Hallo allemaal, Ook heb ik stiekem al kriebels voor een tweede, we gaan nog even wachten. Nog even genieten van ons klein mannetje Maar met namen bezig zijn blijft gewoon leuk en voor een meisje hebben we al veel mooie namen op ons lijstje, eerste en tweede namen. Maar de jongensnamen... lastig! Natuurlijk zoek je eerst een eerste naam, voordat je begint met zoeken naar een tweede voornaam, maar ik vind gewoon niets leuk genoeg... en weet ook niet, wat voor soort naam ik eigenlijk zoek. Daarom ga ik nu andersom brainstormen. Wat wij namelijk wel weten is dat de tweede naam weer aan bepaalde eisen moet voldoen. De "eisen": - een oude naam, misschien een beetje stoffig, maar wel nog stoer en nooit helemaal uit de mode gekomen (zoals A.r.t.h.u.r, zo heet onze zoon met tweede naam), graag ook internationaal, maar is geen eis - geen god-betekenis (dus geen Matthijs of Christopher) - het liefst met een dierbetekenis, maar ja... Ik ben benieuwd, welke namen voor jullie in deze categorie vallen, welke namen jullie weten. Alvast bedankt voor het meedenken! Groetjes, B.
Olaf Casper Maurits Louis Armand Laurens Tobias Ferdinand Victor Leon Oscar Reinout Isaac Boris (Qua betekenis durf ik niet te zeggen, maar dit zijn de namen waar ik aan denk bij stoffig/stoer en mooi bij Arthur vind passen)
Olivier Abel Olaf Rutger Bastiaan Christiaan Fabian Mathijs Valentijn Guido Gideon Victor Hidde Boudewijn Lieuwe Kasper
Met dierbetekenis; (voor zover ik weet) Arend Arnoud Evert Philip Waar ik verder aan moet denken; Victor Hugo Maurits Julius Laurens Rutger Reinier Pepijn Lennard, Lennart Vincent Rogier
Bedankt! Ik vind inderdaad Oskar, Arend, Laurens en Diederik leuk, mijn man vindt vooral Laurens te bekakt. Met dit soort namen ben je natuurlijk ook snel in zo'n "categorie". Oskar, Lennard en Hugo komen op de lijst. Over Midas moet ik nog nadenken. Berend is leuk, maar de beer is al "bezet" door onze zoon, haha Clemens vind ik ook heel leuk en komt veel voor bij mijn voorouders, maar helaas is mijn man niet zo'n fan van deze naam. De andere namen ga ik vanavond overleggen. Meer suggesties zijn welkom!
Jilles Jerome Wessel Nanne Sybren Jurgen Mathis Marijn Merlijn Arnoud Reinoud Guus Harm Alexander Peer Polle Faber
Ik weet niet of ze al genoemd zijn: Sebas Barend Casper Marius Siem Willem Reinier Johan Gijs Julius Vincent Jules Teun Thomas Robert Simon
Ik zag Leonard nog nergens tussenstaan. Associeer ik met leeuw, geen idee of het officieel ook zo is .