we worden uitgedaagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tonneke, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Oooow af en toe kan ik me zoontje wel achter het behang plakken. Hij heeft ons vanavond elke seconde lopen uitdagen. Hij weet dat hij aan bepaald dingen niet mag zitten en dan gaan hij met zijn handje er tegen aan leggen en lachen. Nee zeggen helpt dan niet wat hij gaat gewoon door. Als ik naar hem toe loop en dan handje pak en nee zeg wordt hij toch kwaad niet normaal, hij wordt dan beste agressief en bijt me dan. Ik word dan natuurlijk kwaad en hij wordt dan nog meer kwaad. Hij heeft trouwens de hele tijd dat hij overal in moet en zal bijten, misschien tandjes?? Andere kindjes is hij lief voor en bijt hij niet. Alleen zijn papa en mama en dan vooral mama

Herkenbaar?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wel herkenbaar. Wij blijven er toch zo consequent mogelijk zeggen dat het niet mag en na 3 keer niet luisteren verplaatsen we hem naar de hoek van de kamer. Natuurlijk gaat hij wel boos worden of huilen maar dat proberen we dan te negeren.

Dat lachen als je nee zegt of hem weghaalt is ook herkenbaar. Volgens mij zien zij het als een spelletje! Wij hebben soms weleens moeite om ook niet in de lach te schieten. Ik begrijp dat het soms vermoeiend is.

3. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Zoooo herkenbaar! Die van ons is bijna 2 en ook zo vervelend! Hij kijkt je lachend, recht in de ogen aan en pakt ondertussen de plant van tafel. Of wat dacht je van deze: als hij iets niet in zijn mond mag doen, houdt hij het een mm voor zijn mond!!
    Tja, wat moet je dan....
    Om gek van te worden!
    Wij waarschuwen en zeggen dan "laatste waarschuwing" en vertellen hem wat er gebeurd als hij het nog een keer doet (in de hoek of afpakken).
    Ik hoop zo dat dit over gaat, want het is echt niet leuk meer!

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    ik ben blij dat ik niet de enige ben met zo'n hummel. Die van ons ook, ze kijkt je lachend aan of negeert je zelfs en gaat gewoon verder met wat niet mag. Meestal zeggen we eerst "nee, mag niet" en leiden haar dan af door samen even iets anders te gaan doen, want het is gewoon een roep om aandacht, negatief of niet, als mama maar reageert. Maar goed het blijft vermoeiend om de hele dag politieagentje te moeten spelen.

5. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Oh ja, zo ongelooflijk herkenbaar. Hier nog zo'n monstertje. Ik zat al bijna in de auto naar Praxis om heel wat rollen behang in te slaan :( Sinds een paar dagen is meneer helemaal zichzelf niet: hij doet alles waarvan hij weet dat het niet mag. Maar echt straffen heeft nog geen zin, daar snapt hij niets van. We hebben ook niet een plekje waar we hem neer kunnen zetten voor 'straf', behalve de box, maar dat moet geen associatie krijgen met straf, da's niet handig als ik 'm er ook eens in moet zetten om de container om te zetten/te koken etc.

Zo lastig... En inderdaad, zo'n ondeugend koppie erbij: oooh dat mag niet, maar ik doe het lekker puh toch! Of hij loopt al schuddend met z'n vingertje ergens op af (want hij weet: daar mag ik niet aan komen), er komt een grote grijns tevoorschijn, hij pakt het en rent hard weg. Om gek van te worden. Eén voordeel: ik hoef niet meer naar de sportschool, krijg genoeg beweging :D

Oh en hij heeft laatst zijn eerste driftbui gehad, nou weet ik ook hoe dat is, pfff... Wat een gedoe! Om niets!

6. Alita

Alita Niet meer actief

oeeeeh hier dus ook!!! Gek wordt ik ervan en het meest irritante vindt ik is dat je probeert ze duidelijk te maken dat het niet mag maar dat het niet aankomt zeg maar...

Tja en dan ook zwanger zijn en natuurlijk altijd op het einde van de dag lastig worden, maakt het er niet allemaal makkelijker op!!

7. Alita

Alita Niet meer actief

@Ladyd idd in de box doe ik ook niet want dat mag geen strafplekje worden....en voor de rest heb ik ook geen opties..
    Ik probeer het hoekje maar da vindt ze het weer ontzettend lollig dat als zij wegrent ik achter haar aan kom....pffff....

8. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ja, zo lastig... En de trap ook niet, ik was vroeger bang voor de trap/gang omdat ik daar opgezet werd als ik stout was. Dat is nou ook niet echt een optie. Dus we weten nog niet echt wat we ermee aan moeten... Iemand nog een helder idee?

9. Alita

Alita Niet meer actief

nee en dan gaat ze naar boven want onderaan hebben we geen traphekje;)
    Volhouden is het enige wat je kunt doen denk ik......bleeeehhhhhh

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Leuk he kinderen!

Die van ons presteert het om heel trots een hand vol kattebrokjes in zijn mond te doen terwijl ik 2 seconden ervoor heb gezegd dat hij eraf moet blijven. En dan naar me kijken met zo'n blik, raad eens wat ik in mijn mond heb.

11. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    Goh wat herkenbaar, van de kattenbrokjes tot nee schuddend ergens naartoe lopen en weten dat het niet mag.
    Ik zet hem na 3 keer waarschuwen toch in de box met de tekst: als je niet los kunt ga je maar even rustig spelen. en dan gaat hij vaak gewoon spelen.

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dus....
    snappen ze het nog helemaal niet!
    Het is een bekend ritueel voor ze daarom gaat het op deze manier en blijven ze het doen.

13. Alita

Alita Niet meer actief

@Tjessia nou snappen ze het nog niet...
    Ze weten anders verdomde goed wat ze moeten doen om je uit te dagen hoor!!

14. Alita

Alita Niet meer actief

oeeh ja.....soms moet ik dan echt mijn lach inhouden of ik ontplof bijna hahaha..heerlijk kinderen!!
    Straks heb er hier 2:$

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dat is geen uitdagen, dat is het ritueel daarom lachen ze er ook bij. Het is een spel. ;)

16. Alita

Alita Niet meer actief

nou ik zie het echt als uitdagen maar goed....grenzen aftasten kijken hoe ver ze kunnen gaan...
    Hoort bij de leeftijd he?

17. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Er zit ook wel een verschil in leeftijd van zoontje van ts en jouw kindje. Bij de leeftijd van 2 jaar gaat het idd meer richting aftasten maar rond 1 jaar niet.

18. Alita

Alita Niet meer actief

ze is bijna 2:(

Deel Deze Pagina