Badkamer...willen jullie even meedenken?

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 20 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    upload_2017-6-20_12-26-52.png

Wat vinden jullie van deze indeling? Mijn twijfel is vooral de douche. Wel of geen glazen deur? Alleen maar meer schoonmaakwerk en plekjes voor schimmel. Maar aan de andere kant, wordt de badkamer wel nat van alle spetters. Hebben jullie nog tips? Of zouden jullie het helemaal anders doen?

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Leuke indeling.
    Als het een optie is zou ik de douche aan de andere muur hangen (aan de kant van het raam zeg maar. En dan geen deur. Ik vind een douchedeur zelf erg benauwd en echt vreselijk met schoonmaken. Wij hebben geen deur in de douche, en het valt wel mee met spetteren.
    Ook mis ik een wc (maar die zit misschien op een andere plek).

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Wel een glazen wand. Idd vervelend schoonmaakwerk, maar anders heb je alles nat.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Ik mis ook de wc, als ik het goed begrijp heb je dus in gedachte een inloop douche wat achter het bad doorloopt?
    Heþ bad oogt heel klein, wat komt er dan nog tussen de muur en het bad?
    En heel praktisch hebben jullie zo genoeg opbergruimte?
    Komen de droger en wasmachine niet in deze ruimte?

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik vind een glazendeur vreselijk. Wat een gedoe om het schoon te houden. Zou dan zelf een stukje muur doortrekken en dan materiaal gebruiken wat je niet hoeft te poetsen.

6. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Wc komt ìnderdaad in een andere ruimte. Droger en wasmachine komen op zolder. Bad is wel ruim 1.80 lang. We wilden hem schuin af laten lopen, omdat het anders zo krap wordt met de wastafel.

7. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Het bad sluit direct op de muur aan. Opbergruimte is nog wel een dingetje. Daar loop ik ook een beetje tegenaan. Maar echt veel meer ruimte is er niet. Of toch evt. een grotere kast onder de wastafel. Het gedeelte tussen het kastje en de wastafel wilde ik voor de handdoeken gebruiken, maar het kan ook nog zo dat die gewoon op elkaar worden geplaatst.

8. Msee

Msee Niet meer actief

Indeling lijkt ongeveer op wat wij hebben.
    Wij hebben 2 regendouches in het plafond. Dat grijze opstandje tegen je buitenmuur is bij ons een bankje waar 1 van de douches boven hangt. Onze zoon kan daar heerlijk aan spelen en ik zit er goed tijdens migraine.
    De muur van het bad hebben wij langer en de doorkijk hoger. Geen last van spetters. Maar ik neem aan dat naast die glazendeur een muur staat dus je kan de badmuur niet verlengen? Dan is 90°draaien misschien optie? Je raam aanpassen, in de breedte en minder lang, wordt je verbouwing wel wat extremer.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wauw ik vind het echt een hele mooie indeling! Ik zou de muur nog iets meer doortrekken en dan zonder deur doen. Dus echt een inloop douche.. Want de douche ruimte lijkt best lang? Of is die dat niet? Wij zitten ook echt met de indeling van onze badkamer in de maag... Maar onze badkamer is echt veel kleiner dan die van jou. Als je genoeg tips heb gehad dan ben ik benieuwd of mensen ons ook nog tips kunnen geven nav onze plattegrond van de badkamer

Bailey07 vindt dit leuk.
  10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik zou het zonde van het bad vinden om die schuin af te laten lopen. Hoezo wil je om die wastafel heen moeten lopen dan?

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou een muurtje laten maken voor de douche en dan met een glazen deur.
    Wij hebben nu ruim een jaar dit in onze nieuwe badkamer en bevalt uitstekend.
    Deur alleen even droogmaken na het douchen.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Zoals ik het nu zie lijkt het of de douche door loopt achter het bad. En dan heb je een hele ruime douche.
    Links van het bad heb je nu een "loze" ruimte en daar zou je een kastkwijt kunnen.
    Hoe mooi de wastafel is hoe zonde ik de ruimte er onder vind. Weinig om spullen in op te bergen zelf hebben we een plank voor de handdoeken boven de wasmachine maar praktisch is die niet.

13. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij hebben toen de tijd ook gekozen geen deur ofzo en nu spijt van. Wij gaan 1 muur in de doucheruimte nu doortrekken.
    Verder wel mooie indeling.

14. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik zou het helemaal anders doen, het bad oogt nu heel klein en doordat jullie het schuin af laten lopen kan je er zeker niet met z'n tweeën in liggen. Zonde toch? :D
    Ik zou een mooi groot hoekbad plaatsen en kleinere douche ernaast. Ook mis ik de kasten, wij zouden zeker niet genoeg hebben aan zo weinig opbergruimte :)
    Glazen deuren geen ervaring mee maar lijkt me verschrikkelijk om die steeds te moeten schoonmaken

15. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Wat leuk dat jullie zo meedenken!! Best lastig vind ik.

Achter het bad begint inderdaad de douche. Die is dus lekker ruim. Eerst dus een aardig muurtje met nis aan beide kanten voor de sopjes en daarna een glazen deur. Tegen de muur een bankje om op te zitten. Er zijn 2 douchekoppen een verschuifbare en een regendouche. In de breedte gezet, voor het ruimtelijke idee. Als je dan met zijn tweeën doucht, dan kan je gewoon lekker naast elkaar staan. Ik heb gebeld over mijn twijfels betreffende de deur en die kan gecoat worden, zodat je hoegenaamd niet hoeft schoon te maken. Er zitten ook geen strips, zodat we geen last krijgen van schimmel.
    Het bad is ook nog een beetje lastig. We hadden in eerste instantie een groot hoekbad, waar je zo ongeveer met het hele gezin in kan. Dit gaan wij alleen zeer zelden doen. Voordat het bad vol is, ben je zo een half uur verder. Niet handig als ik die kleine even snel in bad wil doen. Alleen die hoek uit dat bad is nog een twijfelpuntje. Ik vind een beetje ruimte om de wastafel ook fijn. De wastafel kan nog wel groter ivm opbergruimte. Dat doen we denk wel.

16. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    IMG_0682.PNG

Bovenzicht

Bijgevoegde bestanden:

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh, nu snap ik hem. Van boven zie je beter hoeveel ruimte het is, op dat andere plaatje leek het alsof er bij het bad en de wastafel een groot leeg stuk zat.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Glazen douchedeur heb ik ook. Ik woon in een gebied met hard water, maar ik maak de deur gewoon regelmatig schoon met azijn enzo, ziet hij er weer keurig uit.
    Waar ik wel slechte ervaring mee heb zijn donkere tegels in je douchegedeelte, daar zie je heel snel vlekken en aanslag op. Daarom heb ik nu bewust voor een douchebak gekozen, wit en makkelijk schoon te maken. De rest van de badkamervloer heeft grijze tegels.

19. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wij hebben een bad in een hoek, vreselijk!
    Bij de verbouwing gaat het bad eruit. We doen er echt amper iets mee als nu alleen de kleine erin. Maar zodra die goed kan staan gaat ze lekker de douche in. Daarnaast ga ik nooit meer in bad. We hebben echt de ruimte wel maar onnodig poets werk

Mbt de wand.... mss een blokkenwand van dik glas? Hadden wij in ins appartement en was erg fijn in schoonmaak

20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Foutje

Deel Deze Pagina