Hoe wordt de naam Aimee eigenlijk uitgesproken? Aj mee of Ei mee of anders? Ik zag ook al verschillende schrijfwijzes: Aimee, Aimé, Aimée. Wat is nou eigenlijk de juiste schrijfwijze of is dit gewoon een persoonlijke smaak?
Ik ken meerdere meiden die Aimee/Amy heten. Hun naam word uitgesproken als: eemiee, zo ben ik het dus ook gewend en wanneer iemand deze naam krijgt zou ik ook zeggen: eemie
Als ik Aimee zie staan, spreek ik het uit als ajmee!! Ik zal ook voor deze schrijfwijze gaan! Ik ken dan wel weer een jongetje die Jaimee heet, en dit spreken ze weer uit als Jeeemie. Ik weet niet wat de orginele/schrijfwijze is!!?? sorry!! (denk dat het ook een kwestie van smaak is hoor, tegenwoordig worden veel schrijfwijze gebruikt, met verschillende uitspraken)
Ik zou het ook uitspreken als Emmee (bij het enige meisje dat ik ken dat zo heet, werd het ook zo uitgesproken).
Ik had eigenlijk verwacht Ajmee. Maar de meeste spreken het dus uit als E-mie. E-mie vind ik niet leuk, Ajmee juist wel. Dank je meiden!
De meesten zouden het toch uitspreken als Emmee/Eh-mee (heb voor de groep even geteld, dat zijn er hier vijf, tegen twee keer Eemie)? Aimée is Franstalig...en heeft wat mij betreft daarom dezelfde uitspraak als het werkwoord aimer (houden van).
Mee eens! Ik vind 't een supermooie naam en wij hebben hier ook lang getwijfeld of we onze dochter zo zouden noemen, maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat veel mensen het verkeerd (als Amy bijv.) uit zouden gaan spreken.
Aimee spreek ik uit als èè-méé (èè als in melk en éé als in thee). Schrijfwijze is volgens mij gewoon persoonlijk. Als je éé-mie wilt moet je toch kijken naar Amy oid.
Ik zou zeggen Ah-mee, maar weet niet waarvoor die 'i' dan staat. Nu ben ik ook niet goed in Frans hoor . Emmee was althans niet in mij opgekomen.