Yes!!! We zijn er bijna uit. We kiezen voor Emilie of Emelie. Eigenlijk vinden we Emily de mooiste schrijfwijze maar dat spreek je dan weer uit als emmelie en wij willen toch echt Eemelie als uitspraak. Eigenlijk kunnen we niet goed kiezen tussen Emilie of Emelie dus ben erg benieuwd wat jullie mooier/leuker vinden. xxx
Ik heb gestemt op emelie omdat je aangeeft dat je de uitspraak liefst eemelie wilt hebben. Ik denk als je gaat voor emilie dat mensen toch de uitspraak als emmilie gaan doen. Liefs Miranda
Moet zeggen dat ik wel een foutje heb gemaakt. Ik wil graag dat mensen de eerste letters uitspreken als eem zeg maar en daarna wordt het dus ilie of elie. Beetje verwarrend misschien
Bij Emilie is die "i" taalkundig gezien een "stomme e" zoals ze dat noemen. Mensen gaan dat automatisch als "e" uitspreken omdat de klemtoon er niet op ligt. Net zoals in b.v. "gewillig", "gezellig" en "zielig". Ga je het toch met een "e" schrijven dan moet je dochter straks telkens als iemand haar naam op schrijft er bij zeggen "met een e", en daar wordt je op een gegeven moment ook gallisch van. Heb ik met mijn eigen naam ook (en dat is niet Agatha). Is voor 1 keertje niet erg, maar je leven lang wel. Dat wat de "i" betreft. Maar als je wilt dat het wordt uitgesproken als "Eemely" dan kun je er Eemily of Eemely van maken, want met 1 e zou ik het als è uitspreken. Het is een engelse naam volgens mij, en in het engels wordt het als èmely uitgesproken. Mooie naam, overigens, Emily (hoe je het ook schrijft).
ik zou gaan voor de normale schrijfwijze Emily en niet Emely.Voor mij ziet het met e uit als een spelfout.
ik heb ook Emilie gestemd. vind ik zelf ook een hele mooie naam. maar net als met veel van onze mooie namen, hebben kids van vrienden die al