mijn man wilt perse deze naam voor jongen...

Discussie in 'Babynamen' gestart door doedie1991, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi dames,

Heb twee zonen uit eeen vorige relatie en nu dus zwanger van me huidige man.
    Hij wilt perse deze naam 'Ramsey' als t een jongen word. zelf vins ik de naam niet zo leuk en heb al geprobeerd hem over te halen maar t lukt niet.. Wat vinden jullie van die naam??

2. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Euhhh, wanneer één van beide ouders de naam niet mooi vindt wordt dat de naam niet lijkt mij... En ik vind persoonlijk de naam ook niet mooi...

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hoeft hem niet over te halen. Dit wordt het gewoon niet. Je moet het samen eens zijn

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.768
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Juist.

5. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Als jij de naam niks vind gaat je kind toch gewoon niet zo heten? Samen een kind is samen een naam bedenken. Ik zou dat dus zo snel mogelijk duidelijk maken dat jij samen een andere naam wil bedenken. Ik vind de naam trouwens echt afschuwelijk

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je moet het beide mooi vinden. Ik zou in dat opzicht geen compromis sluiten, als je een naam echt niet mooi vindt. Tenzij er een belangrijke reden is of er een bepaalde emotionele waarde aan een naam hangt. Maar dat zal met deze naam vast niet zo zijn, neem ik aan.

7. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Ja de naam heeft met zn overleden vader te maken hij overleed toen hij 14 was...

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohhh sorry ik denk metwen aan die kok die zo staat te schelden enzo. Is er geem speciale rede voor hem?

Dan zou ik het hem heel duidelijk maken dat als je samen een kindje krijgt je sameb een naam gaat bedenken en als 1 de naam niks vind dan os dat niet de naam.

Misschien een optie om het als 2de naam te gebruiken.

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.614
    113
    Als het met zijn overleden vader te maken heeft zou ik voorstellen dit als 2e naam te gebruiken. Maar een 1e naam moet je beiden leuk vinden. Natuurlijk is het mooi om opa te gedenken met een naam, maar dat hoeft niet perse de roepnaam te zijn.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.768
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dan wordt het gevoeliger. Maar dan nog vind ik dat je het samen eens moet zijn, zéker over de roepnaam. Zoals al eerder gezegd: misschien als tweede naam? Of kijken naar andere namen die met zijn vader te maken hebben en die gebruiken of een vernoeming.

11. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi hoi dames

Bedankt voor de reacties.. Ja er is nog een naam Edor maar klinkt beetje oudbolkig. Ga t nog eens met manlief over hebben en idd als tweede naam zoi een optie kunne zijn:) bedankt voor de reacties

12. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Begrijp dat het dan ook een gevoelig onderwerp voor je man is... Ik herken het wel hoor... manlief had dit ook, wilde ook perse de namen van overleden moeder/broer.. Wij hebben de namen als tweede naam gebruikt en samen een mooie bijpassende naam gezocht die we beiden erg mooi vonden!
    Geen gemakkelijke opgave, maar wel heel tevreden met de namen nu!
    Succes!

13. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ik vind de naam niet zo mooi en als jij het ook niet mooi vindt, moet je hem niet nemen. Maar als tweede naam kan toch wel? Onze kinderen hebben ook een tweede en derde naam die verwijst naar dierbaren die overleden zijn.
    Of een afleiding maken van Ramsey?
    Ramses
    Sam
    Ramon
    Ramis
    Ramo

Succes

14. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

O, nog niet alles gelezen. Edor? Nooit van gehoord (in ben dan ook Belg:D). Maar eigenlijk vind ik dat wel een leuke, originele en frisse naam. Of Fedor van maken? Of Eden (Hazard, de Belgische stervoetballer)?
    Emilie

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    En:

Edo Ramsy ...(achternaam)...?

16. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Over de roepnaam moet je het beide eens zijn. Ik snap je man dat hij zijn vader wilt vernoemen, maar dat kan ook in een tweede naam.

Mijn man wilde perse zijn moeder vernoemen, prima, maar niet als roepnaam. Ons meisje krijgt nu een afleiding van mijn sm naam als tweede naam.

17. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Je moet het er toch allebei over eens zijn? Ik denk dat jullie op zoek moeten naar iets anders. Ik vind Ramsey verschrikkelijk maar Edor vind ik zo mogelijk nóg lelijker..

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Er is toch niets mis met

...(naam die jullie beiden prachtig vinden) Ramsey Edor? Opa vernoemd en niemand kijkt raar bij een aparte tweede of derde naam. Daar zijn die namen voor.

19. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je moet een naam beide mooi vinden, want je moet die naam vast nog heel vaak over straat roepen ;). Ik zou dan voorstellen om het als 2e naam te gebruiken. Of als 1e naam iets wat er op lijkt (Ramon of zo).

20. boys mom

boys mom Lid

12 jul 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als tweede naam vind ik ook een heel goed idee en Ramon zou ik persoonlijk ook een mooie naam vinden. Succes!

Deel Deze Pagina