Ik heb het hele forum over babynamen al doorgenomen maar wil toch zelf ook eens een polletje plaatsen. Wij zijn hard bezig met het verzinnen van een naam voor onze tweede dochter. We hebben nog wel even de tijd (uitgerekend in maart). Ik zet in willekeurige volgorde de namen die nu op ons lijstje staan: Steffi(e), Cato, Annika, Alma of Aida Suggesties in deze stijl zijn ook zeer welkom! In verband met de achternaam willen we geen G als voorletter.
Steffie vind ik niet leuk, echt jaren 80. De rest kan ik niet tussen kiezen.vind ze ook allemaal een ander soort stijl. Alma klinkt best mooi, betekend ziel in het Spaans.
Ik vind Steffie juist wel weer leuk maar Alma niet, betekend idd ziel in het spaans en vind het spaanse Alba dan leuker. Aida mooi! Cato en Annika niet mijn smaak.
Ik vind Cato (uitgesproken als caa-TOO) het leukst van je lijstje. Ik weet toevallig dat Alma hongaars is voor appel en zou ik dus niet kiezen.
Hey, gefeliciteerd nog!! Leuk hoor! Ik vind Cato en ANnika leuk, de rest niet. Steffie gaat nog. Alma en Aida vind ik te exotisc, apart voor mijn smaak. Meer suggestief geven is wel lastig omdat het zo uiteenlopend is!
Wat leuk, zoveel verschillende reacties! Bedankt allemaal. Er springt er eentje uit, maar ik ben bang dat die naam dan ook een beetje (te) vaak voorkomt
Het is allemaal niet echt mijn smaak, maar ik vind Cato dan het leukst! Annika gaat ook nog wel, maar dat komt denk ik vooral omdat ik een leuke meisje met die naam ken, goede associatie dus.
Ik wilde echt een keuze maken, maar vind ze stuk voor stuk echt vreselijk, sorry. De een te modern (cato), andere juist hopeloos ouderwets (Alma, Aida)
Ik vind eerlijk gezegd alle namen niet zo mooi. Mijn top 5: 1. Annika (Mwah..) 2. Aida (Mwah) 3. Steffie (Niet mooi) 4. Alma (Niet mooi) 5. Cato (Verschrikkelijk.. )
Ik vind het nog steeds moeilijk. Mijn vriend heeft een voorkeur voor een van de namen uitgesproken inmiddels, ik twijfel nog steeds! Ik vind Steffie een heel lieve naam maar ben bang dat dat stiekem alleen leuk is voor een klein meisje. En zijn er nog Pippi-Langkousgevoelens bij Annika of is dat nu echt te lang geleden? Ik vind Aida zelf een heel mooie naam maar we zijn daarbij vooral bang dat het altijd verkeerd uitgesproken zal worden (A-ie-da i.p.v. Ajda, wat we bedoelen) Bij Cato denk ik onwillekeurig aan de 'sidekick' van inspector Clouseau, ook heel oud maar wel een foute associatie vind ik zelf. Maar dat zou vast snel over gaan. En Alma vind ik ook een mooie naam, dat het appel betekent in het Hongaars vind ik niet heel bezwaarlijk, maar hij is historisch wat beladen en misschien wat (te) ouderwets... Onze oudste dochter heet trouwens officieel Elizabeth, haar roepnaam is een afkorting daarvan (die ik liever niet opschrijf i.v.m. eventuele herkenbaarheid)
Ik vind dat een naam als Steffie best voor een volwassen vrouw kan. Ik ken zelf een Lizzy, ook een lieve naam die prima past bij een volwassen meid.