Wasverzachter?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by winnie29, Dec 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. winnie29

winnie29 Lid

Jul 14, 2008
    21
    0
    0
    Mijn kraamhulp vertelde mij vorige week dat ik de kleertjes van mijn kleine meid gewoon met onze was mag meewassen maar dan wel zonder wasverzachter. Iemand enig idee waarom dit niet gebruikt mag worden?

Ik heb nu 2 wassen gedraaid zonder wasverzachter maar tis dus keihard geworden. Heb nl geen droger dus het moet ff een daggie op de lijn hangen...

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ze kunnen er allergisch op reageren, maar ik moet bekennen dat ik daar nooit rekening mee heb gehouden. als ik de indruk heb dat ze er last van zouden hebben natuurlijk wel. maar beide kids kunnen er prima tegen

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Waarschijnlijk omdat er een kans bestaat dat haar huidje er niet zo goed op zal reageren.
    Ik heb het overigens altijd gedaan. Nooit problemen ondervonden. Als je het niet probeert dan weet je het niet. Anders heb je nog altijd een variant voor gevoelige huidjes.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik gebruik gewoon Silan sensitive of neutral wasverzachter, gaat tot nu toe prima. Babyhuidjes kunnen wat gevoelig reageren op wasverzachters.

5. ik heb vanaf het begin gewoon neutral wasverzachter gebruikt. Daar zitten geloof ik niet zoveel agressieve stoffen in. Daan heeft er ook nog nooit last van gehad :)

6. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik was altijd zonder wasverzachter omdat ik er zelf niet tegen kan.
    ik denk dat je het gewoon moet proberen alleen moet ik wel zeggen dat het echt geen pretje is als je er wel allergisch voor bent.
    truitjes en broekjes is niet zo erg maar ondergoed is niet erg prettig.

7. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier is er eigenlijk geen rekening mee gehouden.
    Ook de kraamhulp heeft hier niks van gezegd.

Ze heeft ook af en toe een wasje aan gezet maar of daar wasverzachter bij ging geen idee.

Hier gelukkig geen allergie.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ik gebruik het zelf al jaren niet meer, dus was hier geen punt

9. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    in het begin voor was kleine meid neutral gebruikt
    gebruik nu van Robijn sensitive, dermatologisch getest

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Was verzachter bevat veel stoffen waar een huid allergisch op KAN reageren.

Wat ik zou doen in jou geval is inderdaad neutral wasverzachter kopen, heb je wel de zachtheid. Maar niet de kleur en geur stoffen e.d.

Ik had zelf tot een jaar of 3-4 een gevoelige huid en ik ga dus alles wassen in neutral wasmiddel en wasverzachter.
    Want het doet echt zeer en jeukt verschikkelijk als je niet tegen het wasmiddel kan waarin je kleren gewassen zijn.

11. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    klopt, krijg zelf ook huiduitslag van wasmiddel
    gebruik voor wasmiddel, Ariel sensitieve.

als ik bijv iets leen van mijn zusje krijgik meteen uitslag op mijn armen

en na wat testen er achter gekomen dat alleen sensitive wasverzachter helpt maar dat ook met sensitieve wasmiddel gewassen moet worden.

12. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik zou Neutral gebruiken inderdaad.
    En van Robijn heb je ook iets hypo allergeen, dat gebruik ik de laatste weken en het ruikt heerlijk !
    En is superzacht natuurlijk

13. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,814
    4,057
    113
    Ik heb gewoon wasverzachter gebruikt, als ik alles bij mn kleine weg moet houden waar ze wel eens allergisch voor kan zijn, dan kom naar op met dat glazen hokje om haar in te zetten.

Als ze allergisch had gereageerd dan had ik gewoon lekker alles opnieuw gewassen en dan zonder wasverzachter, maar ik ga er niet bij voorbaat rekening mee houden dat het zou kunnen dat ze allergisch is ervoor.

14. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    hier gebruikt ik silan senstive. kan zelf niet tegen andere wasverzachters. je kunt ook een scheutje azijn bij de was doen, werkt ook goed.

groetjes, Miranda

15. winnie29

winnie29 Lid

Jul 14, 2008
    21
    0
    0
    Oke, dat is allemaal duidelijk! Ik dacht al wel dat het zoiets zou zijn...

Wij zijn zelf nergens allergisch of overgevoelig voor dus ik denk dat ik het maar gewoon probeer. Lukt het niet kan ik het snel genoeg veranderen.

Bedankt!

Share This Page