We zijn er uit! We gaan er weer voor!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door onzewonders, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Jeetje wat lees ik een heftige verhalen allemaal!

@jeddepet wat zal je geschrokken zijn dat je vliezen braken met 32 weken zeg! En bij de tweede in 4 uur bevallen! Hou t idd maar goed in de gaten bij de volgende want das wel echt heel snel!!

@mamavandrie: ik kan me heel goed voorstellen dat je hier een nasleep van had ja! Lijkt me heel naar dat je je al zo naar voelt na de zwangerschap en dan komen ook nog even al die mensen binnen stormen en je kindje van je af.. Heftig hoor! Hopelijk gaat t bij de volgende gewoon allemaal goed!

@onzewonders: jou verhaal klinkt zooooo bekent!! Mag ik vragen hoe groot je kindjes waren bij de geboorte? En heb jij er zelf voor gekozen bij de tweede natuurlijk te bevallen?
    Verder vanmorgen getest maar negatief. Alleen ook nog geen ongi!! Ik heb met ovutesten gedaan dus weet zeker dar vandaag mn nod is en ben een beetje de weg kwijt nu haha ik wacht nu maar even af vrijdag weer testen als er niets is tegen die tijd.

Hier ook een bevalling die niet helemaal gegaan is zoals ik het graag gezien had! Begon met breken vliezen en daarna meteen weeen.na 24 uur maar t ziekenhuis wat voor mij al een grote domper was!!daar aan t infuus en uiteindelijk na 40 uur weeen opvangen waarvan 6 uur persweeen wegzuchten mocht ik gaan persen. Na een uur persen bleek dat het het niet zo ging lukken en dus knip en vacuum waarna snel t hoofdje werd geboren maar toen zaten zn schouders vast. Op dit moment kreeg hij geen zuurstof meer en het heeft 6 min. Geduurd voordat ze m los kregen! De gyn. Heeft onder zn oksel aangehaakt en de verpleegkundige duwden op mn buik en ik moest persen.
    Daarna is ie meteen gereanimeerd en beademd en naar de neonatologie gebracht. Daar heeft ie een week gelegen en toen mocht ie mee naar huis.

Ik bleek dus een smal bekken te hebben en een groot kindje. Ook ik heb best wat laat gehad van deze bevalling en tot op vandaag nog steeds af en toe last van mn bekken dus ben erg benieuwd hoe dit zal gaan met een volgende zwangerschap. Maar ook de verwerking ervan waa pittig! Ik bleek een post traumatisch stres syndroom te hebben en gelukkig na een aantal behandelingen met een speciale therapie gaat t nu weer prima met me :D maar ik zie dus wel flink op tegen de bevalling.

2. Jeddepet

Jeddepet Actief lid

10 sep 2013
    137
    0
    16
    Mats: dat gaan we de volgende keer zeker wel heel goed in de gaten houden, want ik ga er van uit dat t dan nog sneller zal gaan! Jemig, ook jij had een onwijs pittige bevalling. Niet mals en wat lang!En wat eng dat je kindje zo lang vast zat. Ik word er helemaal naar van :( Wat goed en dapper van je dat je in therapie bent gegaan voor de verwerking van dit alles...dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten.

3. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohhh spannend heel veel succes en geluk.

Wij weten dat we een wens hebben voor een derde kindje maar wanneer we er voor gaan is nog even de vrAg. Het begint langzaam te kriebelen maar mag ook nog even wachten. Wanneer weer je het zeker he?!

4. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    Ja laten we het hopen, ik hoop dat iedereen hier een fijne zwangerschap tegemoet mag gaan! :)

5. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    onzewonders, mijn zoontje wordt de 30ste 3 jaar en ons dochtertje 12 dagen later 1.
    wat een heftige bevallingen hebben jullie gehad zeg..
    bij mijn eerste heb ik 2 dagen pittige voorweeën gehad, maar de bevalling zelf ging snel. De vk heeft bij mij de vliezen geprikt met 1 a 2 cm ontsluiting nadat ik een klein scheurtje in de vliezen had. hierna kwam ik in een weeënstorm terecht. De bevalling heeft een kleine 6 uur geduurd.
    De tweede ging eigenlijk precies hetzelfde. ook na een scheurtje de vliezen geprikt maar ik liep al een poosje rond met een paar cm ontsluiting. ons meisje is binnen 4 uurtjes geboren. wel vertelde de vk dat ik bij de volgende bevalling waarschijnlijk weer dat zetje nodig heb om de vliezen te prikken. De weeën zetten anders bij mij erg slecht door. had mijn moeder ook.
    Ik vond t bij de tweede wel erg snel gaan met persen. bij de oudste 50 minuten geperst en bij de tweede 5 minuten.
    een derde bevalling zou ik wel weer spannend vinden. helemaal omdat die nog sneller kan gaan en ik hoop dat die wel goed op gang komt.

voor mij zou de spanning meer zitten in de zwangerschap zelf denk ik. bij de jongste moesten we van de ene op de andere dag met nog geen 19 weken naar het umc in Groningen omdat het hartje totaal onregelmatig klopte. meerdere controles gehad in dit ziekenhuis en uiteindelijk is ze volledig gezond geboren. zelfs geen ruisje in haar hartje, terwijl dit veel voorkomt in onze familie.

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Als ik al die bevallingsverhalen lees dan is het toch super dat we weer voor een derde gaan. Pffff wat een verhalen staan er tussen zeg! Zo zie je maar dat wij vrouwen het sterkste geslacht zijn. ;)

En komt er al weer een eisprong aan bij een van jullie? Kunnen we weer een paar weken in de zenuwen zitten! Bah, dat vind ik altijd zo slopend.... En dan zeggen ze je moet er niet aan denken maar dat gaat niet zo makkelijk he? :)

7. sabi87

sabi87 Nieuw lid

4 sep 2015
    2
    0
    0
    Ook wij gaan voor een derde!
    Alleen is het zwanger worden voor ons helaas niet zo vanzelfsprekend. Ik heb PCOS en moet spuiten om een eisprong te krijgen.
    Na de geboorte van onze dochter dacht ik dat ons gezin compleet was, maar na een tijdje begon ik toch te twijfelen. Voor de mmm heb ik altijd al gedacht aan drie kindjes. Maar na de tweede keer mmm was ik er helemaal klaar mee (clomid, fostimon, pregnyl, gonal-f en een miskraam). Mijn man heeft altijd al gezegd dat hij graag drie kinderen wil. Na een goed gesprek toch besloten om voor een derde te gaan. Onze dochter wordt deze maand 1 en aangezien we er de vorige keer 1,5 jaar over hebben gedaan, wilde we graag snel weer beginnen. Dus hebben we in augustus een afspraak bij de gynaecoloog gehad en mochten we gelukkig starten. Meteen de duphaston gehaald en afgelopen zaterdag ongesteld geworden. Afgelopen dinsdag uitgangsecho gehad en dinsdagavond de eerste spuit Gonal-f weer in mijn buik gezet. Was toch wel weer spannend, was ook al bijna 2 jaar geleden. Nu aanstaande woensdag een follikelmeting, hopelijk groeit er iets!

8. Jeddepet

Jeddepet Actief lid

10 sep 2013
    137
    0
    16
    Onzewonders: ja, idd ongelooflijk dat we nog voor een derde gaan. Waarschijnlijk was dit bij ons ook niet gebeurd als mijn vriend er niet over was begonnen. Dan was het voor mij denk ik echt klaar geweest. Ik heb net mijn menstruatie achter de rug, dus ik verwacht mijn eisprong komend weekend zo'n beetje. Dan mogen we weer plaats nemen op die zenuwslopende wachtbank. En dan spreek ik wederom met mezelf af dat ik me niet van de wijs laat brengen, wat me dan toch niet gaat lukken en ieder pijntje en kriebeltje vast aan zal zien voor een of ander wazig, maar toch verklaarbare symptoom ;)

Sabi87: Wat moedig dat jullie ook voor een derde gaan. Ik kan me voorstellen dat je daar wel even wat moed voor moest verzamelen met jullie geschiedenis. Zegt wel iets over jullie relatie, mooi hoor! Ik heb er echt bewondering voor, lijkt me niet mals zo'n traject. Erg spannend allemaal en ik hoop dat het gauw raak mag zijn voor jullie. Zet 'm op!

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    mijn eisprong is vorig weekend geweest dus ik zit alweer een week op het wachtbankje. nog 1 week te gaan.

10. Trotsemama1989

9 jul 2015
    19
    0
    0
    NULL
    's-hertogenbosch
    Ook wij gaan voor een 3e kindje 😊
    Vind het nog even Spannend als bij de eerste 2 😁

11. Aikie

Aikie Lid

22 aug 2015
    88
    0
    0
    Hoi! Wij gaan vanaf volgende maand voor een tweede kindje. Onze dochter is inmiddels een jaar en het kriebelt toch. Na tijden voors en tegens afwegen nu toch maar de knoop doorgehakt. Spannend vind ik het!

12. Vivianne84

6 sep 2015
    96
    85
    18
    Spannend he als je de beslissing eenmaal genomen hebt! Wij gaan er ook weer voor. Ik kan niet wachten. Onze zoon is bijna 2. Hij is jarig op de dag dat ik deze maand ongesteld zou moeten worden dus het zou heel mooi getimed zijn 😊. Niet dat we het dan gaan vertellen maar voor onszelf. Meiden allemaal veel plezier en succes ook!

Deel Deze Pagina