ik ben ook heel dankbaar voor als ze wat mee nemen, jammer dat ik die impressie achterlaat met mijn topic maar ik vind het gewoon ZONDE van hun geld als ik het niet leuk vind en niet gebruik, en om een envelopje erop te zetten denk ik meer aan een trouw of verjaardags uitnodiging, niet echt een geb. kaartje maar zoek nog de ideale tip ga nog even verder lezen maar zag deze reactie maar vond dat beetje negatief overkomen.
Ik vind het echt een lastige discussie. Sowieso zou ik noooooit een envelopje op het geboortekaartje zetten (leuk voor je kind straks als hij/zij het straks nog eens ziet). Maar ok, hoe zit het met dingen die je al hebt of wat echt niet jouw smaak is? Mensen geven toch geld eraan uit en het is natuurlijk wel echt zonde van het geld als je er helemaal niks mee doet. Dat is natuurlijk ook niet echt fijn.... Lastig. Een tip op het geboortekaartje zelf vind ik niet kunnen. Een los kaartje met iets in de trant van "mocht je iets willen schenken dan mag je hier aan denken" en dan met een site ofzo, maar dan voelen mensen zich misschien verplicht om iets mee te nemen. Maar als ik eerlijk ben, ik ben nog nooit met lege handen op kraambezoek gegaan en is het dan niet fijner als je iets krijgt waar je iets aan hebt?
oke hier heb ik wat aan, dit is ook wel subtiel en niet belachelijk die eerste twee zinnen maar envelopje en een duidelijk verzoek wil ik liever ook niet.
ik verstuur 15geboorte kaartjes, waarvan ik de meeste niet zo eens heel veel zie, mensen weten ook hoe ik in elkaar zit maar de enveloppe op het geboorte kaartje wil ik dus liever niet, en naja persoonlijk deze 15 mensen zijn geen onbekende en ik weet gewoon dat ze iets mee nemen, maar ik vind het zonde van hun geld als wij er niets mee doen.. waarom zou je mensen kleren laten kopen wat je niet gebruikt, weg geven verkrijg ik niet over me hart want stel ze komen langs en vragen er naar of iets weet ik het... ik ben OVERAL dankbaar voor!... alleen kleertjes daar ging het me alleen om, al nemen ze een bosbloemen mee of helemaal niets zolang ze maar gezelligheid mee nemen ben ik al blij! op me verjaardag vraag ik ook nooit voor iets alleen altijd voor een goed humeur en nemen dan toch ook wat mee maar nooit kleding voormij! , maar het is zo gebruikelijk dat mensen babykleertjes uitzoeken... laatst nog van me schoonmoeder SPUUGLELIJKE sokschoentjes echt.. niet normaal dat het ooit gemaakt is.. maarja dat ligt dus nu in de kast...... en volgens mij voor heeeeeeeeeeeel lang maarja die dingen kosten toch ook weer 20+euro DAT IS TOCH ZONDE
Ik vind een cadeautip eigenlijk echt not done maar begrijp wel dat je het zonde vindt en dat je dan liever iets krijgt wat je ook echt gaat gebruiken. Maar ik vraag me af of een lijstje wel zou helpen. Mijn ervaring is dat mensen het vaak zelf zo leuk vinden om wat uit te zoeken (dan kan je dus wel in je omgeving laten vallen dat je al zoooooveeeeeeeel kleertjes hebt). Mensen die het zelf ook zonde zouden vinden iets te geven wat mogelijk niet gebruikt wordt of graag wat willen geven wat jullie graag zouden willen hebben voor de kleine gaan misschien zelf wel vragen of je nog wensen hebt en dan kan je ook zeggen dat je een online lijstje hebt met ideeen.
schiet me ineens wat te binnen bij het lezen, ik denk gewoon dat ik ga zeggen we sparen voor ....... en tja dan begrijpen ze het of niet maar goed ik bedenk gewoon wel wat als ik ze toch spreek ofzo en anders dan maar jammer dan zonde, en misschien valt het mee posi instelling dan maar haha