Hoe kijken jullie tegen deze meisjesnaam aan?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MarleTe, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie van de naam Kate? Meerdere antwoorden mogelijk

1. Net als de meeste Engelse namen is ook deze fout (categorie Chelsey)

2. Deze Engelse naam is wél stijlvol voor een Nederlands kind

3. Zou ik niet kiezen in combinatie met een oer-Nederlandse achternaam

4. Kan best met een oer-Nederlandse achternaam

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MarleTe

MarleTe Lid

20 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 MarleTe, 22 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2016
    Beste mensen,

Ons derde meisje is op komst! Nu vind ik één naam al lang erg leuk, maar ben echt benieuwd hoe deze naam door anderen wordt gezien.

Het gaat om de naam Kate. Op z'n Engels uitgesproken natuurlijk. Het alternatief Keet vind ik verschrikkelijk.

Nu zie ik twee mogelijke bezwaren:

Ten eerste: zien anderen deze Engelse naam in dezelfde categorie als de meeste Engelse namen voor Nederlandse kinderen, die vaak op -ey eindigen en waarover ik net een ander forumlid zo pijnlijk eerlijk las schrijven: "Ik vind het een naam in de categorie Delano en Shanaya. Sociaal zwak milieu, mindere buurt, laag opgeleid. Dat zijn mijn associaties." Wat bot geformuleerd, maar ik snap wat ze bedoelt...

Ten tweede: daar komt nog bij dat we een zeer Nederlandse achternaam hebben, namelijk eindigend op het in het oosten van het land vaak voorkomende -ink.

Ondanks de mogelijke bezwaren, vind ik het een heel mooie, stoere maar toch ook stijlvolle naam, Kate.

Wat vinden jullie? Bedankt voor je input!

2. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Laat je niet gek maken! Waarom zou je je kind perse een oerhollandse naam willen geven.
    Kate vind ik mooi en stijlvol. Erg leuk ( keet vind ik idd ook echt niets).
    Dus gewoon doen:)

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Prachtige naam die ik absoluut niet associeer met een laag opgeleide "aso" naam (hoewel ik dat sowieso niet snel heb).
    Keet vind ik ook geen mooie naam!

4. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    Leuke naam, ik word persoonlijk nogal moe van dat plaatsen in de hokjes aso/ordi/laag opgeleid.

Namen zijn niet ordinair, maar mensen zijn dat. In mijn ogen zijn mensen die te pas en te onpas roepen dat een naam ordinair is, zelf niet al te snugger. Of ze voelen zich verheven boven de lagere sociale klasse. Maar goed, dat is weer een vooroordeel van mijn kant misschien.

Kate is leuk!

5. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Super leuke naam.

Hier wel een fan van Keet hihi. Maar Kate is ook gewoon echt mooi, klassiek en stoer.
    Prima met een Hollandse achternaam.

6. Veera

Veera Niet meer actief

Dat gezeur over wat een "aso"naam is, ga jij met veel kortzichtige mensen om? Zo nee, noem je meisje gewoon Kate.
    Onze kleine heeft een van oorsprong Amerikaanse naam met NL uitspraak. Hij is origineel en lang wat hem sjiek maakt. Wij krijgen er altijd hele leuke reacties op dat het zo'n mooie naam is. :) Dat er een paar mensen denken dat wij aso's zijn omdat ze 1 kind kennen dat ook die naam heeft, het zij zo, met zulk volk ga ik toch niet om.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind Kate in basis een mooie en stijlvolle naam. Of hij past bij jullie achternaam, dat kan ik niet beoordelen.

Kate Jolink (een achternaam op -ink die mij te binnenschoot) vind ik niet fijn over de tong rollen. Maar misschien is dat ook wel een kwestie van wennen.

Zelf zou ik overigens kiezen voor iets als:

'Katherina Elisabeth Jolink en we noemen haar Kate.'

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Buiten het feit om dat Kate niet mijn smaak is, vind ik het geen ordinaire of asociale naam. Ik zou me er, als ik jou was, niets van aantrekken hoor. Als jij het een mooie naam vindt, is het prima toch? Er zijn altijd mensen die iets vinden over een naam o.i.d. Daar zijn meningen voor.

9. Mlissa

Mlissa Actief lid

28 apr 2014
    219
    1
    18
    Leuk! Gewoon doen! Eens met maviju: namen zijn niet ordinair/aso, de persoon erbij soms wel!

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hier kan ik me helemaal in vinden, al vind kk Kate écht niet mooi bij een achternaam als Jolink.

11. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben zelf ook geen voorstander van Engelse namen, maar er zijn wel verschillen. Ik denk dat het sowieso meer de Amerikaanse namen zijn waar ik de associatie ordinair sneller mee heb, terwijl ik Britse namen vaak al een stuk stijlvoller vind. En gezien er een Duchess of Cambridge is met deze naam.. ;)
    Kate vind ik prima kunnen hier, en totaal niet ordinair!

12. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Leuk. Gewoon doen en je idd niet gek laten maken door anderen

13. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Ik vind het een heel leuke naam!

Maar hoe spreek je het anders uit dan Keet?

14. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik vind het geen aso naam ( vreemde term trouwens;)), maar de klank van deze naam vind ik gewoon niet mooi / leuk. Gewoon nms dus.

15. ENE

ENE Actief lid

28 feb 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuke naam, niet aso! Hoe heten je andere twee meiden? Oer Hollandse namen of ook in deze richting?

16. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
    Super mooie naam!

17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Mooie naam! Als het voor jullie DE naam is zou ik het gewoon doen!

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik vind Kate een hele mooie en stijlvolle naam. Maar in combinatie met de nederlandse taal komt ie niet altijd tot zijn recht. Daarom zou ik hem zelf niet gauw kiezen. Maar de naam op zich: prachtig... :)

19. Tess88

Tess88 Actief lid

4 mrt 2015
    374
    0
    16
    Kate Vrielink
    Kate Lansink
    Allemaal leuk.. Gewoon doen en past goed bij elkaar

20. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik vind het een hele leuke naam hoor!