Hoi, Ik zit hier even met een klein dilemmaatje.. Nu ik 38 weken zwanger ben hebben we nog steeds een drietal babynamen die we leuk vinden voor ons ongeboren jongetje over. Met de naam die wij beiden het leukst vinden heb ik een probleempje: een collega van mij (met wie ik dagelijks van doen heb), heet ook zo (je spreekt het hetzelfde uit, alleen je schrijft het anders). Ik kan me hier moeilijk over heen zetten en ben geneigd een van de twee andere namen (die we beiden minder leuk vinden) te kiezen. Mijn vriend snapt het wel enigszins, maar zegt wel dat hij zich hier wel overheen zou kunnen zetten als hij in die situatie zat. Die collega zal het waarschijnlijk ook geen probleem vinden dat mijn zoon ook zo zal gaan heten. Verder zal ik mijn kind de rest van mijn leven om me heen hebben en die collega hoogst waarschijnlijk niet. Wat zouden jullie doen in deze situatie: het toch houden bij de naam die wij het leukst vinden of kiezen voor een andere naam? groetjes S.
Ik snap goed dat dit een dilemma is. Ik vind het dan ook moeilijk je advies te geven. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je de naam kiest waar jij (en je man) je het prettigst bij voelt. Meer kan ik je ook niet adviseren . Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik waarschijnlijk dezelfde twijfels hebben.
Moeilijk hoor, ik begrijp precies wat je bedoelt. Zat met hetzelfde probleem en wij hebben het uiteindelijk niet gedaan. Mijn man vond overigens ook dat wij het niet moesten doen want hij moest ook gelijk aan die collega van me denken (ze kennen elkaar). Ik heb er geen spijt van. Veel wijsheid met jullie keuze!
Inderdaad een lastige keuze maar ik zeg kies de naam wat jullie het meeste aanspreekt. Ook al is dat nu net de naam van je collega. Je kunt hier toch geen rekening mee gaan houden. Ik bedoel stel dat je jullie kindje de tweede keus naam geeft en je komt na je verlof op je werk en er is een nieuwe collega met precies die naam dan kun je het ook niet meer veranderen. En zoals je zelf zegt: Je kindje heb je de rest van je leven bij je en je collega staat volgend jaar misschien wel op straat Succes ermee.
Lijkt me moeilijk, snap wat je bedoeld. Toch zal ik voor de eerst keus gaan. Zal je net gebeuren dat hij de week na de geboorte onslag neemt en jij voor een 2e keus bent gegaan. Blijft moeilijk!! SUCCES!!!!!
Ik zou het wel doen hoor. Net wat je zegt, je collega is tijdelijk en je kindje voor altijd, die wil je toch de mooiste naam geven?
Gewoon doen hoor! Als het bij ons een jongen was geworden zou hij dezelfde naam als de buurman krijgen en we hebben ook gewoon aan de buurman gevraagd hoe het is om met zijn naam rond te lopen....dus geen probleem hoor....zou gewoon op je eerste keus afgaan....het is tenslotte ''maar'' een collega. Ik zeg ''maar'' omdat ik het bij familie anders zou vinden.
ik zou echt voor de naam gaan die je het leukst vind! Je zegt al dat je een andere schrijfwijze hebt als de naam van je collega. Ik zou hier echt geen probleem van maken. En als je het nog moeilijk vind dat zou je het er ook eens met je collega over kunnen hebben!
Ik zou er gewoon voor gaan. Wat je zelf al zegt, je kindje is voor altijd en je collega waarschijnlijk niet.
Ik zou er ook gewoon voor gaan.. Mijn ouders hebben ook voor mijn naam gekozen ondanks dat mijn vader zijn collega ook zo hete. Ze vond het helemaal geweldig toen ze hoorde dat mijn ouders voor dezelfde naam hadden gekozen als die van haar. Ik kreeg zelfs een zilveren arbandje van haar met mijn naam erop...
Hoi, Ik zou gewoon die naam geven. Onze dochter kreeg ook dezelfde naam als een collega (tevens goede vriendin). Zij vond het helemaal leuk. Ik zou het zelf ook leuk vinden als een collegaatje haar kind dezelfde naam als ik heb zou geven. En zoals een heleboel hier al geopperd hebben.....wat nou als jij of die collega daar weggaat. Dan heb je spijt dat je die naam niet gekozen hebt. Doen dus die naam!! Groetjes
Ik zou ook gewoon voor die naam gaan, je collega zal misschien wel leuk vinden en wie weet binnen x aantal jaar heb je geen contact meer met die collega, ik heb nog gehoord dat iemand dezelfde naam koos voor haar dochtertje als haar nichtje of nichtjes dochter, ligt nog dichter toch? groetjes flyke
Ik zou lekker voor die naam gaan hoor! Je collega kan hoogstens grapjes maken dat jouw kind naar hem/haar vernoemd is, als jij die collega aardig vind dan zou je er vast om mee kunnen lachen. Kun je niet goed overweg en hij/zij doet dat, dan zou je je er misschien aan kunnen irriteren.
Ik zou voor die naam gaan die jullie het meest aanspreekt, voor 100% zeker weten. Straks noem je je kind anders, krijg je een andere baan of andere collega en heeft die de naam je nu zou kiezen maar niet zo mooi vindt! Zo is er altijd wel wat. Je kind hoort voor eeuwig bij je, je collega absoluut niet.
ik zou ook voor de naam gaan die je collega ook heeft.. net wat je zegt je kind zie je je hele leven en misschien is je collega volgende maand al weg..
Ja moeilijke keuze, maar ben het wel eens met de reacties als: kindje is voor eeuwig, collega niet. ga voor je 1e keuze: waar ligt echt je hart..!