Hoeveel we ook aan het brainstormen zijn over een naam voor onze dochter, we komen toch iedere keer terug op de 2 namen die we al een tijdje in ons hoofd hebben. Het probleem is: we kunnen absoluut niet kiezen tussen beide! Daarom stelde ik voor om de ene naam als roepnaam te gebruiken en de andere naam als doopnaam (of 2e naam). Ik vind het bij elkaar prachtig klinken, maar is het raar om onze dochter 2 namen te geven, terwijl mijn zoontje er maar 1 heeft? Wie heeft dit ook zo opgelost?
Nee hoor, vind ik helemaal niet raar! Maar dan moet je nog kiezen tussen de namen voor een roepnaam, gaat dat wel lukken?
Ik vind het het mooiste als onze kids allemaal hetzelfde aantal namen hebben, maar als de naam dan naar volle tevredenheid is zou ik er wel voor gaan
Ben blij te horen dat jullie het in ieder geval niet raar zouden vinden als onze dochter 2 namen zou krijgen, in tegenstelling tot onze zoon. Welke van de 2 namen we dan als voornaam gaan gebruiken is geen twistpunt meer: daar zijn we het dan over eens. Ik wil de naam liever niet hier voluit neerzetten, want als iemand tzt op haar naam gaat googlen, komen ze waarschijnlijk hier terecht Als jullie het willen weten kunnen jullie me PB'en!
schijnt dat als je een naam intypt met een punt er tussen dus F.ae en K.atelynn dan valt er niet te op te googlen of met spatie F ae en K atelynn -zie dat een aantal forum gebruikers standaard doen... maar ik zou het een verder een prima oplossing vinden hoor.. tijden veranderen, dus ideeen over het aantal namen ook. En soms is het al zó moeilijk om 1 naam te vinden, laat staan 2.. en als dat bij een volgende dan wel lukt, prima toch?
Vandaar die .... tussen de namen, vroeg me al af waarom men dat deed haha, weet ik dat nu ook weer. Wat betreft de naam. Ik vind dat het best moet kunnen. Je moet sowieso doen waar je je goed bij voelt!!
volgens mij laat Google de zoekresultaten met spaties en punten wel zien indien je je zoekopdracht tussen aanhalingstekens hebt gezet. Ik neem het risico dus maar niet...
Ik zou de kleine zeker 2 namen geven, als jullie echt niet tussen beide kunnen kiezen! Ikzelf vind het het mooiste als beide kids evenveel namen hebben, maar in dit geval zou ik zef ook overwegen om de kleine 2 namen te geven. Ik zeg dus: DOEN!
Ik vind het eigelijk wel een beetje raar, tenzij de naam van je eerste kind heel lang is en de 2 namen die je nu wil geven kort zijn. Bijv je zoon heet Diederik, en je zou je dochter Kate Linn noemen. In alle overige gevallen vind ik het dus niet zo. Net alsof je de tweede belangrijker vind dan de eerste ofzo. Ik weet wel dat het ongetwijfeld niet zo is, maar zo komt het een beetje over als buitenstaander.
Wat je ook kan doen is kijken wat het best past als ze geboren is.... Wie weet zie je haar en weet je ze is.....
@ Gekko: dat is inderdaad ook nog helemaal niet zo'n gek idee! Maar ik ben wel bang dat ik er erg onrustig van word, omdat ik door mijn hormonen alles in kannen en kruiken wil hebben, ook de naam. Toen ik mijn vorige zwangerschap ontdekte hadden we al meteen een naam voor een jongen, en dat hebben we nooit meer veranderd. Was zo fijn om daar al zo snel overuit te zijn! @ Tord: de naam van onze zoon heeft maar 2 lettergrepen. De 2 namen van onze aanstaande dochter hebben ook allebei 2 lettergrepen. De voornaam die we gekozen hebben is eenvoudig, makkelijk te schrijven en niet verkeerd uit te spreken. Daarom hebben we dat ook als officiele voornaam gekozen. De 2e naam vinden we ook allebei prachtig (die had ik bij mijn vorige zwangerschap ook al op mijn lijstje staan), maar heeft een lastige spelling en daarom is dat meer geschikt als doopnaam/tweede naam. Pffff.... lastig hoor!
Ik heb om dezelfde reden ook 2 namen, mijn ouders konden ook niet kiezen Mijn 2 broertjes hebben dit beide niet. Heb daar werkelijk waar nooit bij stil gestaan, vroeger wel s gevraagd waarom ik wel hun niet? Maar antwoord was we konden niet kiezen. Nou prima. Ik zie dus absoluut geen probleem.
Mijn schoonouders hebben 3 kinderen; de eerste heeft 1 naam, de tweede heeft 2 namen en de derde heeft 3 namen. Ook leuk bedacht, vind ik. Maar verder denk ik dat weinig mensen gaan tellen hoeveel namen jouw kinderen hebben. Ik vind het dus niet raar!
mijn broers hebben ook meer namen dan ik heb. ook nooit bij stil gestaan. ik wil mijn kinderen maar 2 namen geven en alleen omdat ik dat mooier vind dan meer of minder. niet omdat de ene belangrijker is of minder belangrijk
Wil je nooit een kindje erbij hierna? dan zou ik namelijk de naam bewaren voor evt een vlg kindje (ook al weet je dan nog niet of het n meisje wordt) En als ik moest kiezen zou ik kiezen wat het lekkerste klinkt met roepen en naast jullie namen. Wij hebben ook 2 namen waar we niet uit kiezen kunnen bij de meisjesnamen. We kiezen de naam die met roepen enzo het fijnste klinkt en die vinden we altijd al leuk dus denk dat we die altijd ook leuk blijven vinden. En anders ja beide namen waarom niet? klinkt het wel leuk samen? bij ons niet. Het is bij ons of de ene of de ander. Succes!
Dit vind ik helemaal niet. Kan prima, twee namen kiezen als je eerste kindje er een heeft. Gewoon doen
ik zou de twee namen met een streepje er tussen zetten. dus dan heb je niet echt een tweede naam. de naam voor het streepje is dan de roepnaam. mijn kindje heeft maar 1 naam. ik krijg een tweede, ik zou die zelf ook maar 1 naam geven, of met een streepje er tussen. ik heb er ook wel eens over nagedacht hoor. x sjaan
Mijn dochter heeft ook 1 naam en onze zoon krijgt er 2. Maar mijn dochter heeft wel een naam die eigenlijk opgebouwd is uit 2 namen en dus een redelijke mondvol Dus dan vind ik het wel kunnen
Mijn zoontje heeft 2 namen, mijn dochter 3. Ik zie er geen probleem in om de ene een naam meer te geven dan de andere.