Gestopt met pil, (onge)wenst zwanger

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door help, 3 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. help

    help Nieuw lid

    3 dec 2007
    3
    0
    0
    Na 10 jaar aan de pil te zijn geweest, ben ik nu 2 maanden gestopt, om te kijken of ik nog uit mezelf ongesteld kan worden.
    Ik ben op jonge leeftijd namelijk heel onregelmatig ongesteld geweest, en zelfs meer dan 1 jaar niet. Heb toen hoop onderzoeken gehad, en werd mij verteld, niet te lang te wachten om aan een kindje te beginnen, omdat t nog wel eens heel moeilijk zou kunnen gaan.
    Nou ben ik dus 2 maanden gestopt, en weer bleef mijn ongesteldheid uit, ik heb met mijn vriend met condoom gevreeen, maar laatst ging t mis,en nu blijk ik toch echt zwanger te zijn. Dit was echter niet onze bedoeling, want ik was gestopt om mijn menstruatie weer op gang te laten komen, en we hadden Absoluut niet verwacht dat t meteen raak zou zijn! We weten nu niet wat we moeten doen.
    Ik ben nu 26 dus niet super jong, maar we hebben nog geen huisje. :cry:
     
  2. hallo help,

    bedoel je te zeggen dat je vind dat jullie eerst een huisje wilde en daarna pas zwanger wilde raken?
     
  3. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik zou zeggen: maak samen met je vriend een afspraak bij de huisarts. Hij/zij kan je voorlichten over de mogelijkheden die er zijn.

    Verder wens ik je veel sterkte en moed om tot een juiste beslissing te komen.

    Groet van Kiki
     
  4. Juud72

    Juud72 Lid

    27 nov 2007
    5
    0
    0
    Zwijndrecht
    Lieve Help,

    Nu heb je wel een geweldig kado gekregen, zomaar onverwacht zwanger, en dat na tien jaar pil gebruik...Het is jammer dat je (nog) geen gespreid bedje hebt voor je kindje, maar dat komt allemaal wel goed. Ik denk dat je inderdaad even samen naar de huisarts moet gaan om je te laten informeren. Hij/zij kan je vast wel vertellen hoe of wat. En misschien kan je met urgentie een woning krijgen in jullie woonplaats en dan is er vast wel een mouw aan te passen hoor!
    Heel veel sterkte met alles, ik hoop voor je dat het allemaal helder kunt gaan zien.

    Groetjes Judith
     
  5. help

    help Nieuw lid

    3 dec 2007
    3
    0
    0
    Harstikke bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb voor donderdag een afspraak bij de huisarts.
    Mijn vriend steunt me gelukkig, wat we ook gaan beslissen. Alleen jammer genoeg heeft de woningbouw in onze stad lange wachtlijsten, en dat zou toch een hoop meer rust geven dat we ons eigen huisje hebben. En misschien de keus om t kindje te houden makkelijker te maken. Ik zou mijn moeder denk ik niet blij maken als ik bij haar een kamertje moet gaan inrichten.
    Ik denk er nog goed over en praat met de huisarts en mijn vriend.

    Groetjes
     
  6. Juud72

    Juud72 Lid

    27 nov 2007
    5
    0
    0
    Zwijndrecht
    Hoi Help,

    Als je er nog niet uit bent,of je wilt een ander "oor" dan je partner of familie, zoek dan eens contact met het VBOK. Die kunnen je ook helpen, met gesprekken en met bemiddeling voor spullen en dergelijke. Misschien ook wel aan een huisje ofzo....Heel veel succes met je keuzes en beslissingen. Ik ben wel erg blij voor je dat je partner achter je staat!

    Liefs,
    Judith
     
  7. help

    help Nieuw lid

    3 dec 2007
    3
    0
    0
    Ik ben net bij de dokter geweest, mijn eigen dokter was er niet, en ik kreeg een vervangend arts; een vrouw hoog zwanger!
    Het maakte mijn gesprek er niet makkelijker op.
    Ik ben door verwezen naar een instantie om met mij, en mijn vriend samen een beslissing te nemen.
    Bedankt voor jullie reacties.
     
  8. succes met het beslissen help. ik hoop dat welke beslissing je maakt, je er met heel je hart achter zal staan.
    rachel
     
  9. shanka

    shanka Actief lid

    28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    hey ik herken je getwijfel wel een beetje.
    Mijn vriend en ik kende elkaar nog niet zo heel lang en na een avondje stappen kwam van het een het ander je kent het wel ik was toen niet aan de pil en gebruikte ook geen condoom we zeiden ook als het komt dan komt het niet wetende dat het zo snel raak zou zijn.
    we waren wel heel erg blij toen ik dus zwanger bleek te zijn maar twijfelde ook heel erg omdat we bij mijn schoonouders op een zolderkamertje woonde en de kans op snel een huisje was er ook niet want de wachttijs was minimaal 4 a5 jaar en we stonden toen 3 jaar ingeschreven.
    we hebben toen toch gezegd hoe we het gaan doen zien we wel maar we zijn zelf zo stom geweest om het te doen dus nou houden we het ook.
    me zoontje is nu 15 maanden en ben echt heel erg blij dat ik die keuze heb genomen ik geef toe het was niet makkelijk in het begin omdat wij ook nog eens een hele berg schulden hadden en maar 50 euro per week hadden voor eten etc maar het is ons toch gelukt we wonen nu sinds een paar maanden in belgie omdat je hier niet met wachttijden enzo zit en mijn vader hier ook al woonde en we wonen nu vrijstaand dus beter kunnen we het niet krijgen voor ons en onze kleine man niet.
    denk er heel goed over na wat je moet doen want het is een keuze die je maar een keer kan maken ik zou zegge wil je het graag hebben ga er dan voor en kijk niet wat je nu niet heb want dat komt vanzelf allemaal wel.
    sucses met je beslising idd geval en heb je verder nog vragen dan kun je altijd even mailen.
    groetjes maris
     
  10. Help, het is ondertussen weer een tijdje geleden dat je hier gepost heb.
    ik ben erg benieuwd wat jullie samen hebben besloten...?
     
  11. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Als jullie er samen voor gaan, komt het vast helemaal goed.

    Jullie hebben samen de verantwoordelijkheid voor dit kindje en ook al wordt het misschien moeilijk, ga er samen voor.

    Je hebt het over de keuze om het kindje te houden of niet. Maar de verantwoordelijkheid begint al als je ervoor kiest samen seks te hebben. Ook door voorbehoedsmiddelen heen wordt een vrouw weleens zwanger. Die verantwoordelijkheid van een kindje, hoort bij seks hebben. Laat het kindje niet de dupe worden van het niet nemen van die verantwoordelijkheid door het weg te laten halen. Daar doe je ook julliezelf geen goed mee.

    Succes met jullie beslissing én met het zoeken van oplossingen, die er vast en zeker wel te vinden zijn.
     

Deel Deze Pagina