Dochter bijna 1 heeft een aft...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by DeeLighT, Jul 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Mijn dochter heeft volgens mij een aft. Heb er zelf ook een momenteel, maar die dingen zijn toch niet besmettelijk of wel?

Hij zit op hrandje van haar bovenkaak, waar (ooit) een boventand moet komen... Het is geen doorkomende tand, daar is niks van te voelen.
    Ze lijkt er ook geen last van te hebben.

Wie z'n kindje heeft er nog meer een aft gehad en ging ie snel weg?

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,166
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Aften zijn niet besmettelijk.
    Hebben jullie verder geen klachten? Bij ons op school heerst hand-voet-mond-ziekte. Bij de meeste kinderen begon dit met aften in de mond. 't Is niet ernstig, alleen vervelend. Je krijgt dan ook rode plekjes en blaasjes op je handen en mond.

Ik gebruik altijd mondwater als ik een aft heb. Maar dat lijkt me bij zo'n kleintje absoluut niet handig. ;) Ik denk dat je gewoon moet afwachten tot het geneest.

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    mijn dochter heeft er 1 gehad maar is na paar dagen weer weggegaan.. ze had er wel last van

4. tulip

tulip Niet meer actief

bij mn dochtertje geen ervaring, maar ik heb er zelf wel veel gehad. Ik gebruik altijd zendium tandpasta, dan is het zo weg, maar dat is voor volwassenen natuurlijk. De tandarts adviseerde mij dat, misschien kun je je eigen tandarts even bellen of je dit tijdelijk voor je dochtertje mag gebruiken.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    #5 DeeLighT, Jul 23, 2010
    Last edited: Jul 23, 2010
    tupp, nee verder geen klachten. Heb 'm ook per toeval ontdekt....
    Edit: ze heeft wel luieruitslag (al tijden niet meer gehad)...

missflower, ik hoop dat ie hier over een paar dagen ook weg is....
    Van mijn eigen aft heb ik flink last maar hij zit dan ook op een rotplek.

tulip, zendium tandpasta, nooit gehoord dat dat daarvoor hielp....
    Weleens gehoord over zout water spoelen... misschien moet ik dat maar eens proberen, alleen voor mn dochter niet dan. Ach, wie weet is tie maandag wel weg.

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dan denk ik niet dat het een aft is, die doen echt heel zeer namelijk! Mijn zoontje heeft een tijd terug heel z'n mondje vol gehad.. Zo sneu! Hij kreeg er zelfs koorts bij en was echt ziek! Ook wilde hij Niks eten en drinken!

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter heeft momenteel ws ook hand voet mond ziekte. Uitslag op de billen kan daar ook bij horen (weet ik doordat andere kindjes het ook hebben gekregen die met 'de bron' in aanraking zijn geweest).

Zij heeft vnl uitslag op de billen, wat blaasjes in de mond (lijkt op aften) en wat rode bultjes (sommige met wit blaasje) onder haar voeten en op de benen. Beetje verhoging gehad. (Daarnaast had ze ook ontstoken oogjes, maar dat heeft er ws niets mee te maken.)

t Zou dus best HVMziekte kunnen zijn...?

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Er is verder niks aan haar te zien... Uitslag billen wordt minder en aft lijkt kleiner. Mijn man denkt dat er een tand aan zit te komen. Maar dan is het meestal wit en niet gelig toch?

Zou wel leuk zijn d'r derde tandje net voor ze 1 word.:)

9. tulip

tulip Niet meer actief

hier was het idd altijd wit, maar ja dat zegt ook niet alles. Voel je echt geen puntje ofzo??? Hier duurde het altijd wel lang voordat de tand echt doorwas hoor.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Klinkt eerder als hans voet mond ziekte inderdaad, heeft mijn oppaskindje ook af en toe.

En voor jezelf, spoelen met listerine original (de andere varianten werken niet bij mij) en je bent er in 2 dagen vanaf :)

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Nou, ik zal d'r handjes en voetjes maar in de gaten gaan houden dan.... Krijgen ze daar ook koorts bij?

12. theeleut

theeleut Actief lid

Aug 19, 2008
    314
    2
    18
    Hoi,

Mijn dochter heeft ook zo'n soort aft gehad, op de bovenkaak precies waar een voortand moest komen, ongeveer twee dagen daarna kwam er een tand door en was de aft de dag erna weer helemaal weg...,

Hier ook geen overige plekken op handen voetjes of in haar mond te vinden wel had ze last van lekkere spuitluiers, en een heel klein beetje luieruitslag (maar niet echt noemenswaardig), dus denk toch dat het misschien ook door het tandje veroorzaakt kan worden.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    hey theeleut bedankt voor je antwoord, ik hoop het want ze heeft er nog maar 2 hihi. Staat wel schattig, die twee ondertandjes.

14. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Mijn dochter heeft pas stomatitis gehad. Een enkele aft gaat binnen een paar dagen weg. Maar als zich dit verder ontwikkeld (stomatitis) kan het echt vies pijn doen en zijn ze daar goed ellendig van.

Share This Page