we zijn er bijna uit!!!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Konijntje30, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie het mooist?

1. Emilie

2. Emelie

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Konijntje30

12 mei 2009
    8
    0
    0
    Yes!!! We zijn er bijna uit. We kiezen voor Emilie of Emelie. Eigenlijk vinden we Emily de mooiste schrijfwijze maar dat spreek je dan weer uit als emmelie en wij willen toch echt Eemelie als uitspraak. Eigenlijk kunnen we niet goed kiezen tussen Emilie of Emelie dus ben erg benieuwd wat jullie mooier/leuker vinden.

xxx

2. Miranda77

Miranda77 Actief lid

4 mei 2006
    147
    0
    0
    begeleidster verst. gehandicapten
    Friesland
    Ik heb gestemt op emelie omdat je aangeeft dat je de uitspraak liefst eemelie wilt hebben. Ik denk als je gaat voor emilie dat mensen toch de uitspraak als emmilie gaan doen.

Liefs Miranda
    ;)

3. Konijntje30

12 mei 2009
    8
    0
    0
    Moet zeggen dat ik wel een foutje heb gemaakt. Ik wil graag dat mensen de eerste letters uitspreken als eem zeg maar en daarna wordt het dus ilie of elie. Beetje verwarrend misschien:(

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind Emilie mooier.

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    emelie

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Emilie! Bij Emelie krijg ik het idee dat het verkeerd geschreven is.

7. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Als de uitspraak heel belangrijk voor je is, zou ik gaan voor Emelie.

8. 4days

4days Niet meer actief

Ik zou eerlijk gezegd de namen uit de pol ook uitspreken als emily, en niet als eemily....

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ook!

10. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    #10 Agatha, 18 jun 2009
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
    Bij Emilie is die "i" taalkundig gezien een "stomme e" zoals ze dat noemen. Mensen gaan dat automatisch als "e" uitspreken omdat de klemtoon er niet op ligt. Net zoals in b.v. "gewillig", "gezellig" en "zielig".
    Ga je het toch met een "e" schrijven dan moet je dochter straks telkens als iemand haar naam op schrijft er bij zeggen "met een e", en daar wordt je op een gegeven moment ook gallisch van. Heb ik met mijn eigen naam ook (en dat is niet Agatha). Is voor 1 keertje niet erg, maar je leven lang wel.
    Dat wat de "i" betreft.
    Maar als je wilt dat het wordt uitgesproken als "Eemely" dan kun je er Eemily of Eemely van maken, want met 1 e zou ik het als è uitspreken. Het is een engelse naam volgens mij, en in het engels wordt het als èmely uitgesproken.
    Mooie naam, overigens, Emily (hoe je het ook schrijft).

11. supermummy

supermummy Niet meer actief

ik zou gaan voor de normale schrijfwijze Emily en niet Emely.Voor mij ziet het met e uit als een spelfout.

12. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik heb ook Emilie gestemd. vind ik zelf ook een hele mooie naam. maar net als met veel van onze mooie namen, hebben kids van vrienden die al

Deel Deze Pagina