veel voorkomende naam

Discussion in 'Babynamen' started by Q1987, Feb 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Q1987

Q1987 Niet meer actief

hoi, ik ben nog niet zo ver maar namen hebben we al bedachy, kan altijd weer anders worden natuurlijk als ik daad werkelijk zw. ben

nu mijn vraag we hebben een naam en die komt in de top 5 voor
    maar het is ook echt zo"n naam die bij ons past,
    vooral ook omdat mijn ouders vreemde namen maar raar vinden, en zijn familie heeft al erg gauw een spraak gebrek bij alles wat langer is dan vijf letters (dit is geen grapje)

Wat vinden jullie daar van als je een kind de naam geeft waarvan al zeker vijf andere ervan in de klas of op het werk zitten?

gr. Q :)

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Zou ik niet voor kiezen... ik ben liever een beetje origineel.

3. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

Oct 3, 2009
    1,009
    0
    36
    Ik vind dat je gewoon voor een naam moet kiezen die bij jullie past! Ook al is het een top 5 naam!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,167
    8,897
    113
    Als dat de naam is die je leuk vind, zou ik hem gewoon kiezen. Nederland is groot, die 726 Emma's (bv.) uit 2011 wonen niet allemaal in dezelfde stad. En de kans is groter dat ze een naamgenootje tegen komen, maar ik zou dan liever hebben dat dat zo is en dat ik vind dat m'n kind een leuke naam heeft dan dat het niet zo is en ik de naam van m'n eigen kind minder leuk vind.

5. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Wij hebben ook een top5 naam voor onze dochter, en ik ken geen den ander kind met dezelfde naam.
    Gewoon doen dus.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Helemaal mee eens!!

Hier twee kinderen met een naam die vrij hoog in de top staan (vooral Milan natuurlijk), maar ik ken geen andere kinderen met die naam. Er zitten bij Milan op 't kdv wel bijv. twee kindjes die Frederique heten, terwijl dat juist helemaal niet vaak voorkomt. Je weet het gewoon niet van tevoren!

@2g4e: Isabella is toch ook wel een vaak voorkomende naam?

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar als het voor jullie DE naam is zou ik het zeker doen. Anders krijg je er achteraf nog spijt van als je toch voor een andere naam kiest en dat zou toch doodzonde zijn!

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn naam hoor je nooit, maar toch had ik ooit een naamgenootje op de middelbare school. En je weet het toch niet een naam kan ook ineens populair worden, dan heeft ze geen evenoude naamgenootjes, maar wel een hoop naamgenootjes 1 a 2 klassen lager op school. Op school in de schoolgist staat 1 naam x (ook top 5 naam) terwijl hier in de straat er wel 4 wonen.

9. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    gewoon doen hoor!
    vind het altijd wel meevallen met al die ''veel voorkomende namen''

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik zelf hou niet van namen die veel voorkomen,

wij hebben dan ook namen voor de kinderen die hiervoor niet gegeven zijn, wij hebben de namen "gemaakt"uit lettergrepen van onze eigen namen. ( beet je hutselen dus :p)

maar ik vind wel dat een naam moet passen in het gezin, bij je gevoel,

als "emma" helemaal bij jullie past zou ik daarvoor gaan, en niet ijlenia bij wijze van als naam gaan doen omdat het een "bijzondere" naam is.

mijn gevoel moet er goed bij zijn, en als jou gevoel zegt dat je de top 5 naam moet "gebruiken"zou ik daar zeker voor gaan

11. Q1987

Q1987 Niet meer actief

Het liefst wil ik dus ook iets erg moois en orgineels maar weetje als ik bv met een naam als Reaven aan kom (die vind ik helemaal geweldig)
    dan kijken mijn ouders zo met een gezicht van WTF! en me schoonouders zouden die naam dus never nooit kunnen uitspreken.. ipv reeevan spreken ze het uit als raven :S

12. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Kies de naam die jullie leuk vinden ook al is het er een uit de top 5

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ga er gewoon voor, is jullie kindje!

14. Q1987

Q1987 Niet meer actief

:) dank u dames! we blijven er lekker bij. :D

15. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Wat nu top 5 is, is over 50 jaar weer ouderwets...
    Het zegt zo weinig die statistieken! Gewoon de naam kiezen die jullie het mooist vinden!

Wij hebben twee keer een naam gekozen die weinig tot zeer weinig voorkomt in Nederland, maar dat komt meer door de achtergrond van mijn man (Arabisch). Een weinig voorkomende naam is ook niet altijd fantastisch hoor.. een top 5 naam hoeft tenminste niet gespeld te worden!

16. Laurake

Laurake Actief lid

Mar 22, 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgië/Riemst
    Wij hebben ook een naam gekozen die toen en nu nog altijd in de top 5 van België staat nu dit jaar zelfs op nr 1 maar daar trekken we ons niks van aan wij hebben een naam gekozen die we mooi vonden:)!
    En ja er zit per toeval een 2e Daan bij ons kapoen in de klas maar kinderen maken er geen probleem vaan waarom wij wel;).
    Voor een 2e zal het ook een naam zijn wss die in de top 10 zal staan.
    Wij houden nu eenmaal van eenvoudige korte namen

17. kalli

kalli Niet meer actief

Mijn volledige naam heeft tien letters, met Kalli ben je dus pas halverwege, als ik mezelf voorstel, dan moet ik het altijd minstens 1x herhalen, vaak wel een keer of vijf, mijn oma spelt het nog steeds verkeerd. Maar ach, mijn ouders vonden die naam mooi, vonden hem bij mij passen en ze hebben het gewoon gedaan! Ik vind het prima hoor. Tegenwoordig kort ik mijn naam af, omdat het in het buitenland zo lastig is. Dus als je voor een lange naam gaat, zou ik er wel op letten hoe mensen het dan zouden afkorten áls ze het gaan afkorten, maar ook dat heb je zelf in de hand. Iemand die mij Kal noemt, weet na één keer dat ze dat geen tweede keer hoeven te zeggen...

18. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Gewoon de naam kiezen die jullie mooi vinden.
    Ook al is het een naam die meer mensen mooi vinden. Het is toch jammer als een naam dus lang in je achterhoofd blijft hangen en je die niet kunt gebruiken.
    Ook al kies je een ingewikkelde naam, ook al duurt het misschien even voor ze weten hoe ze het uitspreken, als jullie het mooi vinden moet je het gewoon doen! Het is JULLIE kindje, niet die van de opa's & oma's. ;)

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Gewoon je gevoel volgen! :)

20. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,057
    885
    113
    Gewoon doen als het echt DE naam is voor jullie!
    Mijn zus vond Sophie geweldig, maar die hoorde ze teveel... nu heet haar dochter Roos haha!
    Ondanks dat je die ook veel hoort, was dat hem gewoon dus ja, dan moet je het doen!

Share This Page