We zijn aan het rommelen...help!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jackie87, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hoi,
    Ik weet het even niet meer.
    Mijn zoontje is ruim 7 weken en krijgt borstvoeding. Hij is nu een paar dagen verkouden en slaapt 's nachts heel slecht. De ochtenden zijn ook rommelig tot een uur of 11. Dan valt hij als een blok in slaap.
    Wat mij de laatste tijd opvalt is dat hij maar heel kort wil drinken. Echt maar een paar minuten per borst. Ik wissel dan van borst in de hoop dat hij weer verder wil drinken. Mijn borsten voelen we soepel aan na een voeding. Nu denk ik dus dat hij niet genoeg achtermelk krijgt, maar hij weigert meer te drinken. Zijn ontlasting is groen (teveel voormelk ?) En onder de groene ontlasting is de luier rossig (bloed???).

'S nachts komt hij elke 3 uur voor een voeding. Na de voeding is hij amper in slaap te krijgen. Hier hebben we al vanaf zijn geboorte last van (spugen, de hik en nu dus een verstopte neus en hoesten ). 'S ochtends vanaf 6.00 tot 11.00 komt hij elke 1.5 tot 2 uur voor een voeding. In de kinderwagen of draagdoek slaapt hij goed tussendoor. In de middag laat hij 3 of 4 uur tussen een voeding. En 's avonds clustert hij tot een uur of 21.00.

Mijn vragen zijn dus:
    - Is het normaal dat hij zo kort drinkt aan de borst?
    - Hoe zit het met die groene ontlasting? Is dat echt slecht?
    - Waarom heeft hij 's nachts zo'n moeite met in slaap komen en overdag niet?

Het is een heel verhaal geworden. Bedankt voor het lezen in ieder geval.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier zit onze baby ook s avonds en s nachts meer dicht bij een verkoudheid, haar ontlasting was dan ook vaak wat groener, al het slijm is niet zo fijn voor de darmpjes).
    Wat betreft het korte drinken, krijgt hij misschien te weinig lucht, heb je geprobeerd om voor het drinken met zoutoplossing te sprayen? Op een gegeven moment gaan babys wel effectiever drinken, maar 7 weken is nog wel erg jong, dus kort drinken lijkt me nu nog minder drinken. Als hij ook vaker komt, maakt dat niet meteen wat uit (zolang het niet heel weinig is), want je borsten zijn dan leger en hij krijgt dan toch de vettere melk ook binnen. Als hij goed plast en je borsten voelen soepel is het wel goed denk ik. Ik zou het wel in de gaten houden met dat korte drinken, klinkt toch alsof het drinken wat moeite kost. Het is wel fijn dat hij s avonds nog clustert, kan hij toch nog wat inhalen als hij het nodig heeft.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Te weinig lucht, daar had ik helemaal niet aan gedacht wat stom! Giteravond heeft hij met papa gedouched. Toen is er veel slijm los gekomen. Wel een rampennacht gehad helaas.
    Vanochtend zoutoplossing gehaald (ik heb altijd gedacht dat het pas vanaf 3mnd mocht). Daarna heeft hij goed gedronken gelukkig! Ook een gele poepluier :)

Wat ik wel raar vind is dat mijn borsten nooit meer vol voelen.

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Dat korte drinken herken ik wel hoor. Ik zou de plasluiers goed in de gaten houden en kijken hoe het gaat met de ontlasting.
    En regelmatig even wegen.
    De ochtenden waren hier ook onrustig. Dat gaat allemaal vanzelf over, wanneer er een ritme in zit.

Het niet willen slapen 's nachts is echt slopend, misschien wil hij op/bij je slapen? Wiegen? Rechtop tegen je aan houden, ook i.v.m. de verkoudheid?

5. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Er is mij verteld wanner je borsten niet meer super vol voeken je melk goed afgestemd is op de behoefte van je kindje

Ik geef nu bijna 10 maanden bv en heb bijna tot nooit stuwing gehad en hele volle borsten

Deel Deze Pagina