Goedemorgen.. Nadat wij al even aan het puzzelen zijn over de naam voor ons 4e dochtertje, wil ik toch even vragen of jullie misschien ideeën hebben? Wel het liefst een naam die bij onze andere dochters past. Hun heten Alana, Jay-linn & Djanayla. Zelf zaten we met de naam : Jaëla.. maar aangezien we al een dochter hebben waarvan de voornaam met een J begint maakt het toch wel wat lastig.. wat vinden jullie van deze naam? Of eventueel de schrijfwijze als : Yaëla? Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom..
Yaëla zo geschreven vind ik er wel bij staan. Andere ideeën: Kyenna'/Kyana Melina Mylene Yosra Yindi Chanou Feliz Nady Malena Saviënne Nyka Ymara Ilany Chenna Chalisa Chyara Charée Yselle Yaïsa Syenna'/Sayenne Neyomi Lindsay Riquelle Kelsey Ysarah Fenisha Galeya
Ik vind Jael of Jaela er ook wel bij passen, én een mooie naam. Spelling met J wel mooier dan Y. Misschien kun je een tweede naam kiezen om te zorgen dat hun initialen niet gelijk zijn? De puntjes op de E zijn niet nodig trouwens in het Nederlands, er is geen andere uitspraak voor ae dan aa-ee
In het Nederlands niet, maar in het Latijn wel en in het Engels, Deens, Chinees, enz. Ik zou dus toch voor het trema gaan als het die naam wordt. Vind Yaëla prima passen!
In Nederland zijn toch veel namen in omloop waarin mensen een andere uitspraak van ae hanteren (denk bv. aan namen als Mae, Maeve, Danae, Phaedra), ik zou dus wel dat trema kiezen voor de duidelijkheid (ik zou zelf geen 'Jaala' of 'Jeela' of 'Jaila' zeggen bij 'Jaela', maar je wilt niet weten wat mensen soms van logische namen maken...).
Spreek je Jay-linn en Jaëla dan uit met een Hollandse J? Of spreek je het uit met Amerikaase Dj klank? Omdat Djanayla met Dj is geschreven ga ik er dus van uit dat Jay-linn en Jaëla anders worden uitgesproken (als Jeelin en jaaeela)? Afhankelijk van hoe alles uitgesproken word en welke uitspraak je nu wilt zou ik daar de spellingswijze van af laten hangen.. Ik denk dat het erg verwarrend word als je dezelfde uitspraken de ene keer met 'J' schrijft, de andere keer met 'Dj' en dan weer met 'Y'.
Bedankt voor de reacties. 2mam2 Jay-linn & Djanayla worden beide met 'Dj' klank uitgesproken. Maar omdat Jay-linn al met een J begon hebben we er bij Djanayla een D voor gezet om verwarring te voorkomen straks met bijvoorbeeld post etc. Zelf vinden wij Jaëla een mooie naam. Maar aangezien Jay-linn ook met een J begint zaten we te denken om het eventueel met Y als beginletter te doen. Maar kan ook zoals er in een andere reactie staat er een tweede naam bij geven.
Ik had er nog niet bij stil gestaan maar zoals 2mam2 zegt is het inderdaad wat verwarrend dat er 3 schrijfwijzen zijn voor dezelfde klank.
Ik zou denk ik voor een andere naam gaan, omdat 2 namen al met die klank beginnen. Dan valt Alana zo buiten de boot. Misschien: Nahla Saffira Imani Sherany Calista Milena Izaura Esmeralda Chenoa Charissa Rowena Manoah Kayleigh Fayenna Esmay Xeliza Roxanne Hayleigh Danique Noémi
Yaëlla vind ik wel mooi, maar wel jammer dat die hetzelfde eindigt als Djanayla. Dan heb je twee namen die eindigen op -la na elkaar. (Yaëla vind ik trouwens minder, dat spreek je uit als jaEEla, en dat vind ik wat lastig) Ik zou kiezen voor een naam die niet met een A, D of J begint en niet eindigt op -na, -la of -in(n) / -yn(n), aangezien zussen dat al hebben en dat klinkt zo dubbel, en ongeïnspireerd. Dus ik noem alleen namen die dat niet weer hebben. De zussen hebben alle drie een A,L én N in hun naam. Dat vind ik dan wel weer een leuke overeenkomst. Ik zal namen noemen met weer een A, L én N erin (maar geen beginletter A, D of J en niet eindigend op -na, -la of -in(n)/-yn(n)). Met A, L én N Charlène Charline / Sharline, Carline Elinora Ilani Inolia Kalani, Kailani Kendra Kenzi / Kenzie Kiara Kimaya, Kiraya Lanisa Leandra Leilani Lenissa, Lanissa Lenora, Linora Liandra Linara, Linaya Louanne Lyanne / Lianne Maline, Marline Nalani Nalou Nayeli Nilva, Niluva Noalise Noélia Novalie / Nova-Lee / Nova-Leigh Nylia / Nilia Sarline Silvanne / Sylvanne Taline / Thaline Valente / Valenthe Valentine Varline Yanèl / Yanell
Met A, L óf N Beyza Bindi, Binti Brianne Callista Cassandra Catara / Cathara Celeste Celia Chanoa, Chenoa Charissa Charlice, Charlize Chisa Clarissa Cyrine / Syrine / Sirine Edessa Eleni Eliora Elisha Elisia / Elysia Elissa / Elyssa Ephyra / Evira Estelle Everly Fayenne Felice Felisha Ferra Giselle Ilaiza / Ylaiza / Ilaisa / Ylaisa Imani Imara, Imaya Inara Ineya Isarah / Isara, Ishara Ishaira Ishani, Ishanvi Ishaya Kailey / Kaylee / Cailey Larisa, Larissa Lesley Lily-Rose Lima Liora Loa Loïsa, Loïse Loren Loua Louelle Lyenne / Liënne Lymée MMadou Maëlle Maira Maisa / Maissa Malissa Maliya / Maliyah Manoa Marèl / Marèll Marisa, Marissa Marlisa Maura Mayeva Melda Méline / Meline Menissa Mylène Narisa Nayara Nayomi Neomi / Neyomi Nia / Niya Noami / Noamy Noara Noémi Noraya Quincy Rachelle Raisa Raniya Ranomi Renata Rianne Richelle Romaisa / Romaissa Rosabelle Roxanne Sabeau Sabrine Sadé Saida Samara Sansa Sarai Sarissa Semma Senne Sera / Serah, Serra Shaya / Shaia Shelby Shira Siara Silva / Sylva Sira / Syra Tabitha, Talitha Tahira Talia / Thalia Talisa, Talisha Tanisha Terra Vajèn Valeria, Valérie Vayènne Viënne Xadé Xylia Yaël, Yaëlle Yaira, Yaiza / Yaisa Yanara Yoëlle Zenzi, Zinzi Zimra Zunaira