erg leuk om te maken heb alleen echt niet genoeg tijd, en wil er ook niet genoeg tijd voor creëren ivm de nodige andere hobby's, om dit ook nog op jaarlijkse basis voor ons gezin te doen. Laat staan voor 5 kinderen apart per jaar hahaha. Alles gesorteerd bijhouden op de pc is al een uitdaging waar ik hopeloos achter loop.
Leuk idee! Ik zit ook aan zoiets te denken. Ik wil heel graag foto albums van de kinderen maken maar weet gewoon niet waar en hoe te beginnen. Onze oudste is ondertussen al 5.5 jaar oud dus we hebben echt wel een miljoen foto's te sorteren op de laptop